Montera orginal stereo från suzuki i en volvo???

blink_pj
3 mars 2016 · 477 Inlägg

Kanske är en dum fråga men tänkte ändå höra om någon kanske kan ge mig ett bra svar, hur jag ska gå till väga.
Har en 2din stereo som blivigt över från en nyare suzuki med touchskärm gps och lite annat godis... ( har allt orginal kablage, gps o sånt)
Fråga är då om de är möjligt och värt pillet att stoppa in den i min v70 från 98 som just nu har orginal 2din stereo.

Antar att det inte finns passande kablage som kan omvandla. Men om jag köper ett ISO till volvons kablage och ett ISO till suzukins, och sen skarvar ihop dessa? Eller hur fan gör man??? Är det ens lönt att hålla på?
Tänkte bara att eftersom jag ändå har skiten ligger och vill ha nått nytt i volvon med lite mer möjlighet att köra usb och aux....

Kan lägga upp bilder och info om det hjälper

Senast redigerat av blink_pj (3 mars 2016)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!
ehedman
3 mars 2016 · 1 966 Inlägg

Min teori:
Ja, är det varken ISO i Volvon eller i Suzuki-stereon så måste du köpa adaptrar, annars om du är duktig med multimeter så kan du mäta dig fram och löda ihop rätt kablar, förutsatt att du har härvan kvar från Suzuki-stereon.

Har du ratt-reglage till org.stereon kan det bli lite trixigt att få det att fungera med den nya. Vet att på en del bilar behövs en CANBUS-enhet eller ett speciellt CANBUS-adapterkablage.

Så ja, kablar blir det. Till förbannelse. Men lägg upp några bilder så kanske någon som är mer kunnig än jag kan ge sitt utlåtande.

Senast redigerat av ehedman (3 mars 2016)

Lowpass
4 mars 2016 · 1 224 Inlägg

Det borde ju fungera väldigt smärtfritt om du bara köper:

Volvo->ISO
ISO-> fria kablar som du sedan klämmer på den nya stereon.

Brukar alltid gå att få fram vilken kabel som gör vad på nätet eller en verkstadsmanual.

i-vtec Do you?
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang