Crosskart

nu ska jag och polaren bygga var sin crosskart och försöka bli klar till vintern.vi har nästan ingen erfarenhet av ett sånt här bygge så det blir en bra övning till senare projekt. planen är att det ska vara 250 motorer i dom men om inte det går att hitta så kanske en lite större får se hur det blir när bygget spårar ut :)
  • 79 Följare
  • 41 852 Visningar
  • Uppdaterades senast 14 december 2015
Linudollar
6 september 2015 · 102 Inlägg

Ser ut som att ramen tar slut precis bakom sätet? Borde det inte vara en bit till för motorn, och kommer den inte bli extremt baktung om du sitter direkt ovanför bakaxeln?

tyskbilar
6 september 2015 · 57 Inlägg

Linudollar skrev:
Ser ut som att ramen tar slut precis bakom sätet? Borde det inte vara en bit till för motorn, och kommer den inte bli extremt baktung om du sitter direkt ovanför bakaxeln?

haha nä motor kommer brevid sättet smile

Audi 80 "odjuret" (1984)
Razzmouse
6 september 2015 · 1 013 Inlägg

Tar o följer jag oxå smile ser bra ut.

tyskbilar
6 september 2015 · 57 Inlägg

tjena igen nu har man fixat en donator atv oxå fick ge 4500 men var fan värt det nu har man ju allt man behöver smile
https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214000/214000-c04a225dbcd86e3cfa3096bb118f3c68.jpg

Audi 80 "odjuret" (1984)
Linudollar
7 september 2015 · 102 Inlägg

Kommer du köra med slocks? :I

tyskbilar
7 september 2015 · 57 Inlägg

Linudollar skrev:
Kommer du köra med slocks? :I

om slocks är likamed slicks så ja för den komma  få gå på asfalt så jag ser att den går som den ska sen så kommer offroad däcken så får vi se om mina svetsningar håller yikes

Senast redigerat av tyskbilar (7 september 2015)

Audi 80 "odjuret" (1984)
Linudollar
8 september 2015 · 102 Inlägg

tyskbilar skrev:

Linudollar skrev:
Kommer du köra med slocks? :I

om slocks är likamed slicks så ja för den komma  få gå på asfalt så jag ser att den går som den ska sen så kommer offroad däcken så får vi se om mina svetsningar håller yikes

Menade såklart slicks, ja smile
Hoppas du svetsar ordentligt då, det roliga händer i skogen wink

Hunted Jackass
8 september 2015 · 795 Inlägg

Får man fråga hur mkt du fick ge för allt stålet? Kommer följas med stort intresse.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
tyskbilar
8 september 2015 · 57 Inlägg

Hunted skrev:
Får man fråga hur mkt du fick ge för allt stålet? Kommer följas med stort intresse.

jag gav ca1500 kanske lite mer men då var jag dum nog att inte måtta så man får lite över kanske .kul att man gör ett intressant projekt smile

Audi 80 "odjuret" (1984)
tyskbilar
8 september 2015 · 57 Inlägg

Linudollar skrev:

tyskbilar skrev:

Linudollar skrev:
Kommer du köra med slocks? :I

om slocks är likamed slicks så ja för den komma  få gå på asfalt så jag ser att den går som den ska sen så kommer offroad däcken så får vi se om mina svetsningar håller yikes

Menade såklart slicks, ja smile
Hoppas du svetsar ordentligt då, det roliga händer i skogen wink

ja jag funderar på att lämna bort lite av svetsjobbet men vet inte man måste ju lära sig smile ja det ser jag oxå fram imot håller redan på kolla vägar som ska köras med den smile men kanske kör med slicks då släpper det ju på gruset utan problem wink

Audi 80 "odjuret" (1984)
kimkim
10 september 2015 · 118 Inlägg

händer det nått här inne fett sugen på en ny uppdatering big_smile

tyskbilar
10 september 2015 · 57 Inlägg

hahah nä tyvärr inget nu håller på att planera massa på hur jag ska gå till väga med styrning,bakaxel mm sen så säger pengarna ifrån i nu lägget men det ska väll komma in något snart ska ta och träna lite svetsning imorgon så jag kan hel svetsa chassit snart smile vet någon hur man testar en svets här inne.om den håller att hoppa på är det ett godkänt ?? big_smile

