Hej alla glada...

Nu har jag äntligen beställt ett "sportsystem", från katalysatorn och bakåt...
Det som är beställt skall byggas direkt på min Skoda Fabia RS, hos Ferrita, vid fabriken i Köping, framåt höstkanten...
Det som är beställt är ett 3" system..som mynnar ut i 2 x 3" polerade slutrör..med rullad och snadkapad kant...
Nu har jag två frågor:
1) Hur är det med "mottryck" på en TDi-bil?? Är det någon fara att något går sönder....p.g.a. att "systemet" blir för grovt...därgenom inte ger tillräckligt "mottryck"..eller funkar det inte så på en Diesel???
2) Ljudkomforten vid längre resor....säg 3-4 timmar i konstanta 110km/h - 140km/h?! Funkar det bra...eller kommer det att bli väldigt ansträngande??!!
Känner att jag är tvungen att "ventilera" detta...då jag fått väldigt motstridiga uppgifter på fråga 1....olika folk säger olika saker....och frågan är..vem lyssnar man på..

Så, om det är någon som har kunskap om detta...så kan Ni gärna svara på detta "inlägg"...eller kanske är det rent utav någon som har låtit bygga ett sportsystem från Ferrita på sin TDi..och kan dela med sig utav synpunkter/tips/råd..

Som det känns nu..så kommer det att bli en "chansning" på ett 3" sportsystem...men, det handlar ju om en del pengar...så jag skulle gärna ta del utav någons kunskap...så skulle det kännas bättre...
Tacksam för svar!!!