Som sagt, har bytt motor och turbo, bilen går som den ska mer eller mindre när man kör lugnt, dock när man drar på en aning som börjar den ryka som satan och luktar bränt nått jävulskt, av röken alltså.
Tittade på oljestickan och jag vette fan om jag inbillar mig men tycker nog den har tagit olja, vad kan ha blivit fel vid monteringen som gör att det kommer ut olja i avgaserna ?
Förra turbon rasade stort och fyllde cylinderloppen med olja och troligen skickade ut en hel del i avgasröret åxå så därför kan det ju ryka under tiden man bränner ur avgasröret, men har kört den lite lugnt ett tag och inte kommit så mycket rök, först när man gasar på då jävlar.. o det slutar inte heller fast man stannar bilen...
Har kollat alla vaccumslangar, jag har bytt till den lmm som är kalibrerad för den databoxen jag använder, drog även ur vaccumslangen till EGR eller vad det nu är för klocka som sitter på spjällhuset, och så pluggade jag den slangen för att se om det gjorde nån skillnad.. det gjorde det inte.
Jag ser inget konstigt med kylarvattnet heller, och det verkar inte som det är nått konstigt med oljan heller förutom att jag tycker det försunnit en del. Jag kan heller inte se att det läker ut olja nånstans på motorn eller vid sidan av.
Vad kan det vara för fel tro ?
Ingen varningslampa lyser förutom den här..vette fan vad det är för lampa, har ej nån instruktionsbok.
![http://iloapp.z-mek.com/data/_gallery/public/0/142998234498850100_resized.jpg?width=1280&height=960]()
![http://iloapp.z-mek.com/data/_gallery/public/0/142998234080937200_resized.jpg?width=1280&height=960]()