Audi 80 "odjuret" (1984)
kimkim
10 september 2015 · 118 Inlägg

ja helsvetasar du ramen så ska det hålla men du får ju nog använda nån svets som pallar trycket så du inte köper en från biltema tex tongue

tyskbilar
10 september 2015 · 57 Inlägg

kimkim skrev:
ja helsvetasar du ramen så ska det hålla men du får ju nog använda nån svets som pallar trycket så du inte köper en från biltema tex tongue

haha nä har redan köpt en telwin från jula som jag ska ta att lära mig på men funkar bra för punkt smile

Audi 80 "odjuret" (1984)
tyskbilar
11 september 2015 · 57 Inlägg

tjena kanske inte den roligaste uppdateringen men jag har tränat lite svetsning och tänkte uppdatera er om vad som kommer få hålla ihop karten tongue
https://www1.garaget.org/gallery/images/215/214000/214000-11aa99330992e84fca28bd171944f563.jpg

Audi 80 "odjuret" (1984)
Hunted Jackass
11 september 2015 · 795 Inlägg

tyskbilar skrev:
tjena kanske inte den roligaste uppdateringen men jag har tränat lite svetsning och tänkte uppdatera er om vad som kommer få hålla ihop karten tongue
http://www1.garaget.org/gallery/images/215/214000/214000-11aa99330992e84fca28bd171944f563.jpg

Ser ut som du är på rätt väg! Bra jobbat.

Vad är det för Telwin du köpt dig?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"
tyskbilar
11 september 2015 · 57 Inlägg

Hunted skrev:

tyskbilar skrev:
tjena kanske inte den roligaste uppdateringen men jag har tränat lite svetsning och tänkte uppdatera er om vad som kommer få hålla ihop karten tongue
http://www1.garaget.org/gallery/images/215/214000/214000-11aa99330992e84fca28bd171944f563.jpg

Ser ut som du är på rätt väg! Bra jobbat.

Vad är det för Telwin du köpt dig?

köpte denna http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- … ts-210016/ dom hade ju inte den jag vill ha och var tvungen att köpa en för lite fix hmm men om man lär sig på en mindre bra så kommer det bara bli enklare big_smile
denna var det jag skulle köpt http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- … ts-210045/

man får tacka jag är jävligt nöjd med en del av dom och det går att hoppa på dom så det borde ju hålla tongue

Senast redigerat av tyskbilar (11 september 2015)

Audi 80 "odjuret" (1984)
tyskbilar
15 september 2015 · 57 Inlägg

tjena jag får be om ursäkt om dom dåliga uppdateringarna men har inte haft lust och varit tvungen att fixa med bilen så har inte blivit så mycket crosskart men det borde komma in lite bilder inom smått smile

Audi 80 "odjuret" (1984)
Linudollar
15 september 2015 · 102 Inlägg

tyskbilar skrev:
tjena jag får be om ursäkt om dom dåliga uppdateringarna men har inte haft lust och varit tvungen att fixa med bilen så har inte blivit så mycket crosskart men det borde komma in lite bilder inom smått smile

Upp med bild på bilen då! big_smile

tyskbilar
16 september 2015 · 57 Inlägg

Linudollar skrev:

tyskbilar skrev:
tjena jag får be om ursäkt om dom dåliga uppdateringarna men har inte haft lust och varit tvungen att fixa med bilen så har inte blivit så mycket crosskart men det borde komma in lite bilder inom smått smile

Upp med bild på bilen då! big_smile

hahaha nä du den skrot högen ska inte få vissas på internet lol
men det kommer lite bilder på min "rat" audi i veckan polaren åker utomlands så kommer inte bli så mycket crosskart hmm sorry

Senast redigerat av tyskbilar (16 september 2015)

Audi 80 "odjuret" (1984)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang