När slår el/hybridbilen ut bränslebilen?

Evildan
17 april 2015 ·

insen skrev:

Evildan skrev:
Utveckla gärna detta, vad du menar.
Är det något du anser att jag har skrivit något olämpligt till någon så länka till den tråden och vilket inlägg du tänker på så kan vi alla läsa vilken typ av inlägg jag då svarat på.

Som vi diskuterat innan, prestanda finns, men den har en merkostnad precis som för en "traditionellt" driven personbil.

Läs inlägget jag svarade på så förstår du, annars finns historiken.

Merkostnaden för en "traditionellt" driven personbil är försumbar då priset för hybriden även utan "prestanda" är för dyr, iallafall vad jag sett när jag letade ny bil för ett tag sen

för 70-120k ca, mer än te,x en prius så får man en audi a4 quattro med diverse sportpaket och ca 100 hk mer
(i rent prestanda sammanhang då, priusen är betydligt mkt billigare att äga)

vad får man för "prestanda" i en snygg "premium" hybrid för samma pris som en "traditionellt" driven bil?
du som är mer insatt i hybrid än en bensin älskare

Det är inte överdrivna bilar vi är ute efter nu utan vanliga svennson bilar, te,x volvo s60 T5, audi a4 2.0T osv osv

Tydligen har du inget att påvisa det du skrev med, istället gör du som så många andra och istället svarar undvikande vilket gör att ditt påstående utan verifiering är taget ur luften.

Så nu är det bara så kallade svenssonbilar mellan 70000-120000kr? Ska du inte snäva ned ditt eget påhittade urval ytterligare för att sedan kunna påstå att det inte finns några hybridbilar med bra prestanda?
Jag skrev tydligt att en prestandaorienterad hybridbil medför merkostnader, pris, klass eller dylikt såsom årsmodeller inbegreps inte i den diskussionen. Varken en Volvo S60 T5 eller A4 2.0T anser jag är några direkt prestandabilar (som diskuterades), men det beror väl på vad man själv anser är en snabb bil.

En snabb begagnad hybridbil exempelvis är 2005 Lexus GS450h 0-100km/h 5.9s, 345hk.

En premiumbil du kan jämföra andra likvärdiga premiumbilar med exempelvis 3-serie eller C-Klasse gällande prisbild och prestanda samt förbrukning såklart:
Lexus IS300h, 0-100km/h 8.3s, 223hk 346300kr med en angiven förbrukning om 4.2l/100km.

Johan85 Avstängd
17 april 2015 · 1 418 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

Johan85 skrev:
skulle vi gå över på elbilar helt kommer elpriset bli hutlöst högt istället så hus och hem kommer bli dyrare att hyra eller driva runt, och den som har en solpanel kommer straffas med döden:)

kolla bara på stackars bonden utanför örebro som byggde vindkraft för att bli självförsörjande, han fick betala andra avgifter så det vart lika dyrt som att köpa elen..


olje och elbolag är inte bättre än vilken meth/crack försäljare som helst

Va? Hur är det möjligt?! Har du kvar länken?

tyvärr inte då det är många år sen men vindsnurran står rostig kvar som ett monument över dumheten:) åk mot falun från örebro så står den där vid massa åkrar:)

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 april 2015 · 17 491 Inlägg

Evildan skrev:

insen skrev:

Evildan skrev:
Utveckla gärna detta, vad du menar.
Är det något du anser att jag har skrivit något olämpligt till någon så länka till den tråden och vilket inlägg du tänker på så kan vi alla läsa vilken typ av inlägg jag då svarat på.

Som vi diskuterat innan, prestanda finns, men den har en merkostnad precis som för en "traditionellt" driven personbil.

Läs inlägget jag svarade på så förstår du, annars finns historiken.

Merkostnaden för en "traditionellt" driven personbil är försumbar då priset för hybriden även utan "prestanda" är för dyr, iallafall vad jag sett när jag letade ny bil för ett tag sen

för 70-120k ca, mer än te,x en prius så får man en audi a4 quattro med diverse sportpaket och ca 100 hk mer
(i rent prestanda sammanhang då, priusen är betydligt mkt billigare att äga)

vad får man för "prestanda" i en snygg "premium" hybrid för samma pris som en "traditionellt" driven bil?
du som är mer insatt i hybrid än en bensin älskare

Det är inte överdrivna bilar vi är ute efter nu utan vanliga svennson bilar, te,x volvo s60 T5, audi a4 2.0T osv osv

Tydligen har du inget att påvisa det du skrev med, istället gör du som så många andra och istället svarar undvikande vilket gör att ditt påstående utan verifiering är taget ur luften.

Så nu är det bara så kallade svenssonbilar mellan 70000-120000kr? Ska du inte snäva ned ditt eget påhittade urval ytterligare för att sedan kunna påstå att det inte finns några hybridbilar med bra prestanda?
Jag skrev tydligt att en prestandaorienterad hybridbil medför merkostnader, pris, klass eller dylikt såsom årsmodeller inbegreps inte i den diskussionen. Varken en Volvo S60 T5 eller A4 2.0T anser jag är några direkt prestandabilar (som diskuterades), men det beror väl på vad man själv anser är en snabb bil.

En snabb begagnad hybridbil exempelvis är 2005 Lexus GS450h 0-100km/h 5.9s, 345hk.

En premiumbil du kan jämföra andra likvärdiga premiumbilar med exempelvis 3-serie eller C-Klasse gällande prisbild och prestanda samt förbrukning såklart:
Lexus IS300h, 0-100km/h 8.3s, 223hk 346300kr med en angiven förbrukning om 4.2l/100km.

Audi med hjälpmotor? Snabb? Mycket lustigt.

Jag har kört en Lexus 450h en kortare sträcka. Mycket pigg kan intygas. Den använder dessutom Atkinson-cykeln.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
insen
17 april 2015 · 84 Inlägg

Evildan skrev:
Tydligen har du inget att påvisa det du skrev med, istället gör du som så många andra och istället svarar undvikande vilket gör att ditt påstående utan verifiering är taget ur luften.

Så nu är det bara så kallade svenssonbilar mellan 70000-120000kr? Ska du inte snäva ned ditt eget påhittade urval ytterligare för att sedan kunna påstå att det inte finns några hybridbilar med bra prestanda?
Jag skrev tydligt att en prestandaorienterad hybridbil medför merkostnader, pris, klass eller dylikt såsom årsmodeller inbegreps inte i den diskussionen. Varken en Volvo S60 T5 eller A4 2.0T anser jag är några direkt prestandabilar (som diskuterades), men det beror väl på vad man själv anser är en snabb bil.

En snabb begagnad hybridbil exempelvis är 2005 Lexus GS450h 0-100km/h 5.9s, 345hk.

En premiumbil du kan jämföra andra likvärdiga premiumbilar med exempelvis 3-serie eller C-Klasse gällande prisbild och prestanda samt förbrukning såklart:
Lexus IS300h, 0-100km/h 8.3s, 223hk 346300kr med en angiven förbrukning om 4.2l/100km.

vad är taget ur luften? att du är värre att diskutera med än hybridsmurfen?

du läser ju inte ens vad jag skriver så hur ska man då kunna ha en diskussion med dig?

men visst vi ältar på:
jag har inte någonstans satt ett pris som du verkar har förvrängt det till?
nej s60 t5/audi a4 är inga snabba bilar utan det är helt vanliga personbilar med lite mer "kräm" i precis det jag är ute efter,(prestanda bilar diskuterades inte)
vilket också står i mitt tidigare inlägg

självklart är pris/prestanda med i diskussionen hur ska annars hybrider ta över?, är det inte det tråden handlar om?
även om "vi" bara är en liten skara där ute så är vi med på ett hörn och vill ha en bil som passar därefter

den sista du skrev passar in rätt bra, dock fortfarande något i underkant prestanda mässigt men ett dugligt alternativ

det blev väldigt hattigt nu men men.

svara inte om du tänker fortsätta att strunta i det jag skriver, läs allt eller inget

REG-SKYLTEN Föredrar MoPar,GM och Ford
17 april 2015 · 1 004 Inlägg

Johan85 skrev:

Hybridsmurfen skrev:

