Rekond, eller göra själv?

insu
1 mars 2016 · 27 Inlägg

Bilen ser väldigt ful ut innanför efter vintern, hur kan man få bort detta själv eller går det?

https://www1.garaget.org/gallery/images/56/55980/55980-45d707b94d40e36ad5955e7517436e13.jpg

Low
1 mars 2016 · 3 311 Inlägg

Oj vad har hänt?

henrik30
1 mars 2016 · 7 Inlägg

Disk borste, disk medel och mycket vatten. Lägg på diskmedel och borsta ordentligt överallt och Sen avslutar du med att spola av med högtryckstvätt.
Kommer bli bra.

Cupra_
1 mars 2016 ·

Är det tyg eller skinn? Finns speciella medel att köpa annars.. Högtrycka hade jag inte gjort.

CC72
1 mars 2016 · 1 661 Inlägg

Vet inte om henrik30 var seriös med sitt svar men högtryckstvätten ska du absolut inte använda.

Har du något interiörmedel hemma?
Annars är förfarandet rätt enkelt. Spraya på ganska mycket rengöringsmedel och torka rätt ordentligt med en microfiberduk. Efter det kan du köra med hårtork eller kupévärmaren så det blir torrt. Eventuellt kanske du får upprepa proceduren efter torkning men det ser du.

Hur som helst så är det där absolut inga problem att fixa smile

N_W V8 de bästa som finns!
1 mars 2016 · 1 092 Inlägg

Om du inte har en klädseltvätt kan man hyra hos tex Bauhaus. Annars kan du köra med våtdammsugare.

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
insu
1 mars 2016 · 27 Inlägg

Low skrev:
Oj vad har hänt?

haha ha, inget, frugan har kört bilen hela vintern!

insu
1 mars 2016 · 27 Inlägg

Deception skrev:
Är det tyg eller skinn? Finns speciella medel att köpa annars.. Högtrycka hade jag inte gjort.

Tyg

insu
1 mars 2016 · 27 Inlägg

CC72 skrev:
Vet inte om henrik30 var seriös med sitt svar men högtryckstvätten ska du absolut inte använda.

Har du något interiörmedel hemma?
Annars är förfarandet rätt enkelt. Spraya på ganska mycket rengöringsmedel och torka rätt ordentligt med en microfiberduk. Efter det kan du köra med hårtork eller kupévärmaren så det blir torrt. Eventuellt kanske du får upprepa proceduren efter torkning men det ser du.

Hur som helst så är det där absolut inga problem att fixa smile

Tack!

Cupra_
1 mars 2016 ·

insu skrev:

Deception skrev:
Är det tyg eller skinn? Finns speciella medel att köpa annars.. Högtrycka hade jag inte gjort.

Tyg

En billig lösning då är att köpa turtles textilrengöring.. Finns på de flesta mackarna.. Ett skum man jobbar in med borste sen dammsuger..

insu
1 mars 2016 · 27 Inlägg

N_W skrev:
Om du inte har en klädseltvätt kan man hyra hos tex Bauhaus. Annars kan du köra med våtdammsugare.

Försöker söka på Bauhaus men hittar inget om klädseltvätt, har du nån länk?

henrik30
1 mars 2016 · 7 Inlägg

Ja jag va seriös, kör ofta högtryckstvätt på dörrsidor invändigt, torkar ganska snabbt också. El hiss knappar och sånt tar ingen skada av lite vatten.
Bästa sättet. Har testat allt möjligt skit, som ång tvätt olika medel som dom gör reklam för, mm.

Senast redigerat av henrik30 (1 mars 2016)

N_W V8 de bästa som finns!
1 mars 2016 · 1 092 Inlägg

Kolla om de har ett mindre munstycke, då kan man använda denna.
http://www.bauhaus.se/tjanster-pa-bauha … ing-1.html

Sök under "Golvbearbetning och rengöring"  där finns en mattvätt.

Senast redigerat av N_W (1 mars 2016)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
andreasgustavsson
1 mars 2016 · 819 Inlägg

En sak är väl att du själv hålls med dårskap Henrik30. Men sitt inte på forum och tipsa människor om hur dom ska göra om dina tips innehåller skit.
Elhissknappar, låsknappar och högtalare tar skada av fukt, det gör all elektronik. Att påstå något annat är ren idioti. För övrigt vill man inte ha fukt ståendes i dörren över huvudtaget.

Det bästa du kan göra om du inte kan låna en våtdammsugare är att duscha på rengöringsmedel och skrubba försiktigt med en trasa. Dammsug sedan ur vätskan med våtdammsugare, duscha sedan över med vanligt vatten och dammsug ur detta igen så att det blir så torrt som det går.

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
henrik30
1 mars 2016 · 7 Inlägg

Folk ska alltid va så petiga, torkar snabbt och blir rent. Va e problemet. Har hört det tillräckligt många gånger för att veta att inget rar skada av det.

henrik30
1 mars 2016 · 7 Inlägg

Och jag ger vad jag vill för tips, det är väll upp till var och än om dom ska använda sig av det eller inte.
Så kom inte hit och va otrevlig.

andreasgustavsson
1 mars 2016 · 819 Inlägg

Man ger inte dumdristiga tips som gör mer skada än nytta.
Forum är till för att hjälpa andra, och det gör man genom kunskap. Inte dårskap!

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Low
1 mars 2016 · 3 311 Inlägg

spola med en högtryckstvätt i en bil är oseriöst. nötter...

henrik30
1 mars 2016 · 7 Inlägg

Det är seriöst och bra tips, och lite vatten gör ingen skada, det torkar snabbt. Bananer.

CC72
1 mars 2016 · 1 661 Inlägg

Nej det är inget bra tips. Punkt slut. Vi har rätt och du har fel.

Insu: om du inte hittar något medel och inte heller vill köpa en hel flaska kan jag skicka lite koncentrat åt dig för portokostnaden så får du blanda själv. Måste bara dubbelkolla så jag har småflaskor kvar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang