2530
Sök

Besikta med coils/camber

4 Inlägg
22 april 2015
Trådstartare
#1
tjenare, som rubriken lyder så undrar jag man kan besikta en golf 2a med coils och camber? smile
Senast redigerat av solin (22 april 2015)

512 Inlägg
22 april 2015
#2
Har du coils och oroar dig är det ju snabbt gjort att räta upp cambern...

4 Inlägg
22 april 2015
Trådstartare
#3
_Thor_ skrev:
Har du coils och oroar dig är det ju snabbt gjort att räta upp cambern...

aa smile

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
22 april 2015
#4
När ska människorna lära sig att använda termer i sin rätta betydelse?

Du åker gissningsvis med negativ cambervinkel. Rullar du på texten på däcket så kommer besgubben opponera sig.

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!

7 643 Inlägg
6 maj 2015
#5
DiwraZ skrev:
När ska människorna lära sig att använda termer i sin rätta betydelse?

Du åker gissningsvis med negativ cambervinkel. Rullar du på texten på däcket så kommer besgubben opponera sig.

Vad menas?roll

Evildan
689 Inlägg
6 maj 2015
#7
Antar att de är en billigare variant av coilovers, tänk dock på att inte ha bilen för låg för då är de oftast inte tillräcklig dämpning (dvs stum bil och du kan få nedslag)!


7 643 Inlägg
6 maj 2015
#8
Evildan skrev:
Svårare är det inte.

https://www.google.se/search?q=negativ+ … CAYQ_AUoAQ

Joo, vad negativ camberlutning är har jag vetat sedan jag åkte VW 1200 från mitten av femtiotalet med Porsche 1600-motor och torsionsstavarna flyttade för att sänka och just få negativ cambervinkel.

Men: "Rullar du på texten på däcket så kommer besgubben att opponera sig," är det jag inte förstår.roll

2 117 Inlägg
6 maj 2015
#9
En omskrivning av att alltför mycket negativ camber lär få besiktningspersonalen att lyfta en extra gång på ögonbrynen och skriva onödiga tvåor.

För övrigt brukar coilovers och moderat camber inte vara några problem.


Evildan
6 maj 2015
#10
torsen skrev:
Evildan skrev:
Svårare är det inte.

https://www.google.se/search?q=negativ+ … CAYQ_AUoAQ

Joo, vad negativ camberlutning är har jag vetat sedan jag åkte VW 1200 från mitten av femtiotalet med Porsche 1600-motor och torsionsstavarna flyttade för att sänka och just få negativ cambervinkel.

Men: "Rullar du på texten på däcket så kommer besgubben att opponera sig," är det jag inte förstår.roll

Länken jag bifogade hjälpte inte dig något?

Konnässör/TaxiChaufför
3 730 Inlägg
6 maj 2015
#11
torsen skrev:
DiwraZ skrev:
När ska människorna lära sig att använda termer i sin rätta betydelse?

Du åker gissningsvis med negativ cambervinkel. Rullar du på texten på däcket så kommer besgubben opponera sig.

Vad menas?roll

Det jag menade var är att har man så mycket negativ camber att ytan där fabrikat, däckstorlek och annan info ligger mot underlaget så kommer besiktningsteknikern ge dig anmärkning. Lätt överdrivet kanske...

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!


Sök