Johan85 skrev:
skulle vi gå över på elbilar helt kommer elpriset bli hutlöst högt istället så hus och hem kommer bli dyrare att hyra eller driva runt, och den som har en solpanel kommer straffas med döden:)

kolla bara på stackars bonden utanför örebro som byggde vindkraft för att bli självförsörjande, han fick betala andra avgifter så det vart lika dyrt som att köpa elen..


olje och elbolag är inte bättre än vilken meth/crack försäljare som helst

Va? Hur är det möjligt?! Har du kvar länken?

tyvärr inte då det är många år sen men vindsnurran står rostig kvar som ett monument över dumheten:) åk mot falun från örebro så står den där vid massa åkrar:)

Finns ett liknande fall här i Värmland också. Vindkraftverket har stått stilla så länge jag kan minnas.

"My drinkingteam has a racingproblem"
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
17 april 2015 · 17 491 Inlägg

insen skrev:

Evildan skrev:
Tydligen har du inget att påvisa det du skrev med, istället gör du som så många andra och istället svarar undvikande vilket gör att ditt påstående utan verifiering är taget ur luften.

Så nu är det bara så kallade svenssonbilar mellan 70000-120000kr? Ska du inte snäva ned ditt eget påhittade urval ytterligare för att sedan kunna påstå att det inte finns några hybridbilar med bra prestanda?
Jag skrev tydligt att en prestandaorienterad hybridbil medför merkostnader, pris, klass eller dylikt såsom årsmodeller inbegreps inte i den diskussionen. Varken en Volvo S60 T5 eller A4 2.0T anser jag är några direkt prestandabilar (som diskuterades), men det beror väl på vad man själv anser är en snabb bil.

En snabb begagnad hybridbil exempelvis är 2005 Lexus GS450h 0-100km/h 5.9s, 345hk.

En premiumbil du kan jämföra andra likvärdiga premiumbilar med exempelvis 3-serie eller C-Klasse gällande prisbild och prestanda samt förbrukning såklart:
Lexus IS300h, 0-100km/h 8.3s, 223hk 346300kr med en angiven förbrukning om 4.2l/100km.

vad är taget ur luften? att du är värre att diskutera med än hybridsmurfen?

du läser ju inte ens vad jag skriver så hur ska man då kunna ha en diskussion med dig?

men visst vi ältar på:
jag har inte någonstans satt ett pris som du verkar har förvrängt det till?
nej s60 t5/audi a4 är inga snabba bilar utan det är helt vanliga personbilar med lite mer "kräm" i precis det jag är ute efter,(prestanda bilar diskuterades inte)
vilket också står i mitt tidigare inlägg

självklart är pris/prestanda med i diskussionen hur ska annars hybrider ta över?, är det inte det tråden handlar om?
även om "vi" bara är en liten skara där ute så är vi med på ett hörn och vill ha en bil som passar därefter

den sista du skrev passar in rätt bra, dock fortfarande något i underkant prestanda mässigt men ett dugligt alternativ

det blev väldigt hattigt nu men men.

svara inte om du tänker fortsätta att strunta i det jag skriver, läs allt eller inget

Vad nu då? Vill du ha en bil mer lite kräm i så ska du köpa det. Inget snack. Glöm dock inte att tråden gäller alternativ bilar till "fossildrivna". Givetvis kunde jag tänka mig att köpa kompisens Audi S8 med V10-maskin från Lamborghini. Den går något så in i H&%&/(/()sad... Men tyvärr sätter plånboken stopp där, även om jag nu skulle får den "billigt".

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
insen
17 april 2015 · 84 Inlägg

hehe ja det var ju dig det handlade om från början,

mjo en s8 eller nissan gtr hade inte varit helt fel, men ja plånboken sätter stopp om man inte tar massa lån.

jag är mer ute efter en te,x audi a4/a6 med en motor likt 2.0T + en el motor säg runt 300hk 450nm med båda motorerna, vikten kan dock bli ett problem där

caromania Forummoderator
18 april 2015 · 9 296 Inlägg

insen skrev:
jag är mer ute efter en te,x audi a4/a6 med en motor likt 2.0T + en el motor säg runt 300hk 450nm med båda motorerna, vikten kan dock bli ett problem där

Ah, du menar att du vill att Audi ska lägga lite mer kraft på framtiden som t ex Toyota/Lexus gjort?

Förövrigt så är det jävl-jkshdf-gt drygt att läsa alla trådar där ni envisas med att undvika versal och punkt. vafan lixxomm?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
insen
18 april 2015 · 84 Inlägg

Ja, precis.

Toyota/Lexus tillverkar inget som tilltalar mig.

caromania Forummoderator
18 april 2015 · 9 296 Inlägg

insen skrev:
Ja, precis.

Toyota/Lexus tillverkar inget som tilltalar mig.

Nej det är ju en annan femma. Synd då att Audi inte satsar mer på hybridtekniken då kombinationen uppenbarligen kan ge vettig familjebil med mycket bra prestanda, utrustning och låg skatt. (se Lexus gs450h) Du får helt prioritera bort långsiktig ekonomin och tanka lite oftare och betala högre vägskatt.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
Evildan
18 april 2015 ·

insen skrev:

Evildan skrev:
Tydligen har du inget att påvisa det du skrev med, istället gör du som så många andra och istället svarar undvikande vilket gör att ditt påstående utan verifiering är taget ur luften.

Så nu är det bara så kallade svenssonbilar mellan 70000-120000kr? Ska du inte snäva ned ditt eget påhittade urval ytterligare för att sedan kunna påstå att det inte finns några hybridbilar med bra prestanda?
Jag skrev tydligt att en prestandaorienterad hybridbil medför merkostnader, pris, klass eller dylikt såsom årsmodeller inbegreps inte i den diskussionen. Varken en Volvo S60 T5 eller A4 2.0T anser jag är några direkt prestandabilar (som diskuterades), men det beror väl på vad man själv anser är en snabb bil.

En snabb begagnad hybridbil exempelvis är 2005 Lexus GS450h 0-100km/h 5.9s, 345hk.

En premiumbil du kan jämföra andra likvärdiga premiumbilar med exempelvis 3-serie eller C-Klasse gällande prisbild och prestanda samt förbrukning såklart:
Lexus IS300h, 0-100km/h 8.3s, 223hk 346300kr med en angiven förbrukning om 4.2l/100km.

vad är taget ur luften? att du är värre att diskutera med än hybridsmurfen?

du läser ju inte ens vad jag skriver så hur ska man då kunna ha en diskussion med dig?

men visst vi ältar på:
jag har inte någonstans satt ett pris som du verkar har förvrängt det till?
nej s60 t5/audi a4 är inga snabba bilar utan det är helt vanliga personbilar med lite mer "kräm" i precis det jag är ute efter,(prestanda bilar diskuterades inte)
vilket också står i mitt tidigare inlägg

självklart är pris/prestanda med i diskussionen hur ska annars hybrider ta över?, är det inte det tråden handlar om?
även om "vi" bara är en liten skara där ute så är vi med på ett hörn och vill ha en bil som passar därefter

den sista du skrev passar in rätt bra, dock fortfarande något i underkant prestanda mässigt men ett dugligt alternativ

det blev väldigt hattigt nu men men.

svara inte om du tänker fortsätta att strunta i det jag skriver, läs allt eller inget

För att börja reda ut den text där du syftar på att jag är "värre än Hybridsmurfen".

Skribenten innan skriver:
"Varför startar du en tråd där du frågar vad folk tycker om en fråga och sedan hånar du deras åsikter?"
Du svarar:
"för att det är hybridsmurfen?, normalt i dessa kretsar, evilidan är dock värre."
Det du svarar på undrar varför Hybridsmurfen hånar någons åsikt.
Du svarar då att evilidan är dock värre.
Det i sin tur innebär att du anser att jag är värre gällande att håna folks åsikter då det var det som behandlades i den tidigare skribentens inlägg.
Därav min fråga, var hånar jag någons åsikt, påvisa det med länk.


Gällande att du inte har satt något pris som du utröck det:

Du skrev så här kopierat rakt av:
Merkostnaden för en "traditionellt" driven personbil är försumbar då priset för hybriden även utan "prestanda" är för dyr, iallafall vad jag sett när jag letade ny bil för ett tag sen

för 70-120k ca, mer än te,x en prius så får man en audi a4 quattro med diverse sportpaket och ca 100 hk mer
(i rent prestanda sammanhang då, priusen är betydligt mkt billigare att äga)

vad får man för "prestanda" i en snygg "premium" hybrid för samma pris som en "traditionellt" driven bil?
du som är mer insatt i hybrid än en bensin älskare


Där konstaterar du först att merkostnaden för en hybrid med "prestanda" är för hög vilket du upptäckte när du letade bil för ett tag sedan.


