Volvo 960 -91, klickar i startmotorn.

Oscarssonjohan
7 januari 2016 · 25 Inlägg

Hejsan, jag har ett problem med min volvo 960, jag var ute och körde den igår och den funkade hur bra som helst, men nu idag när jag skulle starta den så klickar det bara till i relä och ingenting händer! Hjälp

Det är en 3.0 liters motorn, och det klickar varje gång jag försöker starta den!

Senast redigerat av Oscarssonjohan (7 januari 2016)

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
7 januari 2016 · 14 039 Inlägg

Oscarssonjohan skrev:
Hejsan, jag har ett problem med min volvo 960, jag var ute och körde den igår och den funkade hur bra som helst, men nu idag när jag skulle starta den så klickar det bara till i relä och ingenting händer! Hjälp

Det är en 3.0 liters motorn, och det klickar varje gång jag försöker starta den!

Slut på ström
Kass startmotor
Dålig kontakt nånstans

Det är tre möjliga orsaker.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Oscarssonjohan
22 januari 2016 · 25 Inlägg

Hejsan igen, jag har bytt ut startmotorn och tändningslåset, men samma fel uppstår, startmotorn bara klickar, som imorse så var det -20 ute och då bara klickade den, när jag hade kört bilen helt felfritt kvällen innan! Vad är felet?

kajc
22 januari 2016 · 311 Inlägg

Byt batteri kanske, kan ju vara en cell som gått eller helt enkelt fel på batteriet? Startar den med startkablar? Hur mycket laddar den ( mät över batteripolerna)?

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
22 januari 2016 · 17 466 Inlägg

kajc skrev:
Byt batteri kanske, kan ju vara en cell som gått eller helt enkelt fel på batteriet? Startar den med startkablar? Hur mycket laddar den ( mät över batteripolerna)?

Batteri ja? kanske. Men prova även rengöring av batteripoler & anslutningar.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Oscarssonjohan
22 januari 2016 · 25 Inlägg

Har nytt batteri och nya  batteripoler, har gjort rent alla anslutningar och har provat med startkablar utan framgång!!!!

Bengt-Inge
22 januari 2016 · 2 Inlägg

Kolla jordflätan mellan motor och kaross. Hade samma problem på en Kango.

jaka54
22 januari 2016 · 5 719 Inlägg

Hej!
Har du laddat det nya batteriet! Det måste man.
Kolla sedan att du har spänning fram till startmotorn. Multimeter och laddare är ett måste när man är bilägare!wink

Oscarssonjohan
22 januari 2016 · 25 Inlägg

Eftersom jag inte har tillgång till varmgarage ochdet är -20 ute så gjorde jag en snabb koll igenom att jord motor med en startkabel, det måste ju funka lika bra?

Oscarssonjohan
22 januari 2016 · 25 Inlägg

Ska man ha en jord kabel från batteri/karossen till startmotor eller ska man bara en plus och lilla kabeln till tillslage?

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
22 januari 2016 · 4 917 Inlägg

Man kan kolla om motorn går runt genom att ta av tändstiften, för då får inte startmotorn jobba så hårt..
Går motorn runt då är det krämen som saknas eller dålig anslutning på batteri/startmotor..

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Oscarssonjohan
24 januari 2016 · 25 Inlägg

Godmorgon, bilen har inte startat för mig på 2 dagar, men i morse startade den, jag fattar ingenting, vad är felet!

EmiIoberg
23 augusti 2021 · 1 Inlägg

Fick du till problemet? Har samma med min 964-91 men jag behöver bara vänta 5min då den väl inte startat

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang