4496
Sök

Gängtapp till topplocksbultar b230

755 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Tjena!

Nu ska jag för sista gången behöva riva motor för det läcker vatten då jag får bultarna på fel moment, så tänkte köra en gängtapp i gängorna, dock vet jag inte vilken storlek..

Det är m12 sträckbult

Men är det m12x1.5 eller m12x1.75 som är stigningen?

Tack på förhand!

If you want to win, You mustn't loose.

Vettemannen
4 januari 2016
MSpader skrev:
Tjena!

Nu ska jag för sista gången behöva riva motor för det läcker vatten då jag får bultarna på fel moment, så tänkte köra en gängtapp i gängorna, dock vet jag inte vilken storlek..

Det är m12 sträckbult

Tack på förhand!

Ni har kanske en Biliabutik i Uppsala och deras reservdelsbutik borde veta om det nu är Volvon det gäller.

/Benny

755 Inlägg
4 januari 2016
Trådstartare
Vettemannen skrev:
MSpader skrev:
Tjena!

Det är m12 sträckbult

Tack på förhand!

Ni har kanske en Biliabutik i Uppsala och deras reservdelsbutik borde veta om det nu är Volvon det gäller.

/Benny

Får la kolla med de alternativt volvo, roliga är att heynes (stavning?!?!) skriver i sin bok "Rengör gängorna med gängtapp i rätt storlek" vafan ge mig storleken istället big_smilebig_smilebig_smile

If you want to win, You mustn't loose.

Vettemannen
4 januari 2016
MSpader skrev:
Vettemannen skrev:
MSpader skrev:
Tjena!

Det är m12 sträckbult

Tack på förhand!

/Benny

Får la kolla med de alternativt volvo, roliga är att heynes (stavning?!?!) skriver i sin bok "Rengör gängorna med gängtapp i rätt storlek" vafan ge mig storleken istället big_smilebig_smilebig_smile

Jaa, man kan ju tycka att de kan vara mer exakt.

/Benny

Sök