I nästa stycke skriver du att:
För 70000-120000kr mera än vad exempelvis en Prius kostar får man en Audi A4.
Det är alltså en summa som är 70000-120000kr högre än en Prius? Vilket i praktiken innebär i runda slängar upp till 500000kr beroende på årsmodell av Prius tillika modell som åsyftas.
(Det låter lite väl otroligt som resonemang så det lade jag åt sidan.)

Eller skriver du i det stycket:
För 70000-120000kr som är mer pengar än vad en Prius kostar får man en Audi A4.
Det innebär då att du för budgetspannet kan köpa en A4 med mer effekt?
(Även detta är underligt för en Prius kostar från ca 25000kr-400000kr beroende på årgång och modell.)

Så då jag uppenbarligen kan reda ut stycket på flera vis utan att träffa rätt får du nog omformulera dig på ett begripligt vis.

Det här lätt förvirrat komponerade stycket menar jag:
för 70-120k ca, mer än te,x en prius så får man en audi a4 quattro med diverse sportpaket och ca 100 hk mer
(i rent prestanda sammanhang då, priusen är betydligt mkt billigare att äga)


Jag läser igenom det du skriver flera gånger och rekommenderar att även du gör så innan du postar.

insen
18 april 2015 · 84 Inlägg

kan se hur det kan bli förvirrande med min text ja.

det var inte någons hån som var på tapeten utan vem som var värre att föra en diskussion med, jag skrev det till dig i pm förra gången.

För 70-120k mer än vad priusen jag kollade på kostar(ca 300k)(ca 370k för a4 inkl diverse extra packet)
så får man en ganska så mkt(personlig åsikt) snabbare bil.

det var menat som en enkel jämförelse bland dom bilar jag tittade på,

därav också frågan som stod under:
"vad får man för "prestanda" i en snygg "premium" hybrid för samma pris som en "traditionellt" driven bil?
du som är mer insatt i hybrid än en bensin älskare"

Evildan
18 april 2015 ·

insen skrev:
kan se hur det kan bli förvirrande med min text ja.

det var inte någons hån som var på tapeten utan vem som var värre att föra en diskussion med, jag skrev det till dig i pm förra gången.

För 70-120k mer än vad priusen jag kollade på kostar(ca 300k)(ca 370k för a4 inkl diverse extra packet)
så får man en ganska så mkt(personlig åsikt) snabbare bil.

det var menat som en enkel jämförelse bland dom bilar jag tittade på,

därav också frågan som stod under:
"vad får man för "prestanda" i en snygg "premium" hybrid för samma pris som en "traditionellt" driven bil?
du som är mer insatt i hybrid än en bensin älskare"

När du svarar på den frågan på det viset är det med syftningen vad din text betyder:
"Evildan är värre när det gäller att håna folk som inte håller med".
Menar du annat än vad du skriver bör du utrycka dig på annat vis.

För 370000kr finns som jag påvisade Lexus, då har vi rett ut den biten åtminstone.

Du bör som jag skrev läsa igenom några gånger innan du postar då felplacerade skiljetecken tillika radbrytningar eller nya stycken ger text en helt annan innebörd än vad du önskar.

Exempel:
Avrättas, ej benådas.
Avrättas ej, benådas.
wink

caromania Forummoderator
18 april 2015 · 9 296 Inlägg

Evildan skrev:
,
Exempel:
Avrättas, ej benådas.
Avrättas ej, benådas.
wink

Underbart! Så jäkla spot on, som alltid mr Evil!

Åter:
Prius, Prius, Prius, Prius... Prius är en modell av Toyota. Det är inte den enda hybrid som finns. Är man intresserad av snabb och bekväm hybrid/premiumbil så vidhåller jag att gs450h är ganska snabb för slantarna det kostar att köpa och äga. Om jag fattat det rätt så är den BMW 335 som jämförelsen görs med i klippet inte långsam? Jämfört med en Volvo s60 eller Audi A4 så får den väl betecknas som en raket!? Utbudet snabb hybrid finns alltså.

https://www.youtube.com/watch?v=7mEJAGw_nNU

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
18 april 2015 · 10 388 Inlägg

caromania skrev:

insen skrev:
Ja, precis.

Toyota/Lexus tillverkar inget som tilltalar mig.

Nej det är ju en annan femma. Synd då att Audi inte satsar mer på hybridtekniken då kombinationen uppenbarligen kan ge vettig familjebil med mycket bra prestanda, utrustning och låg skatt. (se Lexus gs450h) Du får helt prioritera bort långsiktig ekonomin och tanka lite oftare och betala högre vägskatt.

Antingen missar jag din lustighet, eller så; say what now?

Du tänker på de hybrider kärror som inte finns och absolut inte jobbas med? Typ A3 etron, Q7, A6 hybrid, Q5 hybrid, Q6 etron, eller för all del uttalandet om att R8:an ska ingå i hybridsegmentet?  Eller kanske nu senast uppvisade Audi Prologue Allroad?

Senast redigerat av it_mutt (18 april 2015)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
caromania Forummoderator
18 april 2015 · 9 296 Inlägg

it_mutt skrev:

caromania skrev:

insen skrev:
Ja, precis.

Toyota/Lexus tillverkar inget som tilltalar mig.

Nej det är ju en annan femma. Synd då att Audi inte satsar mer på hybridtekniken då kombinationen uppenbarligen kan ge vettig familjebil med mycket bra prestanda, utrustning och låg skatt. (se Lexus gs450h) Du får helt prioritera bort långsiktig ekonomin och tanka lite oftare och betala högre vägskatt.

Antingen missar jag din lustighet, eller så; say what now?

Du tänker på de hybrider kärror som inte finns och absolut inte jobbas med? Typ A3 etron, Q7, A6 hybrid, Q5 hybrid, Q6 etron, eller för all del uttalandet om att R8:an ska ingå i hybridsegmentet?  Eller kanske nu senast uppvisade Audi Prologue Allroad?

Svaret avsågs vara en reflektion på inställningen "jag vill inte ha en hybrid för jag vill ha en Audi", även om det innehåller en viss fri tolkning...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
it_mutt Avstängd
18 april 2015 · 10 388 Inlägg

caromania skrev:

it_mutt skrev:

caromania skrev:

Nej det är ju en annan femma. Synd då att Audi inte satsar mer på hybridtekniken då kombinationen uppenbarligen kan ge vettig familjebil med mycket bra prestanda, utrustning och låg skatt. (se Lexus gs450h) Du får helt prioritera bort långsiktig ekonomin och tanka lite oftare och betala högre vägskatt.

Antingen missar jag din lustighet, eller så; say what now?

Du tänker på de hybrider kärror som inte finns och absolut inte jobbas med? Typ A3 etron, Q7, A6 hybrid, Q5 hybrid, Q6 etron, eller för all del uttalandet om att R8:an ska ingå i hybridsegmentet?  Eller kanske nu senast uppvisade Audi Prologue Allroad?

Svaret avsågs vara en reflektion på inställningen "jag vill inte ha en hybrid för jag vill ha en Audi", även om det innehåller en viss fri tolkning...

Ah, ok, missade det. My bad

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 april 2015 · 17 491 Inlägg

it_mutt skrev:

caromania skrev:

it_mutt skrev:

Antingen missar jag din lustighet, eller så; say what now?

Du tänker på de hybrider kärror som inte finns och absolut inte jobbas med? Typ A3 etron, Q7, A6 hybrid, Q5 hybrid, Q6 etron, eller för all del uttalandet om att R8:an ska ingå i hybridsegmentet?  Eller kanske nu senast uppvisade Audi Prologue Allroad?

Svaret avsågs vara en reflektion på inställningen "jag vill inte ha en hybrid för jag vill ha en Audi", även om det innehåller en viss fri tolkning...

