Audin går ryckigt!

Isröd
8 december 2006 · 301 Inlägg

Jag måste ha hjälp med min audi den går ryckigt när man ger full gas går inte ens att köras om sad vad kan det vara det har bara blivit värre och värre

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Isröd
8 december 2006 · 301 Inlägg

Någon borde juh stött på ett liknande fel?

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
OlaBjörk
8 december 2006 · 34 Inlägg

Isröd skrev:
Jag måste ha hjälp med min audi den går ryckigt när man ger full gas går inte ens att köras om sad vad kan det vara det har bara blivit värre och värre

Ingen cylinder som lagt av?

Fulländad
Honda_Danne SilverDevil
8 december 2006 · 57 Inlägg

Jag har hört mycke om de felet. Många audi har de men jag kan inte sätta de på plats riktigt nu. om jag kommer på de så ska jag meddela dejj.

Honda Accord S "SilverDevil" (1996)
Isröd
9 december 2006 · 301 Inlägg

dollardanne skrev:
Jag har hört mycke om de felet. Många audi har de men jag kan inte sätta de på plats riktigt nu. om jag kommer på de så ska jag meddela dejj.

jag mistämker att det är luftmasse mätaren har kört med öppet filter ett tag gått som fan. men nu går det knappt köra om

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
VictorW Medlem 34530
9 december 2006 · 908 Inlägg

Tja,

Ring och prata med Tony på AG's bilservice i Norrköping 011-19 99 98. Han är duktig på Audi.

Tyvärr så har jag inga tips.

Mitt nya projekt, Brother Edition
"Det är högst osannolikt att något transportmedel för passagerare kan röra sig fortare än 15 km/h"
-citat Thomas Treshold, Tågingenjör (1835)
vaughn
9 december 2006 · 674 Inlägg

har haft samma problem...
prova byta rotor och tändfördelarlock...om inte det funkar så byt tändspole

Sponsorer: Custom & Paint, DLS, Ljudfabriken, Eklunds Bilvård, Bildelsnetto, LPT Reklam, Hallsberg gummiverkstad & Byrstatech.
Mazda RX-7 "DLS" (1993)
Isröd
9 december 2006 · 301 Inlägg

vaughn skrev:
har haft samma problem...
prova byta rotor och tändfördelarlock...om inte det funkar så byt tändspole

ok hörde snabbt med brosrsan du tror inte det är luftmassemätaren ? vilket var fel på din?

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Isröd
17 december 2006 · 301 Inlägg

jag har hörde för ett tag sen av en mekaniker at det kan vara en kyl/temp givare som är kass.
så då visar den fel temp och då får bilen fel bränsle blandning. någon som har någon aning? tacksam för samtliga svar

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
tosses USK:A
17 december 2006 · 55 Inlägg

fin far hade en passat med 1,8t motorn som gick ryckigt som f*n, felet var då luftmassemätaren. Efter bytet gick den som ett skållat troll igen wink

Crappy_punkrocker
17 december 2006 · 268 Inlägg

Hade samma problem på min gamla bil (opel vectra gt) efter mkt om och men så visade det sig vara lambdasonden som va kass!

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Lindgren_
17 december 2006 · 2 644 Inlägg

Gör som victorw sa.. han kan allt om audi så sen bör du ha lite grjer o kolla big_smile

Johan Lindgren
Fricke
18 december 2006 · 140 Inlägg

Min tt vart så här för ett tag sedan och det visade sig att mina tänd stift som jag bytte till för 600mil sedan hade get upp, dessa var ett par beru platina och dom ska hålla mycket mycket mer än så, men dom var slut, tror att dagens bilar är ganska kinkiga på vad man stoppar i kör nu på rs4 stifft av NGK efter som dessa är en grad kallare och funkar skit bra nu med chippet smile men om det inte är stiften tippar jag på (a: tändspole) (B: tändmodul)
vet en på jobbet som fick fel på sin tänd modul på sin 1.8t a4 coh den gick bara sämre och sämre tills den bara gick på 3 cylindrar, men kolla med ett strobo skåp om den miständer på någon cylinder mvh Fricke

Toyota GT86 "GT86 ACE Muffler number one" (2014)
Isröd
18 december 2006 · 301 Inlägg

Fricke skrev:
Min tt vart så här för ett tag sedan och det visade sig att mina tänd stift som jag bytte till för 600mil sedan hade get upp, dessa var ett par beru platina och dom ska hålla mycket mycket mer än så, men dom var slut, tror att dagens bilar är ganska kinkiga på vad man stoppar i kör nu på rs4 stifft av NGK efter som dessa är en grad kallare och funkar skit bra nu med chippet smile men om det inte är stiften tippar jag på (a: tändspole) (B: tändmodul)
vet en på jobbet som fick fel på sin tänd modul på sin 1.8t a4 coh den gick bara sämre och sämre tills den bara gick på 3 cylindrar, men kolla med ett strobo skåp om den miständer på någon cylinder mvh Fricke

hur funkar det?

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Toresbo
20 december 2006 · 261 Inlägg

kolla vakumslangen som går in till insuget och som sedan går till baksidan på toppen , slangen är en 90" böj. ca 15 cm lång, mycket vanligt fel på 1.8T

XanderCage
20 december 2006 · 193 Inlägg

Mammas Toledo v5 gjorde precis som din. Efter många felsök var det luftmasemätaren.
Eftersom den gått dåligt ett tag byte vi alla 5 stiften också.
Sedan var den som ny.

Mvh Kimme

NiKlAz88
20 december 2006 · 2 Inlägg

kolla tänd kablarna, tycker du att dom verkar okej så rekommenderar ja dej att byta bränsle filtret...

Hertigen vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
20 december 2006 · 741 Inlägg

kan det vara så enkelt som typ dåligt luftfilter och/eller bränslefilter, när bränslefiltret är för skitigt så rycker ju bilen som satan

Ford Mustang "HT 289 HiPo" (1967)
Isröd
20 december 2006 · 301 Inlägg

Tack för all svar jag ska kolla det läste det precis men det som är väldigt skummt är att det går extremt ryckigt upp till ca 100 km. Men när man tec ligger på motorväg i 110-120 km och stämplar till 140km inte en antydan till att något går är fel. va kan det vara blir inte klok på det sad men jag ska kolla era tips.smile

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Isröd
20 december 2006 · 301 Inlägg

Hertigen skrev:
kan det vara så enkelt som typ dåligt luftfilter och/eller bränslefilter, när bränslefiltret är för skitigt så rycker ju bilen som satan

ja luftfiltret är nytt bränsle filter vet jag dock ej. tack för ditt svar=)

Toppfarten skiter väl jag i, det är hur snabbt man kommer dit som man vill åt!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang