Dags för lite korrigering i beskrivningen igen! :) Nu när bilen börjar bli klar utvändigt så börjar jakten på bättre fitment! Samt att det börjar bli dags att kolla över motorn för lite mer prestanda än original, håll tillgodo så... Visa mer
Dom där jävla hararna! självmordsbenägna... Trygg hansa bör ersätta griffin fronten då du har bilder på den monterad på bilen. Snor någon dina eftermarknadsfälgar ersätter dom ju inte motsvarande vad en uppsättning originalfälgar kostar så det borde lösa sig med en ny griffin front, ett hölje är väl inte sådär superdyrt?
Dom där jävla hararna! självmordsbenägna... Trygg hansa bör ersätta griffin fronten då du har bilder på den monterad på bilen. Snor någon dina eftermarknadsfälgar ersätter dom ju inte motsvarande vad en uppsättning originalfälgar kostar så det borde lösa sig med en ny griffin front, ett hölje är väl inte sådär superdyrt?
Självmordsbenägna är verkligen rätt ord! Var lite så jag tänkte också! Men ska iväg till lackerare efter jobbet och se vad de säger om vad de kan gå på! Så får ringa försäkringsbolaget efter det!
Den tanken slog mig också, kollade SPEEDPARTS då jag vet att de kostade 1500kr för ett hölje ett tag! Kostade idag 3495kr :p
Läste igenom tråden här nu på morgonkvisten Riktigt bra stuk du fått till
Har själv Trygg Hansa på min Golf, och har p.g.a. en del skadegörelse på min haft en del med dem att göra, och de har varit väldigt samarbetsvilliga och väldigt trevliga Snabba ryck och lite snack
Hoppas det går lika smidigt för dig!
Tack! Vart precis klar med utseendet på utsidan för denna säsongen så går de såhär.. Hoppas de ersätter den befintliga, vill säga griffinfronten!
Som de såg ut var de bara plasten till höljet som gick.. Allt annat såg helt ut! De låter ju lovande oavsett!
Hade du bilen i originalutförande då eller hade du ändrat någonting?
I värsta fall får jag kolla med dem om de ordnar den eller om jag kan lägga mellanskillnaden på den nya fronten!
Alltid tråkigt när olyckan är framme
Jag hade inte ändrat något vesäntligt utseendemässigt, men fick ersättning för ljud o.s.v. som tog skada till följd av skadegörelsen utan några problem
Skadeverkstan tar ju också foton och skickar in till bolaget, skulle vara jättekonstigt om de inte ville ersätta Griffinfronten. Tänk på bara att säga till verkstan att om den ska bytas att de inte bara beställer en på reg numret för då blir det ju helt fel, alltså att det är annan än originalfront
Just nu krånglar de alldeles för mycket för mig och en cykel är lättare att serva!
Inte kul att försöka byta grejer när förra ägaren haft tummen mitt i näven och runddragit fixeringsskruven till skivorna och den får jag givetvis inte loss!
Tråkigt med fronten. Riktigt snygg bil, fälgarna är klockrena!
Livet bjuder på ups and downs! allt har flutit på bra så var nästan väntat att något skulle hända.. tack! De för de, det saknas lite coils så att den kommer ned snyggare mot fälgarna bara!
Ska iväg efter jobbet så ska de kolla på de åt försäkringsbolaget så blir väl utan bil några dagar, denna veckan.. Så får bli efter det annars! Eller om du är sugen på ytterligare en operation?