Opel CIH 2,4 Liter. Omega 24v topp moddning till 16 ventiler + Motor bygge
Projektet går ut på att modifiera en 24V topp till 16v. Jag hade turen att se en annons på en OPEL Omega 3000 med 24 ventils topp som var till salu, motorn hade skurit på ett vevstakslager efter lite tjat så lyckades jag få köpa... Visa mer
Måste bara delge er att jag fick in tändspolarna i ventilkåpan och det går till och med att stänga locket över dem. Det blev säkert minst 2 mm i mariginal
Måste bara delge er att jag fick in tändspolarna i ventilkåpan och det går till och med att stänga locket över dem. Det blev säkert minst 2 mm i mariginal
Läckert! Vilket underbart jobb du gör. Är det vag tändkablar du ska köra med eller?
Hej och tack för de värmande orden Det är VAG:s korta tändspolar och det kommer att bli sekventiell tändning med en tändspole på varje cylinder så att jag slipper fördelaren och alla tändkablar blir renare i motorrummet på det sättet
Läckert! Vilket underbart jobb du gör. Är det vag tändkablar du ska köra med eller?
Hej och tack för de värmande orden Det är VAG:s korta tändspolar och det kommer att bli sekventiell tändning med en tändspole på varje cylinder så att jag slipper fördelaren och alla tändkablar blir renare i motorrummet på det sättet
Så smart! Smidigt när man kan bygga med tillhörande kontakthus och skarvkablar om man vill 😊
Medans bilen är på lack så får man jobba vidare med motorn, har börjat modifiera mitt egen tillverkade motorstöd. Hade tänkt att man skulle kunna provköra motorn sittande i motorstödet istället för i bilen, det är ju betydligt enklare att åtgärda eventuella fel på det sättet
Här har motorstödet fått hjul så att det enkelt skall gå att flytta.