Gas monkey garaget, stämmer siffrorna?

it_mutt Avstängd
4 februari 2015 · 10 388 Inlägg

Adder skrev:

it_mutt skrev:

Nobrando skrev:

Det är nog inte så bra som dom försöker vinkla det till. Jag vet att min Far såg något program där dom gjorde iordningen en äldre Ford som dom sålde till en svensk. Visade sig att min far kände gubben som hade köpt bilen. Inte hade han gett den summan som dom sålde den för i programmet. Haha.

Dock kommer jag inte ihåg om det var fast'n loud eller någon annan serie.

Bara sett något avsnitt, men som jag fattat det har de någon gubbe (Magnus?) som plockar över bilarna till Sverige. Sen om det är den enda svensk de sålt till låter jag vara osagt.


Adder skrev:
Känns ändå så fel.

Som ett annat avsnitt där de köper Firebird nr 1 och 2 för 600000kr och säljer för 2.9 milj kr plus att de får renovera dem för 2.5 milj.

Fast, så som du räknar går inte att r
Du kan inte ta valutan i ett program och omvandla direkt till skr. Eller jo, visst kan du, men det stämmer inte. Då kan du ta i princip vilket "flip"-program som helst och motsätta dig det. Det är lika otänkbart att mängder av människor i Sverige skulle lägga $40.000 på att renovera en bil (dvs med dagens kurs ~320.000kr). Varför går inte detta då? Givetvis för att $1 inte har samma motsvarande värde som 8skr.

Just gällande Firebird...arna...var där en hel massa som inte stämde, men det är en annan femma.

Var du får dina siffror från vet jag inte riktigt. Båda bilarna såldes som ett par för $650.000 (5.200.000:-). Renoverades för $200.000 st (1.600.000:- / 3.200.000:-) och inhandlades för $65.000 (~520.000) enligt GadMonkeyfolket själva. (Räknat på 8kr/dollar).

Om siffrorna stämmer med verkligheten låter jag vara osagt. Men de ordnade ju till någon C10:a (har jag för mig) för runt $100.000 så.

Men framförallt går det inte att jämställa $100.000 i USA, med 800.000kr i Sverige.

Visst är de så ang valutan. Dit jag ville komma är att han köper bilar de bilarna "dyrt" och säljer dem för 5 ggr inköpspriset.
Han köpte väl dem för 70000$ och sålde för 350 000$ + 300 000$ för renoveringen.

Ptja, de siffrorna jag "har" är de som står ovan, men, det kan iofs kvitta.

Det går ju givetvis att göra rent löjligt bra affärer med "rätt bil". Nu kommer jag inte ihåg skicket, men att höja värdet på två bilar med 1000% (dvs x10)är ju inte omöjligt med "rätt bil" (då inte renoveringen bort/inräknad). Har själv gjort det ett flertal gånger

Om en bil i "sunkigt skick" (vi kallar det det utan att lägga någon vikt vid det) springer lös på $30-35.000 om du köper två samtidigt (borde antagligen bli en viss "paketrabatt") så säger det ju en hel del om vad de är värda i slutpris. Speciellt när en "duglig" 67:a normalt kostar runt $15-25.000 "over there". Så, $35K är ju inget som någon betalar för "vad skit som helst". Om så är fallet skulle det givetvis bli ramaskri.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
turbodeath
4 februari 2015 · 2 452 Inlägg

följer med programmet o chevan köptes med byggnaden av hans svåger som var fastighetsmäklare...gick för 125 000 dollar bil+byggnad....sen såldes bilen på välgörenhet för 85000 dollar...

ang magnus så är det han som köper caddilacar ett antal för han har ju sin försäljning här,finns visst fler svenskar som handlar av han...

döden kommer tillbaka
it_mutt Avstängd
4 februari 2015 · 10 388 Inlägg

turbodeath skrev:
följer med programmet o chevan köptes med byggnaden av hans svåger som var fastighetsmäklare...gick för 125 000 dollar bil+byggnad....sen såldes bilen på välgörenhet för 85000 dollar...

ang magnus så är det han som köper caddilacar ett antal för han har ju sin försäljning här,finns visst fler svenskar som handlar av han...

Fast nu är det ingen som sagt att det -inte- finns fler svenskar som handlar av honom.



Gällande byggnaden; so be it. C10:an har fortfarande en redovisad totalkostnad på $102.000

Senast redigerat av it_mutt (4 februari 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang