4937
Sök

Opel Meriva 1.6 (100Hk) -05 Kamremsbyteintervall?

3 Inlägg
22 oktober 2015
Trådstartare
Tjena

Jag är helt purfärsk här och kan inte mycket om bilar - därför jag är här på jakt efter lite hjälp/råd

Det är så att min morsa ska köpa ny bil och har fastnat för en Opel Meriva -05 som hon hittade på blocket som säljs av bilhandlare. Jag har pratat med min svägerskas bror som är insatt i biler och han gav mig lite information om vad man ska kolla på när man tittar på bilen och frågor för säljaren osv, en av de grejer han listade var att kolla kamremsbyte intervallen för just den modellen.

Dem skriver i annonsen att kamrem byttes vid 11479mil (2011-12-20) och den har en mätarställning på 16075 mil nu.

Jag undrar då om någon vet när nästa kamremsbyte ska ske och om det är värt att köpa den (kanske pruta ner priset om man är tvungen att byta kamrem om 500-1000mil?). Priset är 24900kr på den nu.

Länk till annonsen:
http://www.blocket.se/goteborg/Opel_Mer … 15&w=1

Som sagt är jag helt vilsen när det kommer till bilar, hoppas någon kan hjälpa!

Tack

Vänlig hälsningar
Tobias

...has left the building...
4 474 Inlägg
22 oktober 2015
Gissningsvis ett bytesintervall på mellan 12000-18000 mil. Ring o fråga Opel för korrekt svar, det klarar du säkert av väl smile ?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

3 Inlägg
23 oktober 2015
Trådstartare
dawwe skrev:
Gissningsvis ett bytesintervall på mellan 12000-18000 mil. Ring o fråga Opel för korrekt svar, det klarar du säkert av väl smile ?

Jodå det klarar jag nog alldeles utmärkt smile

Hade ingen aning att man kunde kontakta biltillverkarna med sådana frågor bara, som sagt är jag helt okunnig när det kommer till bilar.

Sök