Om du köpte bil idag vilka skulle du välja!?Gäller en mindre bil en större bil och en sportbil..

IceEyes Varningar: För många..
7 november 2015 · 2 552 Inlägg

1. Citroën DS3
2. Citroën C6
3. Dodge Viper SRT10

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
qazse
7 november 2015 · 178 Inlägg

Om man får flytta pengarna lite mellan dom olika bilarna skulle det bli ford ecoboost för hela slanten

en fiesta kan alltid vara bra att ha som lånebil/slitochsläng/backup

Eftersom det under vintern sällan är plogat när jag ska till jobbet är 4wd ganska bra och därför blir det en focus rs

Och som sommarbil får det bli en mustang med ecoboost, vet bara inte om det blir cab eller inte.

strax under utsatt summa smile


Är pengarna låsta på sina platser blev det genast mycket svårare :s

horbybonnen
7 november 2015 · 1 160 Inlägg

1 Suzuki splash
2 Suzuki vitara 2wd från 160000 kr
3 någon cabbe

JourneymanX
7 november 2015 · 645 Inlägg

Squidspeed skrev:

JourneymanX skrev:
Mindre bil max -120:000 kr vilken?
Större bil max 200:000 kr vilken?
Sportbil max 600:000 kr vilken?

1. Mazda 2 Core (ca. 130.000kr)
2. Mazda 6 Wagon med Optimumpaketet (ca. 290.000kr)
3. Nissan 370Z Nismo med manuell låda (ca. 500.000kr)

Totalt 920.000kr. Jag hoppas att det är okej att jag lekte en del med siffrorna för att det faktiskt skulle bli realistiskt, då samtliga ovanstående är fabriksnya bilar med 0mil körda. En del tillval är också medräknade, framförallt 6:ans optimumpaket, för att man faktiskt ska vilja åka runt i den. 200.000kr är inte mycket pengar för en ny "större" bil idag om man ska ha nåt som funkar.. smile

mvh Ola smile

http://www1.garaget.org/gallery/images/163/162199/162199-e1b956c17380650aa981ac2e4d468c5a.jpg

Det är ok för denna gången smile fast jag gjorde inte så men det är en annan femma!

Squidspeed #GoodToBeBad
7 november 2015 · 856 Inlägg

Hur gjorde du då? Och har denna frågeställning någon faktisk koppling till ett val du gjort (vilket stärker spänningen för svaret på fråga ett)?

JourneymanX
7 november 2015 · 645 Inlägg

Squidspeed skrev:
Hur gjorde du då? Och har denna frågeställning någon faktisk koppling till ett val du gjort (vilket stärker spänningen för svaret på fråga ett)?

Hur jag gjorde/tänkte?Välj helst en ny bil med 0 mil på mätaren!
En mindre bil för max 120:000 kr.
En större bil för max 200:000 kr.
Plus till sist välj en sportbil för max 600:000 kr så totalt  en bilpark för max 920:000 kr så menade jag.
Fast jag gjorde  ochså ngra beg bilval(för den totala summan av 920:000 kr)fast det inte var tänkt så..

Över till din fråga: helst inte blir kanske lite svårare ,men välj  om din bilpark ''tack''.En mindre för 120 tusen..en större för 200 tusen och den sista som ska vara en sportbil..tack!
Mvh..

Squidspeed #GoodToBeBad
7 november 2015 · 856 Inlägg

JourneymanX skrev:

Squidspeed skrev:
Hur gjorde du då? Och har denna frågeställning någon faktisk koppling till ett val du gjort (vilket stärker spänningen för svaret på fråga ett)?

Hur jag gjorde/tänkte?Välj helst en ny bil med 0 mil på mätaren!
En mindre bil för max 120:000 kr.
En större bil för max 200:000 kr.
Plus till sist välj en sportbil för max 600:000 kr så totalt  en bilpark för max 920:000 kr så menade jag.
Fast jag gjorde  ochså ngra beg bilval(för den totala summan av 920:000 kr)fast det inte var tänkt så..

Över till din fråga: helst inte blir kanske lite svårare ,men välj  om din bilpark ''tack''.En mindre för 120 tusen..en större för 200 tusen och den sista som ska vara en sportbil..tack!
Mvh..

Det var ett konstigt svar på en relativt enkel fråga du.. tongue Och du svarade inte ens på mina frågor trots att du skrev "över till din fråga" innan du skrev ännu mer obegripliga saker.. smile

Jag undrade inte vad du menade i ditt förstainlägg om du nu trodde det. Jag undrade vilka bilar du vill köpa för den budgeten.........

