2446
Sök

Var hittar jag H9 lampor?

781 Inlägg
24 oktober 2015
Trådstartare
Tänkte montera halogenlampor på en Volvo S60 2005(Helljus)avbättre sort än original.Men dey var knepigare o hitta än jag trodde.
Några tips?

117 Inlägg
25 oktober 2015
Hört talas om google eller ?
det tog fan inte mer än 3 sekunder att söka
http://www.xenonkungen.com/se/halogenla … 4700k.html

Gummi är färskvara och bör bytas ofta

781 Inlägg
26 oktober 2015
Trådstartare
Du behöver ju inte vara otrevlig.Ska du bete dig som en pajas ,så låt bli o svara.Hade du läst min fråga ordentligt,så hade du sett att jag söker lampor som lyser bättre än original,typ Osram Nightbreaker eller Philips X-treme Vision.

Inte några lampor som är snygga att titta på...

3 178 Inlägg
Avstängd
10 388 Inlägg
26 oktober 2015
marbling skrev:
Du behöver ju inte vara otrevlig.Ska du bete dig som en pajas ,så låt bli o svara.Hade du läst min fråga ordentligt,så hade du sett att jag söker lampor som lyser bättre än original,typ Osram Nightbreaker eller Philips X-treme Vision.

Inte några lampor som är snygga att titta på...

Osram NBU finns mig veterligt tyvärr inte med H9-sockel, Philips vision finns iaf som H9 vet jag (då jag själv monterat dessas). Ger dock bara påstått 30% mer ljus än en "standardlampa".

Har dock för mig att det är samma sockel som H11, men, H11 är 55w, H9 är 65w, så även om ex.vis Osram NBU finns som H11, så förlorar du ju 15w, så det skiter ju sig iaf.

Alternativet är som tidigare påpekats i tråden; xenonkonvertera helljuset. Det är "egentligen inte helt lagligt" men ja, jag vet ingen som fått böter för det, o bilprovningen bryr sig inte. Men det kan vara värt att påpeka åtminstone.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

781 Inlägg
27 oktober 2015
Trådstartare
Tack för svar:)Hade xenonkonverterat helljus i min förra V50,o gillade inte att det tog x antal sekunder innan full styrka.Bilen S60, tillhör en polare,o han vill inte byta till xenon.
Själv köpt en V50 igen.Gillar dom,det är en -06 T5 AWD Summum+, med xenon i halvljuset.Satte Osram Nightbreaker i helljuset o det blev kanon:)

Hjälpte polaren o byta halvljus lampor o det var nog den dummaste konstruktionen jag stött på...Plättlätt på V50 men S60 är en helt annan lösning...

Vi best Osram Nightbreaker på Ebay(UK).Enligt säljaren så är det HB3 till helljuset på S60,men det var det inte,där satt H9.Han påstår att han går efter Osrams tabeller..
Senast redigerat av marbling (27 oktober 2015)

Avstängd
10 388 Inlägg
27 oktober 2015
marbling skrev:
Tack för svar:)Hade xenonkonverterat helljus i min förra V50,o gillade inte att det tog x antal sekunder innan full styrka.Bilen S60, tillhör en polare,o han vill inte byta till xenon.
Själv köpt en V50 igen.Gillar dom,det är en -06 T5 AWD Summum+, med xenon i halvljuset.Satte Osram Nightbreaker i helljuset o det blev kanon:)

Hjälpte polaren o byta halvljus lampor o det var nog den dummaste konstruktionen jag stött på...Plättlätt på V50 men S60 är en helt annan lösning...

Vi best Osram Nightbreaker på Ebay(UK).Enligt säljaren så är det HB3 till helljuset på S60,men det var det inte,där satt H9.Han påstår att han går efter Osrams tabeller..

Ett alternativ kan kanske vara "fast bright"-kit, de startar ju "betydligt fortare" än vanliga kit.

Hmm...enligt osrams lista är det;

S60 Gen1;

Bi-Xenon upp till 2004; h7
Bi-xenon fr.o.m. 2005; h9
Halogen; HB3

S60 Gen2;

Verkar vara H9 rakt igenom.

Så jag kan bara tipsa då om Philips Vision som tidigare påpekat. Kan inte hitta något annat från någon "större tillverkare" heller. Finns massa stylingtjosan, men det brukar ju ofta lysa därefter.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Sök