Mr_B skrev:
Jag har det föga roliga problemet att bränslepump, och bränsletrycksgivaren på GMC'n spökar, så jag behöver ny pump, komplett med tryckmätare. Här i Sverige verkar det inte ens finnas någon, och de kostar 6000:- +, vilket känns så där attraktivt.
Det är kanske ingen dussin-bil, men den är varken ny, eller speciellt märkvärdig, så jag inbillar mig att andra på forumet har råkat ut för liknande problem, och behövt köpa reservdelar från marknaden där fordonet är.... vanligare.
Det är en GMC Yukon DENALI 6L v8, från 2004. Tror inte det är relevant, men 4-hjulsdriven.
Tips på handlare "där borta" som är bra att ha med och göra med, gärna med bra e-post kommunikation, och kan hjälpa till med att verifiera att det är rätt pump som skickas, mottages tacksamt.
(Det finns tydligen flera olika tankar, och olika pumpar, för olika konfigurationer. Med hjälp av VIN-numret bör de kunna ta fram rätt fordon, den kommer trots allt därifrån.)
Inte helt säker på om det här är rätt "avdelning" i heller, så om det inte passar får gärna någon moderater flytta tråden.
B!