Skulle jag själv lacka en vinge (vilket jag dessutom gjort) hade valet varit enkelt:
* Jag skulle ha åkt till en lackfirma som kan bryta min kulör korrekt och pressa egna sprayburkar med färgen.
* Sedan hade jag valt en 2-komponents klarlack till det. Finns också på sprayburk med en tryckampull i botten som aktiveras med en knapp för att blanda i härdaren i klarlacken.
Då kan man, om man är duktig, få en hållbar lackering som nästan är lika bra som proffslackering. Dessutom håller den för polering.
Dessa två sprayburkar (1st kulör + 1st klarlack) borde hamna prismässigt runt 400-600 kr beroende på var du handlar. Eventuell grundfärg, filler och slipmaterial tillkommer givetvis utöver detta.
Hoppas att detta ger lite mer kött på benen över prisbilden. Det kanske går att prata med en lackerare där du bor om han kan ta på sig att spruta bas och klarlack åt dig för en femhundring, om du gör allt förarbete med rengöring och slipning själv? Det kostar ju inget att fråga.
Sedan handlar det alltid om vilka krav man har och vad man är beredd att betala. Du kan t ex få till en glittrig och fin silverfärg på vingen för 80 spänn med rallyfälgsfärg från macken också, så valet är ditt.