7340
Sök

Renault Megane 1.6 1998... Trasig lampa till Hastighetsmätare

2 Inlägg
6 september 2015
Trådstartare
Hej, jag är ganska ny här. så jag har en fundering över min bil som jag just har köpt för endast 3tusen...

Det är så när jag kör när de är mörkt så ser jag inte hastighetsmätaren, lampa trasig?
Någon som vet hur man byter denna lampa isf?

Alla olika slags varningslampor funkar som abs,helljus,spolarvätska osv, men när de väl är till mätaren så ser jag inget.. stort problem när man kör i mörker.

BILD FINNS I MITT ALBUM OM NÅGON INTE FÖRSTOD:)

tacksam för svar!

Mvh Nils smile
Senast redigerat av NilsLindstrom (6 september 2015)

Forummoderator
26 574 Inlägg
6 september 2015
Skulle tro att du får plocka ut instrumenthuset och byta lampan manuellt, om det nu går.
Hur man gör, och som sagt om det är möjligt - kan ju vara nåt historiskt idiotiskt påfund med tanke på vilket märke det gäller - vet jag inte.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

600 Inlägg
6 september 2015
NilsLindstrom skrev:
Hej, jag är ganska ny här. så jag har en fundering över min bil som jag just har köpt för endast 3tusen...

Det är så när jag kör när de är mörkt så ser jag inte hastighetsmätaren, lampa trasig?
Någon som vet hur man byter denna lampa isf?

Alla olika slags varningslampor funkar som abs,helljus,spolarvätska osv, men när de väl är till mätaren så ser jag inget.. stort problem när man kör i mörker.

BILD FINNS I MITT ALBUM OM NÅGON INTE FÖRSTOD:)

tacksam för svar!

Mvh Nils smile

Som Mack skriver. Ta ur mätarhuset och byt lampan. Inte krångligt alls så byt alla fyra när du ändå håller på.

2 Inlägg
6 september 2015
Trådstartare
hmm, okej, har ni någon aning om hur och hur länge de ungefär tar för en nybörjare? smile

600 Inlägg
6 september 2015
NilsLindstrom skrev:
hmm, okej, har ni någon aning om hur och hur länge de ungefär tar för en nybörjare? smile

En timme kanske totalt.

Sök