3753
Sök

Skype-grupp för teknikintresserade

1 Inlägg
19 juli 2015
Trådstartare
Hej

Jag gissar att det finns många teknikintresserade personer här på garaget.org och vill därför testa med en ide som jag har.
Jag skulle vilja hitta teknikintresserade personer som vill snacka teknik inriktat på skapande. Vad jag tänkte testa är att göra en Skype-grupp där det kommer göras ett gruppsamtal i veckan. Förhoppningen är att det blir ett gäng teknik-intresserade som sätter sig vid datorn och diskuterar skapande teknik m.m. en gång i veckan.

Formuleringen ”skapande teknik” använder jag för att göra det lite smalare än bara ”teknik”. Fokus ligger på utveckling/tillverkning/skapande, även om andra teknik-relaterade ämnen också är välkomna.

För vem?
Alla teknikintresserade som brinner lite extra för skapande. Oavsett om du är nybörjare, hemmafixare eller proffs så är du välkommen. Det viktiga är att du har en förkärlek för skapande och teknik. Det finns inga krav på att du måste bidra med kunskap utan det går bra att bara vara nyfiken och ställa frågor.

Vad kan diskuteras?
Allt som har med skapande teknik att göra. T.ex. (Ingen inbördes ordning)
•    CAD/CAM (Datorstödd design och tillverkning)
•    CNC (Datorstödda tillverkningsmaskiner och robotar)
•    Manuell tillverkning (Rita, slipa, fila, löda, fräsa, svetsa mm)
•    Produktutveckling
•    Programmering
•    Elektronik
•    Fotografering
•    … och andra teknikrelaterade ämnen

”Regler”:
Inga direkta regler men vi vill hålla det städat. Tanken är att alla ska känna sig välkomna och trygga. Därför är det viktigt att respektera varandra och visa hänsyn.

Verkar det intressant?
Om ni tycker detta verkar roligt och vill delta i gruppen så skicka ett PM till mig så skickar jag tillbaka information om hur ni går tillväga.

Hälsningar Martin

Sök