Nu kommer det en liten bildbomb från veckans övningar

![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214884/214884-e88fa5b7ce45b6959ab62b5090fd8ebc.jpg]()
Använde en begagnad topplockspackning som mall för de hål som skall tas upp.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214884/214884-1f31d7c28ff2a729e67daf1ac96bae7c.jpg]()
Det ovala hålet är kylvatten retur och det runda oljeretur, mer om det senare.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214884/214884-82abe8a5283c6f13cea5041683d5a609.jpg]()
Olja för kamaxel och lyftarsmörjning i toppen går via en topplocksbult i detta spår.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214884/214884-e13ace8ef311121acba4c11550138137.jpg]()
Två bulthål måste fräsa upp lite då dessa inte sitter rätt i blocket jämfört med 16v toppen.
Och här kommer det lite problem som tillstött, ett eget misstag samt ett som jag inte riktigt kunde förutse



![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214884/214884-fe699cbb442748bce25dbaa1f24d5c43.jpg]()
Litet misstag i fräsen resulterade i detta

ett 0.15 mm djupt spår av fräsen
![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214884/214884-f45cc52880bd6fd863ea95227925ac38.jpg]()
Det gick hål mellan oljereturkanalen och vatten så det blir till att svetsa lite igen.
På bilden kan man se att det är öppet till vattenkanalerna, nu är det iofs extra mycket öppet för att det skall gå enkelt att fixa för ett svetsproffs. Se nästa bild hur jag tänkt få det fixat.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214884/214884-97c7d787f2aeadf6babbcdd61a2cae96.jpg]()
Tillverkat ett litet aluminiumrör som skall svetsas fast i över och nederände för oljeretur, då skall det bli tätt
