Volvo V70II 3,2 R-design V70 II Projekttråd

Allmän uppfräschning och faceliftning :)
  • 71 Följare
  • 80 044 Visningar
  • Uppdaterades senast 31 januari 2017
whose
28 april 2015 · 1 330 Inlägg

gurrish_ skrev:

whose skrev:

gurrish_ skrev:
Gött med ventilerat läder.

Det där med att det var förberett för belysning i handtagen visste jag inte. Det ska jag nog ta och pilla till på min bil också, fett flashigt.

japp färdigt glas måste bara ha lamphållare och lampa samt kablaget smile

Finns det matning färdig för att koppla på original eller måste man snatta ström från något?

Man måste snatta smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
28 april 2015 · 2 571 Inlägg

Här finns en lång tråd som berör ämnet:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic … mp;t=56814

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
whose
29 april 2015 · 1 330 Inlägg

Fick min Takvinge idag från Dragkrok2.se

uppfyllde inte mina förväntningar kan man säga

Fel 1: En skruv går ej att dra fast mutter/gängor lossnat på insida

Fel 2: !st borrhåll som är utanför den delen som ska fästas mot karossen

Fel 3: Flertal lösa saker inuti vingen som skramlar och åker omkring vilket kommer låta då man
öppnar och stänger bagaget?

mycket dåligt & grovt slipad och grundad

Har jag för höga förväntningar ?

stod på deras hemsida :

Passar: Volvo v70 Årsmodell fr.2008.
levereras grundlackerad.
Ny och omålad, Bra passform och hög kvalité.
Att montera en stylingvinge är ett enkelt sätt att ge din bil en sportigare look.
Skruvar medföljer. Monteringsanvisning skickas via mejl. Leveranstid: 1-3 arbetsdagar

Leveranstiden måste jag säga var mycket snabb och bra!
har skickat in en reklamation så får se vad dom säger smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156287/156287-c73edb67022cdfc2e4205bf8b37ad11e.jpg

Senast redigerat av whose (29 april 2015)

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
29 april 2015 · 2 571 Inlägg

Fan va trist. Högst oacceptabelt.
Tycker definitivt inte att du har för höga förväntningar. Vingen ska väl för tusan vara tom och även om borrhålet som hamnat utanför inte kommer synas så är det fortfarande en principsak och ska meddelas till återförsäljaren, därefter ligger bollen hos dom och de får välja att få dåligt rykte eller göra rätt för sig. smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
G-Bruno ArtDirector
29 april 2015 · 462 Inlägg

Hjälpte en kollega att montera en premium vinge från Vparts för någon dag sedan. Perfekt passform, finnish och skruvhålen satt där dom skulle. Man får vad man betalar för verkar det som. Men ruskigt tråkigt det du råkat ut för, kolla om dom har premium vingen istället och beställ den isåfall.

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."
gurrish_ Datanörd
29 april 2015 · 89 Inlägg

vad betalade du? original grundad går att få för ca 3000 inkl monterinssats.

En ren bil är viktigare än ett rent samvete
Volvo XC70 D3 AWD SUMMUM "Klasse" (2012)
whose
30 april 2015 · 1 330 Inlägg

hyrbil skrev:
Fan va trist. Högst oacceptabelt.
Tycker definitivt inte att du har för höga förväntningar. Vingen ska väl för tusan vara tom och även om borrhålet som hamnat utanför inte kommer synas så är det fortfarande en principsak och ska meddelas till återförsäljaren, därefter ligger bollen hos dom och de får välja att få dåligt rykte eller göra rätt för sig. smile

G-Bruno skrev:
Hjälpte en kollega att montera en premium vinge från Vparts för någon dag sedan. Perfekt passform, finnish och skruvhålen satt där dom skulle. Man får vad man betalar för verkar det som. Men ruskigt tråkigt det du råkat ut för, kolla om dom har premium vingen istället och beställ den isåfall.

gurrish_ skrev:
vad betalade du? original grundad går att få för ca 3000 inkl monterinssats.

visserligen betalade jag bara 995:- och fri frakt
Men skriver dom bra passform och HÖG kvalite

så spelar ju inte priset någon roll
Då borde dom skriva att det finns förarbete och eventuell ombyggnation krävs

Monteringsanvisning skulle maila s men det vet jag inte när det blir gjort
Dock vet jag redan hur man bär sig åt men iaf

så får se vad dom säger smile

whose
2 maj 2015 · 1 330 Inlägg

Mycket nöjd över dragkrok2.se.
Fick välja mellan en ny eller behålla den gamla och få 250:- rabatt
på den så fick den för 745:- med frakt smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
3 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Skönt med företag som är medgörliga! smile

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
whose
4 maj 2015 · 1 330 Inlägg

hyrbil skrev:
Skönt med företag som är medgörliga! smile

Japp än finns det hopp om företagen

Nu måste jag bara lämna in den på lack smile

Antinoxious - Always Faithful
7 maj 2015 · 507 Inlägg

Tur att dom hade lite vett iallafall smile Spännande tråd! Jag själv lämnade in min bil hos Volvo och fick vingen lackad och monterad! Helt klart nöjd smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
whose
8 maj 2015 · 1 330 Inlägg

