4221
Sök

Vad ska jag ta betalt ?

1 Inlägg
28 mars 2016
Trådstartare
Har lovat en granne att hjälpa honom med ny klädsel till sin "Amerikanare" Jag har bara gjort ett cabskydd tidigare och tyckte egentligen det var ett ganska tungt och besvärligt jobb. Det var min bror den gången så han fick jobbet "gratis"  Maskiner som kan sy sådant har jag och jag jobbar mycket med sömnad. Har dock aldrig klätt om några säten till bil innan. Har tittat på det och det gäller i första hand rygstödet till en baksits. Men vad är drägligt  att ta betalt. Jag är inte utbildad i detta utan bara självlärd. Materialet får han köpa själv så det är bara jobbet jag undrar över.

352 Inlägg
28 mars 2016
Ta det du tycker är rimligt utefter hur slutresultatet är, nu vet jag ju inte om det är super finish eller ej på dina jobb.

MEN säg y summa Du tycker är rimligt sen dela på x timmar det tar och du får fram din timpenning sen frågar du dig själv om du tycker det är värt den summan eller ej.

Ta mer betalt om du vet att de blir nöjda och du tycker det är värt jobbet, sen får man ju ha lite överseende till hur pass roligt och/eller "utbildande" det är för dig.
Senast redigerat av Polaren (28 mars 2016)

613 Inlägg
28 mars 2016
Fundera på vad tiden är värd för dig alla tänker olika men 1 sak är säker man ska ta betalt för sin tid man gör något när det inte gäller familj eller om man kommer överens om något annat.

Risken om man inte är tydlig med vad man vill ha betalt är att det blir tjafs vid avhämtning eller betalning och det är aldrig kul.

Jag har en granne som har grävmaskiner och dylikt frågade honom om han kunde gräva lite i min trädgård tog ungefär 1 timme han ville ha 200 för dieseln jag gav honom 500 för diesel och tid så behöver man aldrig höra längre fram att "han" betalade ju aldrig för annat än dieseln eller dylikt sånt är aldrig kul.

Så fundera vad du tycker att din tid är värd och va inte feg att säga vad du vill ha betalt vill man inte betala kan man vara utan eller gå till ett företag som sysslar med det man vill ha gjort

Lycka till

Sök