Mvh...

Senast redigerat av Squidspeed (7 november 2015)

Hampusjansone30
7 november 2015 · 148 Inlägg

Hampusjansone30 skrev:
Någon  daily stance hatchback.  Typ bmw E87
http://i68.tinypic.com/2rx9yzk.jpg

Och någon 4x4, typ en Land Rover Evoque
http://i63.tinypic.com/14sh6j6.jpg

Tredje bilen ska bara representera status och hästkrafter!
Gärna något amerikanskt makedunder, typ Dogde hellcat SRT.
http://i63.tinypic.com/34e46d0.jpg

(Kan ha avrundat prisklasserna i vissa kategorier..(?))

J3n5 skrev:
1. BMW 130 http://www.blocket.se/stockholm/BMW_130 … 11&w=3
2. Opel Insigina OPC http://www.blocket.se/eslov/Opel_Insign … 11&w=3
3. Dodge Challenger SRT8 http://www.blocket.se/stockholm/Dodge_C … 11&w=3

Vi tänker i samma banor wink

Some do drugs, others pop bottles, we solve our problems with wide open throttles
BMW E30 M50 "Elenore" (1989)
JourneymanX
8 november 2015 · 645 Inlägg

Squidspeed skrev:

JourneymanX skrev:

Squidspeed skrev:
Hur gjorde du då? Och har denna frågeställning någon faktisk koppling till ett val du gjort (vilket stärker spänningen för svaret på fråga ett)?

Hur jag gjorde/tänkte?Välj helst en ny bil med 0 mil på mätaren!
En mindre bil för max 120:000 kr.
En större bil för max 200:000 kr.
Plus till sist välj en sportbil för max 600:000 kr så totalt  en bilpark för max 920:000 kr så menade jag.
Fast jag gjorde  ochså ngra beg bilval(för den totala summan av 920:000 kr)fast det inte var tänkt så..

Över till din fråga: helst inte blir kanske lite svårare ,men välj  om din bilpark ''tack''.En mindre för 120 tusen..en större för 200 tusen och den sista som ska vara en sportbil..tack!
Mvh..

Det var ett konstigt svar på en relativt enkel fråga du.. tongue Och du svarade inte ens på mina frågor trots att du skrev "över till din fråga" innan du skrev ännu mer obegripliga saker.. smile

Jag undrade inte vad du menade i ditt förstainlägg om du nu trodde det. Jag undrade vilka bilar du vill köpa för den budgeten.........

Mvh...

ok ler,det svaret har jag ju redan skrivit smile

Squidspeed #GoodToBeBad
8 november 2015 · 856 Inlägg

Fan... Ja, det har du. Jag ska hålla käft hädanefter, för det visar sig att även jag skriver utan att ha läst vissa inlägg..

mvh Ola

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
8 november 2015 · 14 056 Inlägg

Squidspeed skrev:
Fan... Ja, det har du. Jag ska hålla käft hädanefter, för det visar sig att även jag skriver utan att ha läst vissa inlägg..

mvh Ola

Jaa, det händer nog alla till och från, inget att egentligen hålla käften för. Man måste ju vara med och diskutera.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Niklas1987 NO
8 november 2015 · 2 182 Inlägg

1:Chevrolet Sonic (Säljs ej i Europa)
2:Chevrolet Cruze (Säljs ej i Europa)
3:Dodge Challenger

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Lowpass
11 november 2015 · 1 224 Inlägg

torsen skrev:

Lowpass skrev:
Mazda 2
Suzuki Vitara 4x4
Honda NSX Type R

X 2!big_smile

2 själar med samma tankar.cool

Ev en Mazda Miata som alternativ till Hondan.tongue

Haha! Tänkte på en ny Miata först. Men tänkte att man kunde slå på lite extra då prislappen tillät det big_smile

i-vtec Do you?
Crxkoffe
11 november 2015 · 847 Inlägg

120k: En Mazda rx7 eller Skyline r33 Dock kanske inte nya bilar direkt hehe
200k: Lätt en Toyota GT86
600k: Där hade jag inte tvekat på att köpa en Nissan r35 GTR!! smile

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
granadadr
13 november 2015 · 7 289 Inlägg

jag skulle nog välja

1 en Fiesta

2, en mondeo tdsi

3, en hellcat

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang