Köpråd Ny Bil

JBeam
21 augusti 2015 · 201 Inlägg

jesper080 skrev:

JBeam skrev:

jesper080 skrev:

AA i SEE smile lutar åt 850 men får jag fråga varför t5 och inte r? R tycker jag är snyggare och mer power wink

För att 850/855 R är fortfarande väldigt dyra (även om det inte är mycket pengar). Sen tycker jag rent allmänt att dom fåtal R som finns kvar inte ska köpas av någon annan än en R-Entusiast smile

En T5 kan man piska skiten ur med gott samvete.. och rasar du motorn så har du en ny för 2-3k och en helg i garaget.

Vad menar du med dyra om de inte kostar mycket? smile kan absolut förstå ditt tänk. Men är inte ute efter o förstöra dem alls. Tvärtom vill ta hand om dem', då tjänar dem en längre (kanske för alltid) smile kostar en motor till T5 bara 3k ????? Får se var det landar smile

Menar att en R kanske kostar 60.000:- vilket inte är mycket pengar i sig för en bil. Men det är mycket för en gammal 850 smile

Ja en Steg3 850 T5 räcker gott och väl. Det enda positiva med en R är att du kan säga att du har en R typ..
Så det är mer för R-entusiaster smile

jesper080
21 augusti 2015 · 179 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

jesper080 skrev:

torsen skrev:
Med lite tur så kan du kanske få tag på en glidare som både tillåter bilbarnstolar och är snabb samt låter gott.
Volvo S80 med Yamahamotorn.cool

wink

Är det ärligt Yamahamotor i ? Coolt isf haha

Torsen tänker på S80 V8. En 4.4-liters maskin utvecklad av Yamaha. Hade varit roligt att prova en sådan!

Låter kul wink

jesper080
21 augusti 2015 · 179 Inlägg

viccoA skrev:

Hybridsmurfen skrev:

jesper080 skrev:

Är det ärligt Yamahamotor i ? Coolt isf haha

Torsen tänker på S80 V8. En 4.4-liters maskin utvecklad av Yamaha. Hade varit roligt att prova en sådan!

I båtvärlden är V8an känd för att vara otillförlitlig, hur den funkar i bilar har jag mindre koll på.

Finns gott om vagnar att välja bland och bilar tål att köras hårt så länge man sköter dem. Att hålla på och noja om någon av de föregående ägarna nuddat gaspedalen eller inte behövs inte. Går en bil perfekt i maskinen - allt är välskött, helt och rent - så är det oftast ett bevis på att bilen tagits om hand.

AA det håller jag helt med om big_smile sköter man efter det är det ju lugnt smile

jesper080
21 augusti 2015 · 179 Inlägg

JBeam skrev:

jesper080 skrev:

JBeam skrev:

För att 850/855 R är fortfarande väldigt dyra (även om det inte är mycket pengar). Sen tycker jag rent allmänt att dom fåtal R som finns kvar inte ska köpas av någon annan än en R-Entusiast smile

En T5 kan man piska skiten ur med gott samvete.. och rasar du motorn så har du en ny för 2-3k och en helg i garaget.

Vad menar du med dyra om de inte kostar mycket? smile kan absolut förstå ditt tänk. Men är inte ute efter o förstöra dem alls. Tvärtom vill ta hand om dem', då tjänar dem en längre (kanske för alltid) smile kostar en motor till T5 bara 3k ????? Får se var det landar smile

Menar att en R kanske kostar 60.000:- vilket inte är mycket pengar i sig för en bil. Men det är mycket för en gammal 850 smile

Ja en Steg3 850 T5 räcker gott och väl. Det enda positiva med en R är att du kan säga att du har en R typ..
Så det är mer för R-entusiaster smile

Ah okej jag förstår smile en Chippad kärra tycker jag känns opålitligt. Känns väldigt osäkert. Kanske är omotiverat men dem är ju inte gjorda för det ökade trycket som blir. Sen för mycket hk på framhjulen är väl inte bra om man inte satt in nån diff. Spinner väl bara ? Ah jag förstår

JBeam
21 augusti 2015 · 201 Inlägg

jesper080 skrev:

JBeam skrev:

jesper080 skrev:

Vad menar du med dyra om de inte kostar mycket? smile kan absolut förstå ditt tänk. Men är inte ute efter o förstöra dem alls. Tvärtom vill ta hand om dem', då tjänar dem en längre (kanske för alltid) smile kostar en motor till T5 bara 3k ????? Får se var det landar smile

Menar att en R kanske kostar 60.000:- vilket inte är mycket pengar i sig för en bil. Men det är mycket för en gammal 850 smile

Ja en Steg3 850 T5 räcker gott och väl. Det enda positiva med en R är att du kan säga att du har en R typ..
Så det är mer för R-entusiaster smile

Ah okej jag förstår smile en Chippad kärra tycker jag känns opålitligt. Känns väldigt osäkert. Kanske är omotiverat men dem är ju inte gjorda för det ökade trycket som blir. Sen för mycket hk på framhjulen är väl inte bra om man inte satt in nån diff. Spinner väl bara ? Ah jag förstår

Steg 3 850 T5 är ca 240-260hk vilket inte är något som helst problem varken för turbo eller något annat heller smile

jesper080
21 augusti 2015 · 179 Inlägg

JBeam skrev:

jesper080 skrev:

JBeam skrev:

Menar att en R kanske kostar 60.000:- vilket inte är mycket pengar i sig för en bil. Men det är mycket för en gammal 850 smile

Ja en Steg3 850 T5 räcker gott och väl. Det enda positiva med en R är att du kan säga att du har en R typ..
Så det är mer för R-entusiaster smile

Ah okej jag förstår smile en Chippad kärra tycker jag känns opålitligt. Känns väldigt osäkert. Kanske är omotiverat men dem är ju inte gjorda för det ökade trycket som blir. Sen för mycket hk på framhjulen är väl inte bra om man inte satt in nån diff. Spinner väl bara ? Ah jag förstår

Steg 3 850 T5 är ca 240-260hk vilket inte är något som helst problem varken för turbo eller något annat heller smile

Känns ändå osäkert tycker jag hmm

dawwe ...has left the building...
21 augusti 2015 · 4 474 Inlägg

En 540i E39, eller ännu ovanligare 740i E38, med manuell låda kommer hålla värdet bra. Kanske rent utav öka något inom 4-5 år då de är ovanliga. En rimligt skött 540i/740i med manuell låda är ett relativt säkert köp, men de är varken snåla eller speciellt snabba egentligen...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
jesper080
22 augusti 2015 · 179 Inlägg

dawwe skrev:
En 540i E39, eller ännu ovanligare 740i E38, med manuell låda kommer hålla värdet bra. Kanske rent utav öka något inom 4-5 år då de är ovanliga. En rimligt skött 540i/740i med manuell låda är ett relativt säkert köp, men de är varken snåla eller speciellt snabba egentligen...

Ah det skulle vara coolt då det är sällsynt smile vad får man som är snabbt inom prisklassen då om man skiter i förbrukning osv?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 augusti 2015 · 17 478 Inlägg

jesper080 skrev:

dawwe skrev:
En 540i E39, eller ännu ovanligare 740i E38, med manuell låda kommer hålla värdet bra. Kanske rent utav öka något inom 4-5 år då de är ovanliga. En rimligt skött 540i/740i med manuell låda är ett relativt säkert köp, men de är varken snåla eller speciellt snabba egentligen...

Ah det skulle vara coolt då det är sällsynt smile vad får man som är snabbt inom prisklassen då om man skiter i förbrukning osv?

Går nog friskt. Lite cash över till byta delar med.
http://www.blocket.se/alvsborg/Audi_100 … amp;last=1

Bekväm milslukare. Haft 2 740 och en 750.
http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_740 … 15&w=2

Den här blev jag sugen på själv! Rostfri AMG? De drar iväg bra. Ritar gärna svarta streck på torr asfalt.
http://www.blocket.se/skaraborg/Mercede … 15&w=2

Samtliga bila ovan är "inte gratis" att hålla igång.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
jesper080
22 augusti 2015 · 179 Inlägg

Hybridsmurfen skrev:

jesper080 skrev:

dawwe skrev:
En 540i E39, eller ännu ovanligare 740i E38, med manuell låda kommer hålla värdet bra. Kanske rent utav öka något inom 4-5 år då de är ovanliga. En rimligt skött 540i/740i med manuell låda är ett relativt säkert köp, men de är varken snåla eller speciellt snabba egentligen...

Ah det skulle vara coolt då det är sällsynt smile vad får man som är snabbt inom prisklassen då om man skiter i förbrukning osv?

Går nog friskt. Lite cash över till byta delar med.
http://www.blocket.se/alvsborg/Audi_100 … amp;last=1

Bekväm milslukare. Haft 2 740 och en 750.
http://www.blocket.se/skaraborg/Bmw_740 … 15&w=2

Den här blev jag sugen på själv! Rostfri AMG? De drar iväg bra. Ritar gärna svarta streck på torr asfalt.
http://www.blocket.se/skaraborg/Mercede … 15&w=2

Samtliga bila ovan är "inte gratis" att hålla igång.

Asså grym du är tack som fasen big_smile

JBeam
22 augusti 2015 · 201 Inlägg

jesper080 skrev:

JBeam skrev:

jesper080 skrev:
Ah okej jag förstår smile en Chippad kärra tycker jag känns opålitligt. Känns väldigt osäkert. Kanske är omotiverat men dem är ju inte gjorda för det ökade trycket som blir. Sen för mycket hk på framhjulen är väl inte bra om man inte satt in nån diff. Spinner väl bara ? Ah jag förstår

Steg 3 850 T5 är ca 240-260hk vilket inte är något som helst problem varken för turbo eller något annat heller smile

Känns ändå osäkert tycker jag hmm

Känns lite som att din beslutsångest kommer göra dig bil-lös en bra tid framför. Därav rekommenderar jag dig denna.

http://www.blocket.se/stockholm/Fin_cre … 18&w=3

Senast redigerat av JBeam (22 augusti 2015)

IceEyes Varningar: För många..
23 augusti 2015 · 2 552 Inlägg

JBeam skrev:

jesper080 skrev:

JBeam skrev:
Steg 3 850 T5 är ca 240-260hk vilket inte är något som helst problem varken för turbo eller något annat heller smile

Känns ändå osäkert tycker jag hmm

Känns lite som att din beslutsångest kommer göra dig bil-lös en bra tid framför. Därav rekommenderar jag dig denna.

http://www.blocket.se/stockholm/Fin_cre … 18&w=3

http://i57.tinypic.com/2z6cdb4.jpg

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 augusti 2015 · 17 478 Inlägg

Okej, jag skrattade lite... Får erkännas :-)

Men åter till topic tack.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
torsen
23 augusti 2015 · 7 238 Inlägg

Kör du året runt = även vintertid, så är Suzuki Grand Vitara ALLTID ett alternativ.cool

tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang