3648
Sök

Daily bmw E46 frågor!!

113 Inlägg
2 augusti 2015
Trådstartare
Hej funderar på köpa mig en E46 daily har några frågor

Letar efter en fin som nån VUXEN har haft utan rost o omskött inte skruvad av nån av er här wink

under 22.000 mil

Är sportstolarna sköna i E46? vet att audis S-line stolar är enormt mkt skönare en dom vanliga.
nått mer man ska passa sig för?

hur är automat lådorna på dessa? skall man välja en manuell istället?

Är det svårt att fixa AUX i dessa?

vilken motor drar minst/hållbarast 318/320? 320n har väl samma försäkring som 325/328 antar ja?

Om ni har förslag på någon annan fräsch,ball bil i samma stuk runt 20-40k inget under 00- får ni gärna berätta.

131 Inlägg
2 augusti 2015
Jag har sportstolar i min & tycker dom är kanonsköna, inga problem alls att pendla 30 mil som jag ibland gör, har ägt 330 med både manuell & autoat, föredrar själv automatlådan, vad som kan vara viktigt att tänka på är att det inte finns någon service intervall på automatlådan, BMW själva menar att oljan aldrig skall bytas, men vid runt 16-20k mil så är den inte ny direkt.. spolade lådan på min vid 18k mil hos ett företag & dom menade på att det verkligen var dags för oljebytet när dom såg hur oljan såg ut.. skillnaden i förbrukningen mellan 318 & 320 är så liten att du inte kommer märka av den.

AUX går, såvitt jag vet, att koppla in på alla stereos UTAN Navi, har du NAVI & CD-vxlare så kan du förbikoppla cdväxlaren å på så sätt få AUX, denna apparat kostar dock runt 800:-

Hoppas det gav dig lite klarhet & lycka till att finna det exemplar du söker

113 Inlägg
2 augusti 2015
Trådstartare
Dentar skrev:
Jag har sportstolar i min & tycker dom är kanonsköna, inga problem alls att pendla 30 mil som jag ibland gör, har ägt 330 med både manuell & autoat, föredrar själv automatlådan, vad som kan vara viktigt att tänka på är att det inte finns någon service intervall på automatlådan, BMW själva menar att oljan aldrig skall bytas, men vid runt 16-20k mil så är den inte ny direkt.. spolade lådan på min vid 18k mil hos ett företag & dom menade på att det verkligen var dags för oljebytet när dom såg hur oljan såg ut.. skillnaden i förbrukningen mellan 318 & 320 är så liten att du inte kommer märka av den.

AUX går, såvitt jag vet, att koppla in på alla stereos UTAN Navi, har du NAVI & CD-vxlare så kan du förbikoppla cdväxlaren å på så sätt få AUX, denna apparat kostar dock runt 800:-

Hoppas det gav dig lite klarhet & lycka till att finna det exemplar du söker

Okej tack det var bra svar, hade gärna haft en 330 med men eftersom det finns så få bra e46 exemplar speciellt 330 som inte är sönderskruvade så söker ja 318/320 som nån svensson familj använt..

växlar automat lådan fort eller är det delay?

Forummoderator
26 557 Inlägg
2 augusti 2015
Vad är en BMW E46 "Daily"?
Någon form av tilläggsnamn, som "Manhattan" åt Golf?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

113 Inlägg
2 augusti 2015
Trådstartare
Mack skrev:

daily betyder att den ska brukas vardagligt:P

Forummoderator
26 557 Inlägg
2 augusti 2015
Lohan skrev:
Mack skrev:

daily betyder att den ska brukas vardagligt:P

Aha..det är alltså nån form av slang som ungdomen håller på med märker jag.
Då vet jag.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

512 Inlägg
2 augusti 2015
Lohan skrev:
Hej funderar på köpa mig en E46 daily har några frågor

Letar efter en fin som nån VUXEN har haft utan rost o omskött inte skruvad av nån av er här wink

Varför vill ha råd från dem vars egna bilar inte duger åt dig?

Sök