4632
Sök

Någon som vet exsakt vad man som ska göras vid Ltt motor i 740?

Jensen_Audi
6 mars 2015
Trådstartare
Har sökt runt och leta efter en tråd där det finns någon som vet precis vad som ska göras om man byter motor i en 740 L.h 2.4, men jag hittar iaf ingen tråd där någon vet bara massa olika vad folk tro osv....

?Spridarmotstånd? vet någon hur det ska göras?

?förlänga kablarna till LMM? hur gör jag det lättast?

?byta boxor? är det så lätt som de låter, dra ur gamla boxen o plugga i den nya från 940?

Någon annat man ska tänka på vid detta byte, bromsar, stötdämpare osv något sånt som ska bytas?

lollollollollol

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 mars 2015
Detta måste vara internets vanligaste fråga. Det finns svar på dina frågor om du söker. Att söka info är en konst i sig.

Lmm kablarna klipper du helt sonika av och skarvar i lämpliga kablar i rätt längd och sen skarvar på kontakten sedan.

Spridarmotståndet skarvar du i där kablarna från spridarna går ihop till en under insuget. Tjock kabel från boxen till tjock kabel på motståndet. De tunna på varsin. Det är den GRÖNA kabeln du ska skarva på spridarkablarna.

Boxar är bara att byta. Ta ur. Sätt i.

Fler frågor??

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Jensen_Audi
6 mars 2015
Trådstartare
Okej tack kan jag ta motståndet som är orginal på 940n?

Ja när jag har flyttat LMM vart ska den sitta ? jag vet att de är där batteriet sitter men vad sitter den fast i ? roll

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 mars 2015
Jensen_Audi skrev:
Okej tack kan jag ta motståndet som är orginal på 940n?

Ja när jag har flyttat LMM vart ska den sitta ? jag vet att de är där batteriet sitter men vad sitter den fast i ? roll

Ja du användet motståndet som hör ihop med motorn. Lmm sitter fastskruvad i locket på luftburken

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

Sök