Antinoxious skrev:
Tur att dom hade lite vett iallafall smile Spännande tråd! Jag själv lämnade in min bil hos Volvo och fick vingen lackad och monterad! Helt klart nöjd smile

Nice smile Jo vinge är ett måste.

whose
8 maj 2015 · 1 330 Inlägg

Har plockat bort Positionsljus från framlyktorna och kör bara med
sidomarkeringen mycket snyggare smile

åkte till laitis och köpte led lampor till Regskylts belysningen och till dimljusen:)

6000K

https://www1.garaget.org/gallery/images/157/156287/156287-6d5835279657ceb2fb9cca5f6969aeb5.jpg

CyanoticNose
9 maj 2015 · 31 Inlägg

Inte för att va negativ, men led i dimljus har jag bara haft negativa erfarenheter av. Ljuset är snyggt men oerhört svagt... iallafall på dom jag har sett. Själv satte jag in xenon som jag tycket passar mycket bättre smile

hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
9 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Själva dimljusets funktion behövs ju inte så ofta här i Sverige, jag inklusive många andra kör LED för lookens skull. Att det lyser upp dåligt spelar ju ingen roll då du rent krasst inte får köra med det på när det är mörkt.
Att nyare bilar slumpat dimljus helt och hållet och enbart kör DRL är ju en annan femma såklart.

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Antinoxious - Always Faithful
9 maj 2015 · 507 Inlägg

LED är för oss som inte orkar koppla ballaster å skräp! Enkelt och funktionellt. smile

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
hyrbil Självutnämnd chipskonnässör
9 maj 2015 · 2 571 Inlägg

Samt att vi inte behöver rycka säkringar etc inför besiktning. wink

Tada.wav
Volvo V90 T5 R-Design "Harriet - OEM Plus" (2018)
Antinoxious - Always Faithful
9 maj 2015 · 507 Inlägg

hyrbil skrev:
Samt att vi inte behöver rycka säkringar etc inför besiktning. wink

LED bara skrapar in fler och fler poäng märker jag wink

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
whose
10 maj 2015 · 1 330 Inlägg

CyanoticNose skrev:
Inte för att va negativ, men led i dimljus har jag bara haft negativa erfarenheter av. Ljuset är snyggt men oerhört svagt... iallafall på dom jag har sett. Själv satte jag in xenon som jag tycket passar mycket bättre smile

hyrbil skrev:
Själva dimljusets funktion behövs ju inte så ofta här i Sverige, jag inklusive många andra kör LED för lookens skull. Att det lyser upp dåligt spelar ju ingen roll då du rent krasst inte får köra med det på när det är mörkt.
Att nyare bilar slumpat dimljus helt och hållet och enbart kör DRL är ju en annan femma såklart.

Antinoxious skrev:
LED är för oss som inte orkar koppla ballaster å skräp! Enkelt och funktionellt. smile

hyrbil skrev:
Samt att vi inte behöver rycka säkringar etc inför besiktning. wink

Precis.. dom lyser inte lika start som vanliga dimljus men dom lyser lite gran iaf behövs inte mer än så smile

här uppe där jag bor är det ljus dygnet runt vår och sommar och vintern är det mörkt dygnet runt istortsätt

så behövs inte lysa upp så mycket dimljusen och blir det dimma så kör man med halvljusen smile

men har tänkt byta front till facelift med orginal Led dimljus och dom lyser satan !

Antinoxious - Always Faithful
10 maj 2015 · 507 Inlägg

whose skrev:

CyanoticNose skrev:
Inte för att va negativ, men led i dimljus har jag bara haft negativa erfarenheter av. Ljuset är snyggt men oerhört svagt... iallafall på dom jag har sett. Själv satte jag in xenon som jag tycket passar mycket bättre smile

hyrbil skrev:
Själva dimljusets funktion behövs ju inte så ofta här i Sverige, jag inklusive många andra kör LED för lookens skull. Att det lyser upp dåligt spelar ju ingen roll då du rent krasst inte får köra med det på när det är mörkt.
Att nyare bilar slumpat dimljus helt och hållet och enbart kör DRL är ju en annan femma såklart.

Antinoxious skrev:
LED är för oss som inte orkar koppla ballaster å skräp! Enkelt och funktionellt. smile

hyrbil skrev:
Samt att vi inte behöver rycka säkringar etc inför besiktning. wink

Precis.. dom lyser inte lika start som vanliga dimljus men dom lyser lite gran iaf behövs inte mer än så smile

här uppe där jag bor är det ljus dygnet runt vår och sommar och vintern är det mörkt dygnet runt istortsätt

så behövs inte lysa upp så mycket dimljusen och blir det dimma så kör man med halvljusen smile

men har tänkt byta front till facelift med orginal Led dimljus och dom lyser satan !

Funderat lite på det också... Men är den fronten verkligen bara plug N' play? Eller behövs moddande?

If you wanna be the best, you have to take out the best. And im undefeated homie"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang