KHRacing
24 oktober 2007
·
gamla:
nya:
Det nya fästet till spakstället är klart & monterat & det vart mkt stabilare är den förra versionen.
Detta höjer okså spakstället 85mm istället för 70mm & även flyttar det ut mot förarstolen/ratten med 35mm.
Stolsfästen i 5,5mm aluprofiler.
racestolar:
Oops, fel bild visst
Har monterat tillbaka hela bakvagnen & skruvat dit fördelningslådan okså.
Flera av fördelningslådans monteringshål saknade gängor totalt, så det var till att skaffa nya rostfria längre bultar med låsmutter & Locktite.
Var på posten & hämtade handbromsen från D2 / Street Performance okså.
Två nya sponsorer har landat:
Besök gärna deras sidor för oslagbara priser på racingprylar
- http://www.klracing.se
- http://www.kudoz.se
Följande delar från KLRacing:
Intercooler 77x35x10,5cm 3" anslut.
30raders oljekylare
5" varvräknare
silikonslang
slangklämmor
Bränsletrycksregulator
Följande delar från Kudoz Performanze.
Mätare:
Oljetemp
Oljetryck
avgastemp
vattemtemp
Testmonterat mätarna
magnetiskt oljeplugg
Adapter för sensormontering till mätarna, placeras mellan motorblock och filter.
Testmonterat adaptern
Buren är "klar" - men jag bestämde mig för att lägga till 3 st rör till :-)
Så imorgon skall jag förhoppningsvis till Krille på http://www.sportvagnskonsult.com/ i
Tyringe & hämta mera rör.
Ett stort tack till min garagegranne Farry för allt svetsande.
Har gjort ett fäste för en Daihatsu Charade generator som skall sitta på baksidan
utav blocket där förut A/C-pumpen satt. - tack till http://www.perstorpsbilskrot.com -
I orginal sitter generator ca 5cm från downpipen (avgasgrenröret) & med 3"
downpipe som blev det ca 5mm...
Detta fästet sitter skruvat i stödlagerfästet för vänstra främre drivaxeln &
är tillverkat så att jag skall kunna trycka dit drivaxeln & fortfarande bara
behöva lossa dessa två bultarna. Remmen till detta kommer gå via
vattenpump, vevaxel & generatorn. Jag skippar den elektriska vattenpumpen
i nuläget, kommer bygga om för denna senare.
Monterat kardanen under bilen...
Denna bilden visar de fantastiskt fina M8 bultarna som någon före mig PUNKTAT
dit med en kass svets. Jag bröt loss dem med två fingrar. Dessa bultar skall
alltså hålla stödlagret till kardanen under bilen.
jag slipade bort allt som hade med de gamla bultarna att göra & borrade rakt
genom golvet in till kupen och monterade m10 finggängade bultar istället som
svetsas fast inne i kupen. Dessa bultarna syns sedan inte då passagrarstolen
& handbromsen monteras rakt ovanpå dem.
kapat till en fläns till downpipen i 12mm stålplåt.
Uppmätt & borrat monteringsbultarnas hål
50% klart...
Klart:
Testmonterat downpipe
5,5cm från oljefiltrets placering
3mm alubussningar mellan diffen & balken diffen normalt sitter monterad rakt emot.
Kylarens fästbrygga i bagageutrymmet.
Bygger det i 12,5 x 12,5mm stålprofiler.
igår har fästena till den bakmonterade kylaren tillverkats, blev riktigt bra & hela
kylaren sitter nu i 12,5x12,5mm 4-kantprofiler med 3mm gummipackningar från
ventilkåpan :mrgreen:
Alla fästena är skruvade så de går att "återställa" / bygga om lätt !
fästen & detaljarbeta på fästena
Kylaren sedd innefrån kupen
kylare med öppen baklucka
kylare med stängd baklucka
[size=9]Här kommer en hålplåt (ej nät) att monteras så att man ej ser kylaren bakifrån[/size]
Alla fästena klara för vingen.
En smygtitt på vingen:
Senast redigerat av KHRacing (1 mars 2008)