Ah, ok, missade det. My bad

Du vill ha en Audi. Jag, Evildan och Juggen88 vill ha Prius. Required vill ha BMW. Många vill ha Volvo. Saabägare är också väldigt märkestrogna. Vi lever i ett fritt land och bestämmer själva vad som ska stå på uppfarten hemma. Tur är väl det... Du skriver alltid korrekta inlägg och medger när det blev fel att det blev fel. Respekt från mig där!

Aldrig kört någon Audi hybrid men det dyker säkert upp i garaget förr eller senare. Då ska jag fråga kunden om jag får lov att "ta en sväng" pga eget intresse. De har aldrig sagt nej hittills. Brukar bjuda p något extra då :-)

Min Prius har idag hittat en nyfrälst som kört den 4-5 mil med nytaget körkort. Hon tyckte det var jobbigt att den var så tyst. "Helt plötsligt kör man i 85 km/h på en 70-sträcka!" Jo, det är säkert en katastrof.

Övrigt:
Som påpekats vid flera tillfällen så nämns just Prius när det pratas hybridbilar. Inte så märkligt kanske. Den har ju funnits ett tag. Men jag vill poängtera att jag kör denna bil av ekonomiska skäl, inte miljömässiga även om skatten på blygsamma 360:- per år är fullt acceptabel. Det finns faktiskt 2 stycken, så vitt jag vet, av genI som rullar här på Tjörn. Är GenII ful så titta på GenI. Den hade jag inte köpt ens under vapenhot.

Hade det funnits cash så hade jag hellre suttit i en Opel Ampera. Men de är sjukt dyra.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
insen
18 april 2015 · 84 Inlägg

Evildan skrev:
"Evildan är värre när det gäller att håna folk som inte håller med".
Menar du annat än vad du skriver bör du utrycka dig på annat vis.

Det är inte vad jag skrev utan du som helt själv tolkade det så.


Evildan skrev:
För 370000kr finns som jag påvisade Lexus, då har vi rett ut den biten åtminstone.

Du bör som jag skrev läsa igenom några gånger innan du postar då felplacerade skiljetecken tillika radbrytningar eller nya stycken ger text en helt annan innebörd än vad du önskar.

Exempel:
Avrättas, ej benådas.
Avrättas ej, benådas.
wink

Citerar mig själv från 2 sidor tillbaka i tråden?: Lexusen är en kandidat dock i underkant prestanda mässigt.
Så den var redan med.
Dock inget som tilltalar mig tyvär.

Jag har inga problem att förstå det jag själv skriver(duh) det blir dock tydligen lustigt när du av någon anledning tolkar det fel?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
18 april 2015 · 17 491 Inlägg

insen skrev:

Evildan skrev:
"Evildan är värre när det gäller att håna folk som inte håller med".
Menar du annat än vad du skriver bör du utrycka dig på annat vis.

Det är inte vad jag skrev utan du som helt själv tolkade det så.


Evildan skrev:
För 370000kr finns som jag påvisade Lexus, då har vi rett ut den biten åtminstone.

Du bör som jag skrev läsa igenom några gånger innan du postar då felplacerade skiljetecken tillika radbrytningar eller nya stycken ger text en helt annan innebörd än vad du önskar.

Exempel:
Avrättas, ej benådas.
Avrättas ej, benådas.
wink

Citerar mig själv från 2 sidor tillbaka i tråden?: Lexusen är en kandidat dock i underkant prestanda mässigt.
Så den var redan med.
Dock inget som tilltalar mig tyvär.

Jag har inga problem att förstå det jag själv skriver(duh) det blir dock tydligen lustigt när du av någon anledning tolkar det fel?

Är en Lexus GS 450h i underkant prestandamässigt? (Jo, det är ett ord). 5.9 sek till 100 knutar och en toppfart på strypta 250 km/h. Vad har du för bil? Eller har jag missat något? Inte specifika Lexusar då.

Du har inga problem med att förstå vad du skriver? Bra där. Men Tyvärr stavas tyvärr med 2 r. Är min herre ordblind får du gärna säga det. Inget och skämmas för. Full respekt för detta. Men visst kan vi stava fel ibland.

Fotnot:
När jag pratar i egenskap av medlem så skriver jag vad som tycks rakt av. När jag kommenterar i egenskap av moderator så skriver jag i kursivt Bara så ni vet. Tråden kommer säkert att balla ur och jag får redigera :-)

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang