Spridare öppnar inte volvo 940

Zzoink
31 juli 2015 · 1 229 Inlägg

tjena! Vi har bytt motor på bilen och efter det öppnar inte spridarna.. Känns som jag har kollat allt men ger er på gorg en sista chans att lösa det! Har kollat.

*säkringar
*spridarrelä
*bränslebox
*alla kablar
*svänghjulsgivaren

Vad kan vara fel?

klubbfors
31 juli 2015 · 135 Inlägg

Om allt det där är ok... spridarna, det är det enda som finns kvar som har med det att göra. Har dock väldigt svårt att tro att alla 4 spridare skulle lägga av och totaldö, alla fyra samtidigt.

Jag skulle tippa på någon kabel som antingen glappar eller inte är ditsatt.

Ta lös en spridarkontakt, vrid på tändningen och se så du får +12v på ett av stiften (minns inte vilket men det är markerat på spridaren). Dra sedan runt motorn och se om du får +12v MELLAN stiften. Spänningen kommer vid full funktion att pendla mellan 0-12v, en multimeter kanske inte hänger med riktigt men om du får ett utslag på mätaren så kan du nog räkna det som att det fungerar.

Får du 12v mellan stiften så fungerar allt som det ska och då är spridarna trasiga.

Enchzzz
31 juli 2015 · 347 Inlägg

Bränslepumpsrelä?

Senast redigerat av Enchzzz (31 juli 2015)

Zzoink
31 juli 2015 · 1 229 Inlägg

Jag har bytt bränslepumpsrelä också men har ju soppa fram till spridarna.. Bytt spridare också utan resultat sad får väl kolla över alla kablar ordentligt

jonzeboy
31 juli 2015 · 1 Inlägg

Immobilizer?

Zzoink
1 augusti 2015 · 1 229 Inlägg

jonzeboy skrev:
Immobilizer?

Nej det är en 91a så sånt finns inte smile

0-0
2 augusti 2015 · 3 Inlägg

Tändsystmet är ok då? Den ska ju inte söla ut soppa om det är knas där har jag för mig.

Maxen Teknisk
2 augusti 2015 · 328 Inlägg

Zzoink skrev:
tjena! Vi har bytt motorbilen och efter det öppnar inte spridarna.. Känns som jag har kollat allt men ger er på gorg en sista chans att lösa det! Har kollat.

*säkringar
*spridarrelä
*bränslebox
*alla kablar
*svänghjulsgivaren

Vad kan vara fel?

Specificera "bytt motor" och "bilen".

Spekulation:
Är det en 940 GL där ni stoppat i en Turbomaskin istället så behövs motstånd till spridarna.

Hellre veta lite om mycket, än mycket om lite.
Volvo 940 - T5 "Superstar" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang