Gött o se att du är igång igen,bitarna börjar falla på plats,själv är man långt från garaget sitter i en hamn på södra Själland o ska strax vidare till Rugen.gott med lite segling med,men garaget drar alltid lite
Låter härligt Johan gå inte på grund bara, garaget tar ingen ifrån dig
MR_T skrev:
Vad fint att du hittat till garaget så man får lite updates
Är ju inga stora saker jag åstadkommer men nånstans måste jag ju börja
Sukkan skrev:
Förstår dig 😩 denna värmen tar kol på lusten och göra något 😰 fick tummarna loss och bytte drivknut på V70in idag, den hade verkligen gjort sitt. Kul att du kommit igång 😃
Det är ju ännu värre men bruksbilarna måste ju få sitt också
JohnWayne skrev:
Värme är inget för oss garageråttor. Svalt och skönt ska det va
Tyvärr kan vi inte bestämma sånt, men det är ju bättre än vintern i alla fall
Amazonjerka skrev:
Det är inte för varmt för att skruva. Du är vaken på fel tid av dygnet bara :-).
Men skönt att se att det händer något i garaget.
Du kan släppa mina Amazon plåtar för nu ska den bort, hittade lite inspiration till en annan bil :-)
Låter trevligt men det är väl säkert nåt som du ska bygga om på nätterna som vanligt
En punkt till att stryka från min 10 sidiga lista Fick göra lite avlånga hål så det går att demontera balken också
Får fortsätta lite bakåt igen, hoppas att det inte blir så här högt nån gång för då blir det trångt Nedersta läget mot stoppet funkar bättre ,men får hoppas att inte luften går ur så man hamnar här heller
Måste hamna nånstans mittemellan de här i körläget annars blir vinklarna på luftdämparna jäkligt konstiga
Nja, bara att konstatera att i översta läget är det inte möjligt att köra men dit kommer det förhoppningsvis aldrig, stötdämpare och luftdämparna håller emot (hoppas jag). Det nedersta är ju bara om luften skulle gå ur dämparna och det ligger mot stoppet. Här måste det gå att köra men det får nog bli väldigt försiktigt
Tyvärr var både pinnar och gas slut till Tigen, så det blev att slänga i den rostfria rullen i migen och fortsätta förstärka nedre fästena till luftdämparna och när ändå byxorna var nere förstärka ena motorfästet lite Mycket småpill att fixa, men det måste ju göras
Vete fasen om jag ska kalla det att slita, är ju bara småskit som måste göras, men får vara glad att man får nåt gjort i alla fall, man ska ju inte klaga men det är inte så många timmar man orkar hålla ut med svetsning och slipning innan man ger sig
Som vanligt vinglar jag framåt och bakåt. Tanken är ju att försöka återanvända en del av Jaguarens avgassystem (allt går inte för det är 6 dämpare och det får jag inte plats med ) men börjar med katten och grenrören så får vi se vart det tar vägen
Blir till att ändra vinkeln och svetsa dit en rörbit på det främre röret
Sånt där tar en farlig tid att få till,det ska passa och gärna se bra ut.😎 och detta är ju inget o skämmas för,ser bra ut 👍👌😀
Sånt där tar en farlig tid att få till,det ska passa och gärna se bra ut.😎 och detta är ju inget o skämmas för,ser bra ut 👍👌😀
Tack det var snällt sagt, är förvånad över mig själv behövde inte kapa om nån gång
Amazonjerka skrev:
Fan vad du har fått upp farten. Stressar Annika på dig med blåslampa?
Ser ut att bli bra.
Det kan du ge dig fasen på att hon gör, är ett helsike att smita ut i garaget när det är trädgårdsarbete som hon vill ha gjort, men jag lyckas smita ut en del
Sista biten var lite lättare bara kapa ur en liten kil och svetsa ihop skiten, en punkt till avklarad. Alla dessa beslut. 2½" rör till första dämparen och sen går det ut till 2 pipor och sen är det 4 dämpare till. Är nog lättare att kapa 2½" röret efter det gått igenom ramen och sätta en dämpare där och eventuellt en dämpare till. Jaha det får bli ett senare problem