9068
Sök

Nån som vet hur stora & hur många högtalare det sitter original i en Golf 2 GTi?

188 Inlägg
17 december 2006
Trådstartare
Hade tänkt köpa en Golf 2 GTi och bygga stereo i den, men så hade jag tänkt att man kunde passa på att köpa lite grejer på mellandagsrea, men så vet jag inte hur stora högtalarna är i en Golf 2 original och hur många en sån har...så man inte köper fel grejer liksom. Nån som vet?

Galen bilstereobyggare och Skyline förare
217 Inlägg
17 december 2006
du har garranterat 3.5" Högtalare i Instrumnetbrädan och i Dörrarna brukar det sitta 5.25" men beror lite på on någon har vart där och lekt Förr....

Mvh Christian A

Vill du ha hjälp med att bygga baslåda,Installera högtalare,stereo
,multimedia,montera osv hör av dej!
Mycket humana priser!
www.tvboden.se

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
18 december 2006
Original så sitter det 3,5" i instrumentbrädan och sen 4*6" bak...
Jag hade en Golf 2 GTI förut, på den så byggde jag paneler så det fick plats 6,5" i dörrarna.

Med lem
768 Inlägg
18 december 2006
Hej! Du har 3,5'' fram (går att klämma i 4'' om man fasar ur lite) och 4x6'' bak i ''hatthyllekanten'' /Robin

Singel! Stöt på mig, jag är elektriker!

1 058 Inlägg
18 december 2006
golfen är en bra bil att bygga ljud i, men det finns inte plats för några stora högtalare i instrumentbrädan, så man blir tvungen att bygga själv.. går att med enkla medel bygga om dörrsidofacken så du kan klämma in 5.25" eller 6.5" om du vill. du behöver inte lägga mkt pengar på basen i bilen heller, då det i stort sett inte finns nåt som sitter i vägen. så om du vill bygga lite själv och få ett bra ljud till billig peng så är golfen en mkt bra bil enligt mig..

(inte direkt opartiskt men ändå tongue)

PoLoud =D

188 Inlägg
20 december 2006
Trådstartare
Okej tackar!! Har en MDS Fanatic Digital 12" bas hemma som ja ska bygga en låda till och köpa ett bra slutsteg till. Vill ha ganska mycket diskant/mellanregister i själva kupén med tanke på att Golfen är liten och basen fortplantar sig snabbt i den..

Sök