En helrenovering av lastbil och tanktrailer. Förvänta inga proffs verk, utan är en simpel hobby meckare. Gör det bästa jah kan utav de verktygen och tillgång jag har. Minne efter min far och förhoppningsvis kunna åka på lite... Visa mer
Nu skulle du ju nästan köra på OK-temat...ovanligt o snyggt..
Håller med. Skulle se riktigt bra ut.
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Efter gått upp 05.00 imorse så har whiskyn tagit en god plats vid tidpunkt som denna!
mötte upp chauffören imorse..och inspektera lite snabbt på vad man köpt osett, eller bara på bilder:)
väl avlastad en timme senare så börja en roligare genomgång:)
Mossan har ju tagit över...
km räknare även på trailern, det gillas skarpt:)
sen börja det roliga 4 timmars tvätten tas i bruk
Nu börjar det likna något:)
BP axlar:)
nån som vet va detta är för lampa?
detta har nog varit backljus, tänkte sno den som sitter på taket på DAF trailern:)
så efter en snabbt genomgång så har jag konstaterat att detta va ett bra köp, inte mycket jobb, stödbenen fungerar bra, fotstegen behövs göras iordning, men eftersom de är aluminum så får polaren göra detta. om Det går. Ena dörren har fått sig en lite smäll, då den ska riktas.. annars har jag inte sett mer..mer än kuriosa..lite blinkers m.m åh rikta nån skärm.
rosten som finns verkar bara vara ren ytrost..knackat lite försiktigt med hammare, så frisk plåt under.. så verkar bara att blästra.
sen va jag på träff ett par timmar i grannkommun:P
sen tillbaka till garaget och greja lite.. förborra hålen till vakuumtorkarna och testmontera motorerna.
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Fick ett roligt brev idag.. En hel bok nästan från riksarkivet på nya trailern
Gamla regnummret va U3839, hemorten var Västerås, gick där från 64-67. Därefter 67-72 i Stockholm. Sen från 72 tills nu skellefteå.
denna trailern är större än min gamla # 18.600 totalvikt jämfört med 13400 # 10 tons axel istället för 8 på dafen # 9 meter och 60 cm är denna och dafen 8 meter och 3 cm. # 5 fack på denna istället för 4.
Som givetivs bara är ett stort +++ i mina ögon.
Har också mejlat Transportstyrelsen om att få göra ändring i min dispans, så jag byter ut denna trailern emot dafen , så jag ej får några problem senare vid regbes.