Hänt lite saker med bilen sen förr förra helgen, tyvärr inget bra nyheter..
förra helgen när ja var ute och åkte och skulle trycka på en rak väg, hade hög hastighet samt högt varvtal 7-7,5k/rpm 4an, så tappa ja kompen i bilen den börja bete sig konstigt hade ca: 7 mil resa hem så tog de lugnt och åkte hemåt på 2,5k/rpm gick på 3 cylindrar i stort sätt, kom hem och komp testa och var 0 i komp vid cylindern närmast fördelaren, så de var bara börja riva allt... jobbigt när man har denna bil som daily. Blir buss i några veckor till.
Så blivit en del mekande dom senaste dagarna förra veckan samt denna vecka man har vart en del irriterad.. hur kunde detta hända.. men men... nu har man kommit en bit börja få lite förhoppningar igen, kommer 21 bilder på vad som gjort förra veckan samt denna vecka.
Har även ringt runt en del företag och toppen åker bort i veckan till Primoto som ska slipa in dom nya ventilerna och plana samt byta ventilstyrningar sen gör ja resten själv. Har även ringt Honda idag ska få sprängskisser
väntar på ett antal paket med från Japan,Polen,England.
Saker som köpt hittills och har kommit, kommer bilder senare på detta sen:
-kolvringar
-fjäderspännare verktyg enbart för b16,b18,H22
- Avgas ventiler 8st ska vara bättre än original
- Insugsventiler 8st
- Tändkablar (Arospeed)
-Lma helfjädrade
-kam hjuls hållare/låsare
- ARP bultar
-tändstift
-fördelare ska köpas idag.
-oljetråg
Ska köpas:
- insugsrör i 76mm kalluft
-ventilfjädrar samt retainers i titanium
-nya pin bultar till insug och avgas
- grenrör 4-1 Vram horn utgång 2,5 bygga eget efter katt
så ser de ut i grenrörets ingång närmast fördelaren.
nästa cylinder, så de blir med tiden
närmast kamhjulen denna cylinder är nästa 15bar på.
Börjar man riva här då, samt märka upp allt, noga med allt så de blir rätt
I= intake pill pekar mot närmast kamhjul.
E=exhaust
Här var de dax för topp lyft
blir lite delar ut över toppen som måste av först innan lyft
verkar inte som de gick få av insuget utan å lyfta toppen så därför lika bra och utöka de sen
så ser den ut, ska även gå över spridarna så de inte är stop där.
ser inte så bra ut
här ser de bra ut på cylindrarna iallafall
Här har ja slipat å polerat i ca: 2 timmar
avfettningsbad i ca: 1 timma sedan efter detta tvätt med vatten sen avblåsning och torkning i skåp. Här är den helt stripad bara ventilstyrningar som är kvar i, kommer mer bilder snart
Senast redigerat av jonaslithen (25 maj 2016)