De kan du inte tyvärr. Fördel dom, dom jävla garantierna låter så bra men så går de inte få ut nåt på de. Tror jag tom hade kvar nybilsgarantin när jag klagade.
Ja jäklar va de står still..bilen rullar på som tåget ..ska in på service i början på året..ska väl komma igång med bilen efter jul stimmet. .bjuder på en bild med vinterdäck och ny tvättad i alla fall
Go morron allihopa .Ja då har det hänt nånting i alla fall.Lämnade bilen på service i går på STERTMAN lika trevlig personal som vanligt,Allt gick bra men har haft problem att tryckröret från turbon har läckt i oringarna som åtgärdades på föra servicen men som har börja läcka igen,Skadat Aluminium rör är konstaterat så är ett nytt tryckrör som behövs för att åtgärda det,Vill ha CTS Röret med kostar ca 3000kr ? är de värt de,Ska även kolla upp vad ett orginal kostar med slangar å allt runtomkring,
Byte även pvc inkl packning ,Jäklar vilken skillnad det vart på motorn den vart mycket tystare lät som en gammal ångbåt nu låter den som en dröm och stabilare på tomgången
Gamla VS Nya
Lossa bägge "slangarna" bara trycka på dom och dra ut,Lossa 4st T25 torx sedan är det bara ta bort den och peta bort packningen ,torka rent
Sedan bara montera den nya packningen och PVC
Denna va nog det snabbaste jobbet jag har gjort Tog 10min max
//Hoppas det är några som följer forfarande fast dåligt med uppdateringar
Hallå hallå .Har kommit över en BSR dämpare "Stort tack Deception " tanken med denna är att bygga twinpipe för dom kör samma ljuddämpare till 1st utblås som 2st utblås de är bara en täckbricka för andra utgången
Som ni ser här så har dom bara pluggat denna utgång så tanken är att ta bort pluggen köra in en böj svetsa ditt och då ha dubbla utblås ,utblåsen ska bli i 3.5" eller 4" sneskurna som ja kommer göra själv .skönt att ha en verkstad med maskiner
Slutresultatet är väl något sånt här hoppas jag .. Lånad bild av WAMA
Kommit lite längre med ljuddämparen nu är de 2st utblås : )
Har problem med laddtryck att de läcker .så byte alu röret på utloppet till turbon även "ljuddämparen" som sitter på turbon. Tackar åter igen Deception va vid världens ände och hämta lite delar han hade liggandes 😉
Nya oringar
Så här såg det ut när ja tog bort röret hade krypit oljefilm förbi den befintliga oringen
"Ljuddämparen "som även bytes
Denna svarta med kontakt till vänster om utloppet någon som vet om de är magnetventilen de ser ut som de i alla fall?
Summan efter denna operation är att ja bilen fick mer laddtryck nu laddar den stabilt 0.9-1.0..men den peakar på 1.4 ...så den orkar ändå inte hålla laddtryck jag blir tokig på detta snart..
Skönt att det åtminstone blev bättre om än inte helt bra.. Världens ände är väl ändå att ta i, har inte mkt längre än dig till city
Jag vet inte, 1,4 låter ju rätt högt alltså.. Men det kanske är så de gjort med ditt chip, vridit upp laddet som fan för att få hög toppeffekt. Om slangarna och det nya röret håller tätt så skulle jag börja med att kolla intercoolern. Om den är paj så kan jag nästan sätta min bil på att det är en gavel som läcker.. Min peakar 1,2 men ligger oftast på 1,0-1.1.
Annars kanske det kan vara wastegaten som inte håller tätt?
Riktigt skumt problem du har i alla fall.. Men är det ICn så kommer du se det i princip direkt när du tagit bort plasten under motorn.
Allstå är den mappad så brukar laddtrycket ligga stabilt på 1.3 ca vad ja läst mig till då är ju inte 1.5peak så farligt ..men de är ju just det att den inte orkar hålla trycket...gjorde ren plasten under så ska se i slutet på veckan om de är något ny oljefilm