Gokart Hällabrottet ?

LGTLR
9 december 2015 · 12 Inlägg

Hej,

Hörde talas om att de vintertid körs  gokart på isen vid Hällabrottet, är det någon här som känner till mer om detta ?
De skulle vara kul att köra tillsammans med fler,om de nu blir någon vinter och is..

//LG

Senast redigerat av LGTLR (9 december 2015)

LGTLR
30 december 2015 · 12 Inlägg

Många som läst mitt inlägg, men är d verkligen ingen som har hört talas eller känner till något  om detta ?


//LG

Growe Fri fart för ett fritt folk!
2 januari 2016 · 13 669 Inlägg

nog inte på tävlingsnivå iallfall  sen att det busas mycket där är nog en annan sak. 
har både släkt och vänner i närheten och aldrig hörtalas om något sånt förutom för rent bus.
men det körs rätt friskt på isarna lite över allt så smile

men lär inte bli något den här vintern.. känns lite för varmt för det

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
LGTLR
5 januari 2016 · 12 Inlägg

Är bara ute efter att få åka tillsammans med andra kartåkare för nöjes skull,men man kanske inte vill skriva här när och om de körs..så de går bra att maila mig.
Nog är det väl is nu iaf så de räcker.

Med vänlig hälsning
larsgunnar.classon@telia.com

hulkis
5 januari 2016 · 25 Inlägg

De kör på isen ute vid golfbanan, jag tror det är Lasse Carlbark och gubbarna som brukar hållas med det. Ring Carlbarks mc i Kumla och se. De torde iaf veta vilka som kör där då de är motorintresserade hela högen!

LGTLR
5 januari 2016 · 12 Inlägg

Tackar för tipset, skickar ett mail till Lasse.

//LG

hulkis
6 januari 2016 · 25 Inlägg

Jag åkte just förbi sjön, de plogar banan nu och jag pratade med dem och frågade om du kunde komma och åka, det var inga problem alls, så länge det var en gocart du åkte på. Inga fyrhjulingar,bilar eller crossar får åka på banan då den blir sönderkörd då.
De kör på lördag hela dagen

LGTLR
6 januari 2016 · 12 Inlägg

Å tack va snällt,
Sa man någon tid ?
Hur åker jag för att hitta dit ?

hulkis
6 januari 2016 · 25 Inlägg

De sade bara hela dagen när jag frågade.
Kör igenom rondellen vid kvarntorp efter sköllersta, åk ca 3km, ta vänster upp emot Närkefrakt ev så står det Hällabrottet på skylten, åk över ett järnvägsspår. Vägen svänger sedan höger efter ca 500m mitt i kurvan tar du vänster emot Storsätter. Sedan håller du vänster när vägen delar sig.
Då kommer du efter 500m fram till en liten sjö på höger sida och där är det. Jag är tyvärr bortrest under helgen, annars hade jag tiggt till mig några varv som betalning 😂😂😂 ha så kul

hulkis
6 januari 2016 · 25 Inlägg

De sade bara hela dagen när jag frågade.
Kör igenom rondellen vid kvarntorp efter sköllersta, åk ca 3km, ta vänster upp emot Närkefrakt ev så står det Hällabrottet på skylten, åk över ett järnvägsspår. Vägen svänger sedan höger efter ca 500m mitt i kurvan tar du vänster emot Storsätter. Sedan håller du vänster när vägen delar sig.
Då kommer du efter 500m fram till en liten sjö på höger sida och där är det. Jag är tyvärr bortrest under helgen, annars hade jag tiggt till mig några varv som betalning 😂😂😂 ha så kul

hulkis
6 januari 2016 · 25 Inlägg

De sade bara hela dagen när jag frågade.
Kör igenom rondellen vid kvarntorp efter sköllersta, åk ca 3km, ta vänster upp emot Närkefrakt ev så står det Hällabrottet på skylten, åk över ett järnvägsspår. Vägen svänger sedan höger efter ca 500m mitt i kurvan tar du vänster emot Storsätter. Sedan håller du vänster när vägen delar sig.
Då kommer du efter 500m fram till en liten sjö på höger sida och där är det. Jag är tyvärr bortrest under helgen, annars hade jag tiggt till mig några varv som betalning 😂😂😂 ha så kul

LGTLR
7 januari 2016 · 12 Inlägg

Är det utefter Söderhavsvägen ?

hulkis
7 januari 2016 · 25 Inlägg

Det tror jag det heter, det ligger en grillplats där, området kallas för Söderhavet

LGTLR
8 januari 2016 · 12 Inlägg

De har kommit mycket snö nu,
tror de blir nått eller ställer man in ?

Tel nr eller mail till någon som brukar vara där ?

//LG

hulkis
8 januari 2016 · 25 Inlägg

Har inga uppgifter, de har en fyrhjuling och plogar med iaf

McNolton
9 januari 2016 · 54 Inlägg

Jag var förbi en sväng och titta, var ganska mycket folk..... under hur tjock isen är, om en kanske vågar sig ut med bilen när det kört klart

Senast redigerat av McNolton (9 januari 2016)

LGTLR
9 januari 2016 · 12 Inlägg

Jag var där och körde gokart , riktigt kul och som sagt massor av trevligt folk.
Tappade min ena framskärm,är de någon som tog reda på den ?

Senast redigerat av LGTLR (10 januari 2016)

Power-krille
9 januari 2016 · 672 Inlägg

McNolton skrev:
Jag var förbi en sväng och titta, var ganska mycket folk..... under hur tjock isen är, om en kanske vågar sig ut med bilen när det kört klart

iofs stod det klart och tydligt, INGA BILAR! banan blir förstörd då!

"Väx inte upp! det är en fälla"
McNolton
10 januari 2016 · 54 Inlägg

Power-krille skrev:

McNolton skrev:
Jag var förbi en sväng och titta, var ganska mycket folk..... under hur tjock isen är, om en kanske vågar sig ut med bilen när det kört klart

iofs stod det klart och tydligt, INGA BILAR! banan blir förstörd då!

Jag förstår att det inte är skärt och blanda bilar och gokart på samma banna.... men inte vad det skulle ha för betydelse om man kör efter det klara och hur det skulle kunna första banna


Det är lite surt att det inte är någon som som plogar och sopar på mer vatten regelbundet som det gjorde för
har många roliga minen från sönderhavet när jag var ung

om det var någon som gjorde det så skulle det lösa problemet med att ha någon stans och åka där man får buss köra

Senast redigerat av McNolton (10 januari 2016)

hulkis
10 januari 2016 · 25 Inlägg

De sade iaf att de gärna plogade fler banor på isen för cross och bil, så att den för gocart höll fri ifrån dessa.
Det var bara att säga till så plogade de. Låt deras gocartbana vara till gocart nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang