2111
Sök

Porsche Cayenne S "Sveriges fetaste (den riktiga) cayenne 2015" Super update wekend

Ett enkelt projekt som så många gånger förr spårar ur helt, nu siktar vi högt o ser till att ha den fetaste Cayennen i sve. Mål för i år är garaget topp 100 o märkes toppen samt vinst i minst en utställning. Följ projektet för... Visa mer

Vestfold chiptuning Stockholm
385 877 Visningar
Projektet avslutat 6 maj 2016
2 405 Inlägg
2 oktober 2015
Trådstartare
Skall beställa lite folie på söndag. Någon som behöver folie o vill slippa frakt så säg till smile blir lite rabatt när man beställer fler samtidigt så då får ni ner priserna lite

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
6 oktober 2015
Trådstartare
Har varit otroligt dött i tråden senaste veckorna. Ber om ursäkt för detta. Blev skimmad så banken klippte kortet och de saknas närmare 10 000 från kontot.. Inte direkt hö aktuellt att kasta pengar ner i de stora bil hålet just nu hmm

Hade iaf bilen uppe på lyften förra veckan. Tycker de e något som klonkar ibland i fram men alla bussningar mm är fina samma med styrleder. Så är troligen något i handsfacket som rullar fram o tillbaka då och då.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
9 oktober 2015
Trådstartare
Med en risk för att förlora en hel del följare och göra en hel del ledsna o besvikna så har jag liten omvändning på projektet nu. Och nej jag skall inte sälja den.

Har senaste två veckorna varit sjuk, feber förkyld och annat smått och gott som hopat sig runt mig och de har resulterat i att jag varit rätt så sänkt. Började för två veckor sedan nya jobbet och man kan inte va sjuk skriven första veckorna på jobbet enligt mig så de e bara härda ut. Varje dag man kommit hem så har man halvt dött på soffan om man inte somnat i durschen.

Med detta så känner jag att min tid är så där med bilen. Mår psykist dåligt över hur den ser ut just nu och efter lite diskution med damen så skall vi utnyttja tillfället att bilen var relativt ny lackad när den köptes.

Därför åker nu folien av, bilen blir helt enkelt svart igen. All focus kommer landa på redig puts men roliga små pyssel kommer givetvis fortsätta dyka upp. Skärm breddarna och iaf en dörr skall lackas om och sedan skall bilen poleras till extrem överdriven finnish.

Detta bestämdes igår kväll och idag slog jag slag i saken.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-b1246315d145b7d8e32e812851f44f0a.jpg
Åkte upp till en väns garage (John) som syns på bilden och vi började riva. Hetsig som jag e så tänkte jag inte på att vi står i kall garage o jag slarvade (extremt) med värmen så blev en del lim rester. Men de finns medel för sådant.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-75002d6f9194fbedfccc2ae3ef6b814c.jpg
Efter en hel del slit så var båda skärmar fram klara, huv. Båda bakskärmarna samt vänster dörrarna rena. Alla skärm breddare är av bilen med. Kom precis hem och fortfarande sjuk så orken tog oss inte längre idag.

Måste säga att lacken gjorde sig sjukt myclet bättre på bilen efter alla modds som gjorts. Riktigt nöjd med den gnustrande svarta.

Jag hoppas att inte allt för många tycker jag gått under er förväntan och att ni stannar kvar i tråden.

Lets go!

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

77 Inlägg
10 oktober 2015
Personligen så föredrar jag enkelhet tillsammans med välputsat! Det är små detaljer som gör en bil riktigt snygg i mina ögon! Gillar allt du gjort hittils också men för mig blev detta bara en ännu större anledning att hänga kvar!

Keep it up och krya på dig! smile

// Nikke

2 030 Inlägg
10 oktober 2015
Överdrivet välputsat låter bra i mina öron! smile
Krya på dig!

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.

2 405 Inlägg
10 oktober 2015
Trådstartare
Tack för stödet smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

1 534 Inlägg
10 oktober 2015
Äntligen.

Tyckte inte den silvriga folieringen var något vidare faktiskt tongue

Missförstå mig inte, det såg väldigt proffsigt ut och bra finish och så.
Tycker bara att han är fränare i sin originalkulör.

Så helt rätt vändning.

336 Inlägg
10 oktober 2015
Jag ser också positivt på att låta lacken synas!
En sjuhelvetes puts är nästan alltid snyggare än matt. smile

Just turbo power, no real shit.

3 430 Inlägg
10 oktober 2015
Bra val!!!

25 Inlägg
10 oktober 2015
blir snyggt detta smile

så äre!
872 Inlägg
10 oktober 2015
Att foliera eller dippa kan vara snyggt. Och det var snyggt men jag stödjer Lack till fullo! smile så att överdriven puts låtet underbart! Inväntar uppdates!

Min projekttråd!
Sponsorer sökes! ;)
Garageplats i södra Stockholm sökes! :)
Eat/Sleep/Volkswagen

429 Inlägg
10 oktober 2015
Folie kan vara snyggt, men det slår ej en fin lack. Mycket bra val!

2 405 Inlägg
10 oktober 2015
Trådstartare
Låter som enhäldigt bra då smile
Beställt nya broms skivor och ketamiska belägg idag. Mina bromsar skriker mer en min 4 månader gammla dotter så kännde att de var på tiden smile iof är skivorna nya på porschen men ska de va belägg så tar man skivor när man ändå håller på

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

180 Inlägg
10 oktober 2015
Du skall inte vara rädd för att köra "original" på lacken, för mig är alltid Svart solid lack det riktiga på en Porsche, din foliering var trevlig och nytänkande, men svart är alltid svart. Tror vi är flera putsb*gar på forumet som gärna sett mer detaljerat arbete från dig gällande putsen, alla gör vi olika, använder olika maskiner, tillvägagångssätt, fabriks och trissor. Alldeles för få här som verkligen visar deras underarbete så det är alltid välkommet!

Själv kör jag mycket Autoglym och även en del Turtle Wax Perfect Finnish serien som jag gillar, är dock sugen på Mothers sortiment som så många snackar om!

Lägg gärna upp lite detaljerat på sikt med hur du polerar, trissor osv smile

Keep up the good work! Och hoppas allt löser sig med sjukdom, depp osv!

2 405 Inlägg
10 oktober 2015
Trådstartare
Bilen är idag till stor del strippad. Tänkte köra igenom bilen på en maskin tvätt, känner att om bilen skall poleras e en maskin tvätt inte så farligt. Sedan skall jag ta bort lim rester från det redan bort tagna folien som blev kvar då vi rev folien o hela 2 gradig värme.
Vad de blir för märke på polerings medel mm, ingen aning. Har hobby kvällar på jobbet och har tillgång till alla medel firman har så kommer köpa de medlet där smile de kommer även få lacka delarna som behövs lackas smile

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
11 oktober 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-ec7a9875fdb92d58a47ce495fe4fcc09.jpg
Vägen till fin puts xD

Insåg just att jag måste ljud isolera bilen rätt rejält. Har baksätet ned fällt då jag hämtade min andra uppsättning fälgar i morse och fy helvete va tvätten dånar när man kör där inne.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

2 405 Inlägg
11 oktober 2015
Trådstartare
https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-dc4064c5dc4e69810cd4c13873eef66d.jpg
Efter någon timer hand jagande av lim så e höger sidan klar. Lossat stötfångaren o handtagen för att ta bort de som e in vikt emellan med. Handtaget bak måste dock tas i sär o strippas.

Gillar dock lacken

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-4153d77ad8f13dda2d9357d6e0dd6621.jpg

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

1 534 Inlägg
11 oktober 2015
Verkar nästan som att det är jobbigare att demontera folien än montera den.
Usch.

2 405 Inlägg
11 oktober 2015
Trådstartare
Jo jag e rätt noga med att lägga in bakom slla skärm kanter och dörr handtag mm. De e väl något som inte e jätte kul efter att man ska ta bort det

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

Sök