3527
Sök

Bromsfärg // beställa färgprover

6 Inlägg
24 februari 2016
Trådstartare
Hejsan!

Jag har en dodge coronet 59 som jag renoverar och har precis lämnat in trummor för svarvning och ny slityta på beläggen, och tänkte när jag får tillbaka dom måla dom i grå/silver men hade behövt lite tips och råd på vad för sorts färg som är lämplig, förstod på verkstaden att det är bra med en färg som tål upp till 400 C. (inkludera gärna var det går att köpa färgen)

Sen undrar jag om det går att beställa färgprover någonstans? Då jag tänkt lacka om bilen i ett senare skede men har lite svårt i valet av nyans i en kulör.. Tips mottages gärna.

Väl mött

1 661 Inlägg
24 februari 2016
Att lämna in dom på pulverlack är nog inte så dyrt med tanke på hur små saker det är.
Annars kan köra med vanlig 2-komponentsfärg på sprayburk.

Visst, du kanske får bättra på dom om något år men det är ett bra alternativ med tanke på hur många kulörer du får att välja på. Kolla med din lokala lackerare om du får låna hem lite färgkartor och kolla hur dom ser ut utomhus i både sol och mulet väder.

När du väl bestämt dig så ber du lackeraren köra en provplåt som du får kika på då färgerna kan upplevas lite olika beroende på vilket material det är sprutat på.

Cupra_
24 februari 2016
En 2k bromsoksfärg som är bra och garanterat håller är FOLIATEC. Där kan du inte välja kulör fritt, men den finns i alla vanliga färger samt silver har jag sett. Jag har använt mig av den på flera bilar och det sitter extremt bra. Man penslar på det men det flyter ihop efter andra strykningen så man ser aldrig penseldragen. Det tar ett dygn att torka men sen tål det avfettning, bensin m.m. utan problem och jag har aldrig märkt av att färgen skulle tagit stryk av värme heller. Den funkar även att lacka motordelar med så den sitter som sagt bra.

Googla så hittar du den hos diverse svenska firmor.

Sök