402m och bankörning. lite frågor

beemern .......
15 december 2006 · 2 655 Inlägg

tjaaa.

har lite funderingar här som ja vill bli av me. nu till sommarn så har ja fått till bilen me både effekt och väghållning och har tänkt åka på street race och banträffar lite här å var i sverige o norge men då undrar jag va e reglerna för att få köra 402m? räcker de att bilen e skattad o bes?. den e ju ite så snabb att den behöver bur och sånna saker. och specielt bana vill ja va me å köra så samma fråga där. måste man va medlem i klubb eller ha nån spec licens av någe  slag?...

E30Tompa Rörpulare
15 december 2006 · 1 453 Inlägg

Tro de e under 11:or eller nått sådant behöver du bur.. annars e de hjälm och flamskyddande kläder och skor om ja inte mins fel smile

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
BMW E61 m5 (2007)
Chevrolet Impala ss "White trash lowrider" (1964)
BMW 325im-tech II "M-tech Maddsan" (1989)
beemern .......
15 december 2006 · 2 655 Inlägg

nissan 200sx skrev:
Tro de e under 11:or eller nått sådant behöver du bur.. annars e de hjälm och flamskyddande kläder och skor om ja inte mins fel smile

jo, visste att de va mellan 10-12 sec för bur men inte vilket exakt, men nå sånna lär de nog va långt ifrån att ja klarar me mina 200häst å 1100kg tongue. ook så de e inge klubbmedlemskap eller  nått annat värken på bana eller 402?. så har vi här i östersund på körningarna som e där, e ju ett gamalt flygfält me riktiga lampor men man måste va medlem i nån klubb för att få köra å ändå är inte de nå stort heller så jä tänkte om de va liknande på de större...

Senast redigerat av beemern (15 december 2006)

Mr Lemon Satans Kung
15 december 2006 · 467 Inlägg

Ska du köra fler en 1 gång behöver du licens på tex en dag på strippen,Lazzat mm..Du får bara endagslicens första gången.
Klubb måste du också va medlem i..Annars får man ingen licens..

Mindre evenemang som jag har varit på har dom dock inte brytt sig o vare sig licens eller klubb..

Licensen kör man upp för.Jag gjorde det på Emmaboda på Bilsports en dag på strippen.
Kostade 450kr första året om jag inte minns fel..

Medlem i klubb måste du också bli..Många är nog medlemmar i FHRA som arrangerar Emmaboda o Action Meet..Kostar ca 200kr/år..


Rätta mig om jag har fel..

13,5 på Action Meet!!
LT-RACING http://www.ltracing.se
beemern .......
15 december 2006 · 2 655 Inlägg

Mr Lemon skrev:
Ska du köra fler en 1 gång behöver du licens på tex en dag på strippen,Lazzat mm..Du får bara endagslicens första gången.
Klubb måste du också va medlem i..Annars får man ingen licens..

Mindre evenemang som jag har varit på har dom dock inte brytt sig o vare sig licens eller klubb..

Licensen kör man upp för.Jag gjorde det på Emmaboda på Bilsports en dag på strippen.
Kostade 450kr första året om jag inte minns fel..

Medlem i klubb måste du också bli..Många är nog medlemmar i FHRA som arrangerar Emmaboda o Action Meet..Kostar ca 200kr/år..


Rätta mig om jag har fel..

aha okej då vet ja lite bättre ialllfall, tackar för de...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang