Hitills har jag lyckats hålla mig ifrån trädgårdsarbetet, men du vet ju att jag är en gubbjäkel så därför blir ramen nästan helt orginal (kanske några små förändringar är gjorda )
Fortsätter bakåt Tyvärr var ju behållaren 1 cm för stor så det fick bli en liten justering Här hoppas jag att körhöjden hamnar, luftdämparen rak och frigång både uppåt och neråt
Nu har det stått still här ett par dar igen, beslutade att lägga ut Musse till försäljning så det blev att fixa lite småsaker på den, men ni kommer inte undan så länge till
Lite mer att puzzla ihop, blir trångt men ett par fästen till luftbehållarna så ska det nog funka Har varit nyfiken på om tanken från Jaggan skulle passa,, fick kapa bort 5 mm på varje sida och lite på bakre balken som satt där, nu måste karossen in och kolla så lutningen på röret till bränslepåfyllningen stämmer och göra lite fästen.
Jajamen, men här finns både tankmätare och avluftningar redan klart och jag är ju rätt lat så tror det blir lättare att använda den här(undrar egentligen vad som blir mest orginal på det här åbäket )
Orginell är jag, men men nåt orginalfreak blir jag nog aldrig, yep Tobbe risker får man ta ibland, men det känns tråkigt att inte kunna hålla efter musse så mycket så det jobbet jag lagt ner blir förstört bara för att jag inte kan koncentrera mig på 2 saker samtidigt
Snacka om att vingla fram och tillbaka. Vill börja med golvet men även kolla så inte innerskärmen kommer för nära. Borde räcka med höjden som är på andra bilden när bakaxeln är mot stoppet (nödläget enbart för att transporteras långsamt). Känns som jag gjort det här förut, hittar inga bra mått på bredden, men det borde väl gå om man hänger dit dörrarna och justera så gott det går eller tvinga dit en regel utmed hela sidan med distanser så man får fram en bra linje(förslag mottages med tacksamhet)????????? Tyvärr är det olika radier på fram och bakdörren så det får fixas senare
Ja det var ju sån hängning på alla dörrarna på den årsmodellen, det var nog ingen höjdare för året efter fick framdörrarna vanlig hängning. Är nog ovanligt så därför vill jag behålla dem som det var. Måste tacka dig, för 3 år sen föreslog du att bygget kunde kallas Jagulet, det tog bara de här åren för mig att inse att det kommer bli så
Kom på sent i går kväll att jag sett en lösning som Mr_T gjorde på sitt tak. Det måste provas fast åt andra hållet Ännu en sak att tacka Tobbe för, nu när jag justerat in höjden är det bara resten kvar att justera Som synes är det långt kvar innan det är bra
Det är den stora frågan som jag inte har nåt svar på än, men misstänker att det behövs justering både av dörrar och kaross. Har fått tag på hur man ska justera karossen med shims på golvet, problemet är bara att jag inte har nåt golv
Det är inte bra att fundera för mycket märker jag, har inte kommit ur dilemmat med bredden på golvet, så för att få nåt gjort får det bli att jobba sig inifrån och utåt. Lite fler förstärkningar på gång Handbromsspaken är inte så vacker men väldigt orginell så det passar mig, ett par fästen så får vi se vad det blir
Ändrade mig igen, blev ett par lägre förstärkningar i stället, borde räcka med 3 cm frigång mot kardanen. Måste prova med stolarna igen så det inte blir några stolligheter