Bra tips på hur man få en bil fri från massa bucklor!?

Nilsson10
14 mars 2015 · 313 Inlägg

Hej! Som sagt jag vill ha lite bra tips på lite olika vis man få bort småbucklor från 1cm till 1dm storlek ingen är djup utan de är som att plåten blive vågig på vissa ställen! Vill som slippa spackel så mycke som möjligt! Bilen jag ska fixa till är en Buick Skylark  1963

Mervolic Yawn...
15 mars 2015 · 3 151 Inlägg

Använd en glidhammare att rikta plåten med, om du inte kommer åt med en vanlig klubba/hammare, sedan spacklar du ett tunt lager spackel där det behövs. Det är min spontana tanke iaf.

Nilsson10
15 mars 2015 · 313 Inlägg

Mervolic skrev:
Använd en glidhammare att rikta plåten med, om du inte kommer åt med en vanlig klubba/hammare, sedan spacklar du ett tunt lager spackel där det behövs. Det är min spontana tanke iaf.

Jo sånna knep vet jag om men tack ändå för visat intresse! smile ha set dom som värmer och kylerner med kylspray och sånt så bucklorna ploppar ut av sig själv! Är de nått du erfarat? smile

felixtb
15 mars 2015 · 76 Inlägg

Nilsson10 skrev:

Mervolic skrev:
Använd en glidhammare att rikta plåten med, om du inte kommer åt med en vanlig klubba/hammare, sedan spacklar du ett tunt lager spackel där det behövs. Det är min spontana tanke iaf.

Jo sånna knep vet jag om men tack ändå för visat intresse! smile ha set dom som värmer och kylerner med kylspray och sånt så bucklorna ploppar ut av sig själv! Är de nått du erfarat? smile

Spontant låter det som att det inte är så bra för lacken att värma och kyla med så extrema temperaturer som kan böja plåten, men du kanske ska lacka om ändå? I sådana fall kan det vara värt att prova. smile

Saab 9-5 "Vinsaaben" (2005)
Nilsson10
15 mars 2015 · 313 Inlägg

felixtb skrev:

Nilsson10 skrev:

Mervolic skrev:
Använd en glidhammare att rikta plåten med, om du inte kommer åt med en vanlig klubba/hammare, sedan spacklar du ett tunt lager spackel där det behövs. Det är min spontana tanke iaf.

Jo sånna knep vet jag om men tack ändå för visat intresse! smile ha set dom som värmer och kylerner med kylspray och sånt så bucklorna ploppar ut av sig själv! Är de nått du erfarat? smile

Spontant låter det som att det inte är så bra för lacken att värma och kyla med så extrema temperaturer som kan böja plåten, men du kanske ska lacka om ändå? I sådana fall kan det vara värt att prova. smile

Ja gud ja bilen ska rostlagas och lackas om! smile ingen som testat den tekniken?

Magnum1965
15 mars 2015 · 217 Inlägg

Har inte provat själv, men det ser verkligen busenkelt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=y9OGa9vB42Q

Har du inget annat gammalt åbäke du kan prova på innan du ger dig på din Buick?

Ford Fiesta XR2 "Fritzi" (1988)
Nilsson10
15 mars 2015 · 313 Inlägg

Magnum1965 skrev:
Har inte provat själv, men det ser verkligen busenkelt ut.

https://www.youtube.com/watch?v=y9OGa9vB42Q

Har du inget annat gammalt åbäke du kan prova på innan du ger dig på din Buick?

Ja de ser ju svin lätt ut! smile nä jag har ju inget annat att testa på! hmm fast de kanske inte fungerar lika bra på buicken! Tänkte de lär ju vara tjockare plåt på den! hmm

NIzmO Ollikkala Racing
15 mars 2015 · 1 724 Inlägg

När dom fixade några bucklor på "gas monkey" tog dom ju gassvetsen och värmde runt tills bucklan poppa ut och då sa han även att det bara funkar på äldre bilar med tjockare plåt, så t.ex värmepistol knepet kanske inte räcker för tjock jänkar-plåt?

- Time Attack -
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nilsson10
17 mars 2015 · 313 Inlägg

NIzmO skrev:
När dom fixade några bucklor på "gas monkey" tog dom ju gassvetsen och värmde runt tills bucklan poppa ut och då sa han även att det bara funkar på äldre bilar med tjockare plåt, så t.ex värmepistol knepet kanske inte räcker för tjock jänkar-plåt?

Ja just de ja! smile ja värmepistolen räcker nog ej till känns de som men få vell testa! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang