3536
Sök

Fyrhjuling startar inte.. Mkt tacksam för hjälp..

1 Inlägg
9 april 2016
Trådstartare
Har haft min nya CF 500 ca ett år och nu tagit ut den från vinterförvaring.

Tankade 98 okt av någon jävla anledning, ska väl köras på 95 om jag inte är helt ute o cyklar. Märkte direkt när jag körde från macken att något inte var som det skulle, o när jag stannade för att handla så fick jag knappt igång den... Hankade mig hem men sen var det stopp...

Försökte starta den igen men bara tuggade på startmotor  så köpte startgas, gick igång ett tag men så fort jag släppte på gasen så dog den... Testade ett par gånger men samma resultat...startade o gick "blöddrande" igång men dog efter ngn minut...

Är jag rätt ute om jag tror den fått fel blandning så bensinen måste ut o ersättas med rätt oktan samt torka av tändstiften och testa igen? Har funkat bra innan jag tankade fel....

Något annat jag borde testa?

Mycket tacksam för hjälp, som ni märker är motorer inte min starka sida tongue men då jag hört mkt gott om denna sida så gör jag ett försök innan jag går vidare..

Ha en fortsatt trevlig vecka!

Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
4 917 Inlägg
9 april 2016
Rent spontant så verkar det vara lågt bränsletryck eller igensatt filter..
Kolla att bränslepumpen verkligen fungerar genom att ta av soppaslangen, men var försiktig..
Om man kör på 95 eller 98 har väl ingen större betydelse.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..

Random Hero
4 047 Inlägg
9 april 2016
det beror inte på att du tankat 98 oktan. cf500an har oftast förgasare och den är väldigt lätt att få ur maskinen. så gör det och skruva isär och ta kort på allt du tar isär så vet du hur du får ihop det igen. sen gör du rent med brakeclean, förgasarrengöring eller liknande och sätter ihop

Dog food lid. Backwards

6 533 Inlägg
9 april 2016
Hej!
Den ska gå lite bättre på 98oktan!
Så felelet ligger någon annanstans.
Skit i förgasaren kanske ? Ta bort flottörhuset och kolla om det är skit i soppan. Blås rent överallt.

962 Inlägg
9 april 2016
Dagens bensin är bara skit så kan ha blivit beläggning i förgasaren eller som ovanstående skriver om skräp. Men tror mer på beläggning, slå i frisk soppa och ta av luftfilter eller insugsslangen beroende på hur det ser ut, har du tur kan du skapa sug så det räcker med att hålla gas och kväva den med handen några gånger så släpper böset. Annars får du göra som ovanstående skriver med att göra rent om nu felet ligger i förgasaren.

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.

Sök