Okänt slutsteg, hur mycket vågar jag koppla på?

Edvin1
11 mars 2015 · 54 Inlägg

Har precis köpt ett slutsteg billigt av en kompis, med i priset följde ett 8" baselement med från ett biltema basrör, jag skulle vilja koppla på en till 8" på slutsteget men har ingen aning om hur mycket de klarar? och vad är de värsta som kan hända? Det enda jag vet om slutsteget är att det är 2-kanals,är silvrigt o rött och att det står Skytronic på de. Är en nybörjare inom bil-ljud:)

Jockk3
11 mars 2015 · 1 426 Inlägg

Edvin1 skrev:
Har precis köpt ett slutsteg billigt av en kompis, med i priset följde ett 8" baselement med från ett biltema basrör, jag skulle vilja koppla på en till 8" på slutsteget men har ingen aning om hur mycket de klarar? och vad är de värsta som kan hända? Det enda jag vet om slutsteget är att det är 2-kanals,är silvrigt o rött och att det står Skytronic på de. Är en nybörjare inom bil-ljud:)

blanda olika högtalare kanske inte är smart+ att ett monosteg kanske vore att föredra för en bas

Ponitus
12 mars 2015 · 130 Inlägg

Leta på nätet efter vad det kan vara för slutsteg.

Brygga och testa med en bas. Sen två. Kanske bara orkar en bas.

Volvo 940 S 2.3 "Nittiofyrnollan" (1996)
Lonefox Bad music kills good sound
12 mars 2015 · 7 241 Inlägg

http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.ph … skytronic/

Skulle tro att det ett: Inte är vidare bra. Två: Inte klarar mer än två ohm per kanal, således fyra ohm bryggat.

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
Edvin1
12 mars 2015 · 54 Inlägg

Ponitus skrev:
Leta på nätet efter vad det kan vara för slutsteg.

Brygga och testa med en bas. Sen två. Kanske bara orkar en bas.

Okej får testa smile tack för hjälpen

Edvin1
12 mars 2015 · 54 Inlägg

Lonefox skrev:
http://www.talkaudio.co.uk/ipb/index.php/topic/94763-skytronic/

Skulle tro att det ett: Inte är vidare bra. Två: Inte klarar mer än två ohm per kanal, således fyra ohm bryggat.

Får väl spela med det tills det går sönder o sen köpa något bättre helt enkelt smile tack för hjälpen

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang