Trött man blir på att läsa försommar från folk som knappt varit nära bilen.
Den bygger inte på en Sklass som CL65 gör utan en Cklass som inte alls har lika avancerade elsystem utan bilen är faktiskt ganska spartansk på det viset.
Cklassen w204 har dessutom visat sig vara en sjukt driftsäker bil och i princip det enda som skiljer mot en sån är ju motor / drivlina.
Den första modellen utan PP dvs lsd diff osv var svårkörd (definationsfråga) men fick ofta marginellt sämre tider än bmw m3 på bana. Det gör att folk tror att den har värdelös väghållning.
Det är såklart fel, den har sjukt bra väghållning och med PP plockar den M3 runt många banor.
Ägandekostnaderna är kanske högre än herrarna åvans prius och corolla men knappast något anmärkningsvärt i den här ligan av bilar, en service går på cirka 5 tusen (landrins avesta) skiljer dock mycket mellan olika verkstäder.
Försäkring i på 26 åring går på 15 - 20k (LF, Falun)
Den drar 1,5 liter blandat.
litern landsväg kanske.
Att folk byter bil ofta är inget ovanligt bland bilar i den här klassen, då det för många är en leksak som ska bytas ut mot andra leksaker efter ett tag.
Däremot är det en sjukt populär bil som hållt sitt värde i 3 år nu utan att sjunka nämnvärt !
Den är också inte alls som övriga amg bilar. Stenhård fjädring, högljudd motor osv gör att komforten inte är vad man kan förvänta sig.
Men å andra sidan kränger den inte det minsta och känns som en gokart efter småvägar.
Att köra på vintern är inga problem, mycket motor men ESP systemet är sjukt effektivt så med det i ska de mycke till innan du gör bort dig.
Därimot är det kanske tråkigt att åka runt med så mycket effekt utan att kunna nyttja det utan att espn tuggar.
Orginal öppnar gaspjället bara 75% så med en enkel chippning har du 510 - 545 hp beroende på mjukvara !
Senast redigerat av aha_100 (23 juli 2015)