8069
Sök

Tips och information för hjulhus/däck problem för min Jeep Wrangler JK

1 Inlägg
19 december 2015
Trådstartare
Hej allihopa,
Första gången jag skriver och jag hoppas att jag fått allt rätt nu! Jag har nyligen flyttat tillbaka till Sverige från Dubai och tog med mig min 2011 Jeep JK i flytten. Den är registrerad på standard däck och fälgar och hade inga problem. I Dubai så satt den på ett set Rugged Ridge XHD fälgar, 17x9 (backspacing på 4.53", offset på -14mm) och 1.5" lift spacers. I dubai så är det inga problem att däcken sticker utanför hjulhuset, men som jag förstår det så är det så att i sverige så tolereras det inte. Jag länkar den bästa bilden jag har på hur det såg ut då med de däck och fälg (tyvärr inte det allra bästa). Mina frågor är så, är det värt att försöka köra med den utan att köpa bredare fender flares, eller kommer jag bli stoppad nästan direkt och få kör förbud på bilen? Jag är i USA just nu så det är rätt tillfälle att köpa med mig bredare fenders om det behövs, men hade dock hoppats på att inte behöva göra det, gillar hur det ser ut som det är. Eller finns det några andra saker man kan göra för att bredda det utan att köpa nya?

Tack för att ni läser!

Mvh, Emeric

https://www1.garaget.org/gallery/images/217/216613/216613-9be034e3151fa9c5e6410e2c17ebdcce.jpg

Sök