Måste väll ta och uppdatera en gång imellan Har varit super lat med att ta bilder och ens uppdatera hit nånting men nu kommer de skriftlig med också de bilder jag har
Har haft 3 veckor semester nu så nått har man fått gjort mellan varven. Började med att städa garaget eftersom man knappt kunde röra sej där inne så to och skuffade ut 124an så länge. Och man måste ju ta lite bilder
Ville få ICn, kylaren o sånt där smått på bilen iställe att man inte imisstag är och föstör dem så tag o svetsade ihop en ställning till allt.
Olje kylaren till motorn på plats.
Sen var de dags att börja med den nuvarande planen som högst antagligen kommer skita sej Planen är att jag skulle få allt annat eller i alla fall största delen av allt annat gjort förutom motorutrymmet före vintern. Men jaa får se hur de slutar Nå tog och började med insidan och även bakluckan att man skulle få de klara
Bakdörrpaffen var tråkiga så bestämde mej efter många tankestunder att jag vill ha högtalaren i dem. så då började man kapa och laga plats för högtalarna och gjorde små "lådor" till dem.
Och där några bilder när de är "på plats"
Sedan kommer vi till de som jag nog har mäst besluts ångest med... Bakluckan... Hade ju redan en ide´ hur de skulle bli men den skrotade jag och är inte ännu heller säker Vet att jag antingen vill ha basarna på sidan eller i "golvet" men kan inte bestämma mej så förslag och egna åsikter tas gärna emot men ja började laga golvet till bakluckan.
Inlyft
Och luft tanken och kompressorn på plats i alla fall vad ja nu tror
Måste ta o skaffa en till kompressor i nått skede så de kommer bli två stycken och som de nu ser ut kommer de bli rör mellan tank och kompressor iaf och kanske även något annat men de får man se när man kommer så långt Nå har även fått annat gjort också, Alla dörrar är på plats och även allt i dörrarna skruvat tillbaks. Takluckan är för tillfället nere och skall rengöras och smörjas så de löper lite bättre. Allt är ljudisolerat klart förutom några små platser och kanske något annat smått har man fått gjort. Men men här kommer några bonus bilder ännu men jag skall försöka och uppdatera oftare och komma ihåg att ta mera bilder också
Hej igen, Varit lite dött här nu på senaste tiden men skall försöka uppdatera lite så fort ja får min förra telefon fört på service att ja får ut bilderna från den så kommer uppdateras i något skede inom snar framtid
Har hänt väldigt mycket med bilen på senaste tiden så står inte helt stilla. Har inte bara haft så mycket ork/tid att uppdatera här och när min förra telefon dog och förlorade en hel del bilder så försvann intresset att uppdatera här Nåå skall ta o uppdatera här inom denna vecka lite i gången så efter några uppdateringar borde vi väll vara fast nuläget igen så skall jag försöka vara aktivare Ha de bra så länge
Om man skulle ta o göra en uppdatering då. Motorn och även motorutrymmet blev upp piffat vintern 2017 ungefär där ja slutade uppdatera. Efter att bilen sedan efter de kom hem tillbaka så började min inspiration till bilen sjunka med ganska hög fart och slutade sedan med att man inte nästan ville se eller röra bilen på nästan ett år gjorde iaf väldigt lite på den vi den tiden mellan jul-nyår 2017 till samma tid 2018. Nå nu har äntligr inspirationen igen hittats och har nog i tankarna att försöka få den i körskick under detta år men får se hur de slutar. Ja ja nu vet ni iaf hur läget har sett ut på dehär 1.5h året som ja inte har uppdatera
Men nu kör vi lite bilder istället. Har tyvärr inga på när den lyftes ut men här är de iaf utlyft.
Inga mellan stadier tyvärr men här är den målad iaf
Motorutrymmet under behandling
Och här är de då målat
Sedan var de dags att lyfta in allt tibaks så nya motordynor så va de bara ti lyfta in. Bytte även alla bromsrör och alla styrstag till nya.
Blev köpt nya frambänkar till bilen och blev full elstyrda C36 AMG bänkar från en W202 såklart o dessa passa ju ej rakt så gjorde adaptrar till dem.
Och där en bild på när dem var inne i bilen
Tror detta får räcka för denna gång. Men kanske lägger upp en ny uppdatering lite senare men de ser vi sen
Okej om vi skulle köra en uppdatering igen då. Om vi börjar med någonting roligt alltså såklart fälgar. Har köpt 2 fälgar till bilen o båda är renoverade nå vi kör lite bilder.
Första paret är då RH ZW1 när ja köpte var dessa i rätt så uselt skick så blev nya läppar till dessa.
Vid köp var dessa alla 8" breda. Plockade dessa i bitar beställde nya läppar o iväg till sandblästring och pulver lack. Bild på ena bakläppen och en till kompressor som jag köpte så nu är dem 2
När de kom tillbaks från blästring o pulverlack så de ut såhär. Även köpt ny luft tank då ja inte gillade den gamla, nya är en 5 gallon Airlift tank.
Sedan köptes helt ny Holset HX40 super och här e en liten bild på den
Och sedan kommer vi till andra paret fälgar blev ett par RH ZW2 som jag från hela första börja velat ha under denna och hittade ett par till bra pris så slog till och renoverade dessa med det samma med ZW1ornas läppar och svarta bultar här är bilder på ändringen.
Dessa även som ZW1orna kommer bli är 9 och 10" breda och 17". Däcken blev fram 205/40 och bak 225/35 tycker själv det är lagom. Hade ett mellan projekt när ja väntade på att få tillbaks och ävrn nybestälda delar dvs strålkastar glasen hade en grå silver ram i sej så jaa in i ungnen att glaset låssade och svart på iställe här kommer lite bilder på de projektet.
Sedan kommer vi till en sak som jag länge och nu menar jag verkligen länge funderade på förren ja gjorde och det är listerna. Tejpade ju listerna runtom bilen i guld och ja de var fint men en del orsak till värför jag ändrade är jo färgen på fälgarna men även så bara helt enkelt så att jag tycker de blev mycket stiligare med black on black. Här är några bilder
Sådär ja blev ett lite längre inlägg men hellre de så slipper vi snabbare fast nuläget lägger ännu upp några bonus bilder hur ZW2 fälgarna ser ut under bilen. Kanske kommer uppdatering senare idag eller imoron vi får se.
Jaa no är de väll dags för en uppdatering igen då. Bränsle linjerna drogs om förra våren när de ännu fanns någon liten stund man ville göra nått på bilen. Så linjerna blev alltså då med AN kopplingar, slangar och rör hela vägen. Här är en väldigt liten del av de beställda AN sakerna.
Och här är nån bilg på när rören är dragna i bottnet
Filtret och lite av slangarna dragna i motorutrymmet
Hade även tanken ut från bilen o kollade insidan och gjorde ny AN retur som kom högst upp på tanken tyvärr ingen bild just nu på de men tanken har jag någon bild på när den var ute
Var väldigt tomt där bak
Jaa och i bottnet har jag ju då en "044" Biltema kopia som bränslepump att man får lite mera soppa fram än orginalpumpens. Och som dieselpump har ju en 603 mekanisk pump med 8mm element. framme har ja en bränsletrycks regulator några bilder på dessa
Var för två helgar sedan och gjorde om glödstiftens kabelserie eftersom jag kommer köra med 603ans glödrele. Så var bara att byta ändorna eftersom 603an har med mutter fastsättning och 606 har bara att trycka på så här kommer några bilder på de projektet
Köpte Ole fejjer styrning till växellådan när ja kommer kör med 722.6 automatlådan och även skall ni få se en bonusbild på när motor utrymmet äntligen börjar likna något
Ha de bra tills nästa uppdatering som säkert blir imoron kväll så borde vi vara fast nu läget
Hej igen, tänkte ta och uppdatera igen o kanske komma fast nuläget Har hållit på med luftfjädringen lite o gjort några saker bättre än vad de var. Ändrade t.ex främmre bärarmarna så att nedre fästet till bälgen är svetsad så några bilder på bakbälgarna och bärarmarna.
Bälgen fram mm på plats
Bromsoken jag skaffade så var i rätt så dålit skick utifrån men alla kolvar löpte bra osv men bestämde ändå att totalt renovera dem. kolvarna var i så bra skick så behövdes inte bytas förutom en bakokskolv kommer jag hamna köpa ny och även renoveringsats bak eftersom jag i misstag beställde fel här är lite bilder från början till slut med frambromsoken
Målade lite delar när ja hade tid över så några bilder på de och kan nu äntligen säga att alla kaross delar är målade
sen avslutar vi med något roligt Ni alla kanske redan har märkt att jag har haft LITE beslutsångest med hur jag skall göra med allt i baklucka. Nu kan jag säga att detta kommer bli för nu blev jag verkligen nöjd med de Så om vi börjar med Baslådan som kommer hamna i reservhjulsbaljan. Någon bild på dens bygge
Såklart efter detta så var de dags för själva golvet. Bestämde mej att de skulle bli mörk brun laminat så jaa här är bilderna på bygget
Underskiva såklart först
sen måste man ju checka att ideen ännu är bra o jaa
Köpte laminat och kollade hur röda och bruna gick ihop o jaa ännu nöjd med de
Började kapa och passa in allt
Satt rätt så bra runt basen
Sen när allt passade var märkt vart allt skulle komma så började jag limma
Och här är en bild när allt är på plats blev väldigt nöjd
Så de får no räcka för denna gång blir långa uppdateringar så om ja ännu tar en sista imorgon. Börjar sen komma nytt material denna helg när de är dags igen att åka och fortsätta med bilen Men jaa blir imorgon en uppdatering med bilder och sedan en skriftlig före helgen så jaa vi fortsätter imoron
Om vi skulle ta en uppdatering då. Det här får nu bli den sista uppdateringen före helgen så blir både bilder och text. Inredningen har varit lite under arbete nu och var en hel helg där med en kompis säkert närmare 20h bara och redde upp all el invändigt och dro alla extra kablar mm. som skulle dit. Denna bilen var ju inte precis något bra utrustad när den kom till mej. Tror de ända den hadde var bänkvärmare och eltaklucka Nu kom de en reservdelsbil på gården som råkade vara en 95a så den hade fjärrcentrallås Såklart så to jag de från den. Så nu har man plockat in elfönster till alla dörrar, automatisk ac, fjärrlåset, orginala lamporna i dörrpaffen, elbänkar o kanske nått annat som jag inte just nu kommer ihåg
När vi i förra inlägget hade basen synlig så skulle jag ju kunna berätta vad som kommer att komma ljudväg nu i bilen. Kommer bli en DD 612 bas alltså 12" som kommer styras av ett MDS T5 xtr steg. I fram kommer de bli rainbows högtalare som fanns i den på orginalplatsen i instrumentbrädan och i dörrarna kommer de komma DD VO-M6.5 som då såklart är 6.5" och DD T1 diskanter i framdörrarna. Bak blir de bara en DD CS6.5 serie som även den är 6.5". Fram och bak kommer styras via ett MDS T4 xtr steg.
Men jaa har gjort platser för högtalarna i dörrpaffen och här är någon bild på de
Har tyvärr inga bilder på mellan skederna. Har även fått satt ole fejjer "styrenheten" på plats och gjorde även en platta till mätarna som kommer komma istället för luftintagen i mitten. Här är en bild på de
Hade även hört att W126 hastighetsmätaren skulle vara rätt så bolt on på W124 meen de var en del kapas och flyttas men den är på plats iaf och orsaken till dehär bytet är ju såklart att när jag kör med 722.6 låda så behöver jag elmätare iställe före vaijer nå lite bilder på detta.
Kablarna ska igentligen vara en "skena" men 126ans var så annorlunda så var lättare o bara byta ut till kablar
lite kapas på varvräknaren och måsta flytta kontakten
Och på plats ser ju orginal ut
Och en bild bakifrån
Jaa de var väll vad jag har fått gjort så där ungefär iaf Bestälde alcantara tyg här i början på veckan som hoppeligen skulle hinna fram från Holland före helgen men det återstår att se om de hinner fram så kommer de säkert massvis med bilder men om inte så kanske de blir lite mindre Men jaa de var de nu skall jag snart åka iväg på jobb på nattskift och ännu 2 veckor efter detta natt så är nätterna i garaget o pynjar på på helgerna nu och verkligen mycket har man fått gjort enligt egen åsikt Mera på helgen