En helrenovering av lastbil och tanktrailer. Förvänta inga proffs verk, utan är en simpel hobby meckare. Gör det bästa jah kan utav de verktygen och tillgång jag har. Minne efter min far och förhoppningsvis kunna åka på lite... Visa mer
har nå jävligt rejäla hyllor i garaget minns ej vart jag köpte men dom har djupare hyllplan än vanliga hyllor så det får plats lite mer grejer i dom Undra om det inte var Jula för många år sedan.
har nå jävligt rejäla hyllor i garaget minns ej vart jag köpte men dom har djupare hyllplan än vanliga hyllor så det får plats lite mer grejer i dom Undra om det inte var Jula för många år sedan.
Dagens fynd samt första delen flyttad till garaget. Bara lastbilen kvar . Nya tank band, kommer även få dessa passa till luft tankarna. Nytt pararellstag sats 2 fina oljetunnor till trailern. Samt en trafikbils skylt & hästsko till grillen.
Tanken med tak skylten.. eftersom stora bibbendum var för stort, så får vi kanske leka med ett par små;)
va också och besökte terrängaxel:) mycket givande , nåt för alla veteranälskare, finns mycket delar och annat skoj åh titta på:)
Börjat komma iordning i gargaet.. Köpt mig lite goa grejer! Blästeraggregat,blästerskåp,mig svets och kompressor:)
även byt till mig dessa rubbolight positionsljus..som är till tanktrailern bak.. udda och fanns bara i Norge men ej i Sverige.. sen kan man köra de med orange:a glas längst ramen på trailern.
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Greja lite i förmiddags, hade värsta huvudvärken så de blev inte så mycket..
Fixa iording fästen för emblemen, även satt ditt hästskon..
takskylten känns lite för stor, så tror jag får förminska den en aning:)
satte ditt marchalfästena!
ena bulten på min fina marchal lykta va för kort, så fick köpa hem mig en i ett dåligt skick och ta bulten ifrån den..
börja fixa lite på trailern, tog bort gamla staget, ska se om de går få liv i dörrhandtaget..montera även mina reflexer..och sen de nyrenoverande fixlight blinkers, kunde plocka ihop 2 fräscha av 4 st:)
ska även byta ut plåten bakom de för den va dålig:(
de små gubbarna va nästan för små eller va tycker ni?
Skylten var lite för stor och gubbarna lite för små.Håller med dig.
/Benny
Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!! Min youtubekanal!
Skylten var lite för stor och gubbarna lite för små.Håller med dig.
/Benny
Håller med även jag. Men annars ser det kanon ut!
Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
-------------------------------------------------------------------------- Melissa:"But they're all following you?" Rubber Duck:"No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.