Beställa från Däckleader?

TTC
28 mars 2021 · 6 Inlägg

Grip500.se. Andorra (reg.19/10 2017). Aktiekapital 3000 EUR.
Däckleader.se. Andorra (reg.30/5 2016). Aktiekapital 1 milj. EUR.
Tyskägda företag, och inte mindre "seriösa" än något annat på nätet. Det ev. strul som tycks förekomma står oftast speditören för.

TTC
28 mars 2021 · 6 Inlägg

torsen skrev:

Maxipower skrev:
Varning ⚠️ Har beställt o betalt för en uppsättning däck,  har fortfarande inte fått några däck eller pengarna tillbaka efter 2 månader, usel support... har köpt via kreditkort, så nu är det kreditkortsleverantörens / bankens problem....

Vem har du beställt ifrån?
Camskil?
Därifrån fick jag endast 3 däck trots att dom påstår att dom skickat 4.
Betalade aldrig och de 3 fick gå i retur.
Hade som tur är inte betalat i förväg.

En annan gång skulle jag vara smart och köpa Intreaco Super Swamper TSL från en "sidoimportör", eftersom Arlanda Marketing slutat importera däck från USA med anledning av HA-oljorna.
Däcken skulle sändes från Skåne upp till Mälardalen med Bussgods, men kom aldrig fram.
Inte förrän jag spårat dem, däcken, och konstaterade att de "fastnat" hos bussgods i Nyköping.
Där hade man helt plötslig funnit att däcken var för stora för att kunna lastas i bussarnas lastutrymme.
33/10-15" var dimensionen.
Men det gick bra ända till Nyköping från Skåne med flera omlastningar, puh!!!!!
Efter mycket om och men och hot om anmälan levererades däcken hem med lastbil.

Inte första gången kommit i delo med Bussgods, som numera, efter att ha bytt agent varje år, upphört i stora delar av Sörmland.
Och priserna har blivit ohemula.
Nästan 1.100:- för 4 st 215/75-15" lösa däck.

Handlar inte tråden om köp från Däckleader.se.?

Grosset
30 mars 2021 · 3 Inlägg

Tog risken och beställde Demodäck från däckleader. Däcken skickades från Belgien i fredags och första paret anlände idag. Postnord verkar ha slarvat bort det andra paret i Härryda och passade samtidigt på att byta från hemleverans till ombudsleverans. Skitbra pris, superfräscha däck och snabb leverans (på två av däcken iaf).

gedora
25 oktober 2023 · 2 Inlägg

TBergsten skrev:
Det jag reagerad lite på också, slår tom. Däckonline. Lägger ju hellre en extra peng på så att man kan känna sig säker... smile

har betalat och insett att jag beställde fel däck, inte ens 30 minut efter betalning försökte jag kontakta företag, visar sig dom har ingen kund support, utan nedast FB messenger , och där väntar man minst 24 timmar, innan man får svar att det inte går att avboka eller ändra det man betalat , 270 kronor (100 euro) för jag fläska ut min enda misstag , aldrig igen med den kalle anka företag, dont get trapped som jag

gedora
25 oktober 2023 · 2 Inlägg

aldrig igen, ni få gärna kontakta mig om ni vill detaljer, men dom har ingen kund support eller inte innan 24 timmar har gått och order är redan omöjlig att ändra boka av eller påverka på nåt sett , kalle anka  företag

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang