Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend
Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för... Visa mer
Missa frågan ang bensin. Ja ni har läst rätt.. Jag använder bensin men inte vanlig bil bensin utan bensin du köper i butik i samma flaskor som Assiton mm för rengöring
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Liten update! Började med att riva loss fronten idag. Dock endast sidan där skärmen skulle folieras då jag vill få in folien snyggt innanför alla kanter. Givetvis satt en av bultarna fast men efter en hel del stök så fick jag loss allt.
Sedan var de bara till att skära upp en någorlunda passande bit
Vart bra mycket lättare att slänga på när man har magneterna till stöd
Snart var allt på o allt fin pyssel kvar
Allt klart. Va tror ni? Får se hur man skall göra med bromsoken sen
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Gillar idén om att sätta denna logga under men den blir lite väl tiltat i den storleken i den positionen.... men kör på! blir ju åtminstone väldigt annorlunda !
Fakta:"En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
Hade den varit grå tror jag det hade kunnat bli skitsnyggt med dekoren i siluett under folien. Den gråa färgen var mindre skrikig, så den hade lätt klarat en diskret dekor utan att bli för mycket.
Med den blåa färgen så nej. Den är redan alldeles för skrikig och "hallå, se mig!", så ännu mer bling blir bara smaklöst.
Lånade en bild från google, kan tänka mig att din blir liknande denna? Tycker själv att det ser snyggt ut med detaljer i kolfiber / svart mot det blåa men det kanske skulle bli en sjysst effekt av en dekal under folien med.. Edit, men skippa svarta fälgar!!
Senast redigerat av jemtegrannen (9 september 2015)
Hade den varit grå tror jag det hade kunnat bli skitsnyggt med dekoren i siluett under folien. Den gråa färgen var mindre skrikig, så den hade lätt klarat en diskret dekor utan att bli för mycket.
Med den blåa färgen så nej. Den är redan alldeles för skrikig och "hallå, se mig!", så ännu mer bling blir bara smaklöst.
Var en tur till brostugan idag efter allt annat som hänt under dagen Imorgon skall damen och hennes vän test baka inför dopet av dottern så då kommer jag belamra mig i garaget en längre tid Försöka få så mycket som möjligt gjort. Så fort skärmen är klar på andra sidan så funderar jag på om jag skall riva en hel sida direkt. Typ båda dörrarna, bak skärm och tröskel samt tak stolpen. Att foliera tar egentligen inte så hemskt mycket tid men de där rivandet drar ut på tiden. Egentligen e inte de heller något så där extremt mycket men jag har lite svårt att få arslet ur vagnen. Alla kostnader in för dopet gnager en så man seglar gärna iväg i tankarna och allt tar längre tid
Men har lite hopp på att de blir en större update imorgon iaf Kommer inte stressa med skärm bräddarna denna gång så ser till att rensa allt lim till dem under folien ordentligt samt polera. Då ser de inte så konstigt ut sen när jag inte fått på dem under tiden att jag gör resterande av bilen. Som de gör idag
Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Men har lite hopp på att de blir en större update imorgon iaf Kommer inte stressa med skärm bräddarna denna gång så ser till att rensa allt lim till dem under folien ordentligt samt polera. Då ser de inte så konstigt ut sen när jag inte fått på dem under tiden att jag gör resterande av bilen. Som de gör idag
Kul att du håller tråden vid liv med nästan dagliga uppdateringar trots nykommen dotter m.m. Stor eloge för det.