Vw passat 2.0 det enkla projektet bör märke och spåra ut :D

Budgett projektet som hälst inte skall spåra ur
  • 96 Följare
  • 34 433 Visningar
  • Projektet avslutat 4 maj 2017
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
30 maj 2016 · 2 405 Inlägg

Då min dam så gärna vill ha stolsvärme i baksätet och jag så gärna vill ge henne de så har jag köpt ny inredning som kommer imorgon. Hel skin och givetvis sportstolar (s6?). Bak är de stolsvärme på org så då e de bara koppla allt sen smile

Utöver detta så kommer de även ett komplett paket med inrednings lister i kolfiber (audi org).
Får se om de kanske spårar ur trotts allt

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
31 maj 2016 · 2 405 Inlägg

Nya inredningen hemma. Även kolfiber listerna. Tyvärr saknar listerna en hel del klipps så får bli lite plast svetsning och donering från mina org lister för att få ihop det hela men hoppas allt blir bra smile Nu börjar de arta sig iaf. Inredningen såg för övrigt riktigt bra ut. Fick även tag i dörrsidor mm så kommer bli en hel del skruvande med det sen.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Low
31 maj 2016 · 3 311 Inlägg

Kul!!

Chippen88
1 juni 2016 · 1 309 Inlägg

härligt big_smile

Kolla gärna in detta projekt som jag är involverad i.
http://www.garaget.org/EdstromRacing
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
1 juni 2016 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-d474e2ed1d78f0d818ea51f445b180e2.jpg
Inte hunnit göra mycket just nu då man inte är i topp form. Får lite hjälp imorgon så då kanske inredningen åker
In. Bjuder på en bild med listerna före efter. Detta e org runt växel spaken

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-b328ff18de9e323905b8bd001783f37d.jpg
Så här ser kolfibret ut. Grym höjning 😊

Tyvärr så är problemet med listerna ett fakrum. En av panelerna har endast 1 av 8 clips kvar så blir att snida till en lösning på detta. Tror dock allt blir grymt i slutändan.

Någon som behöver en halvskinn inredning?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Niippee
2 juni 2016 · 110 Inlägg

Vad är det där för folie? såg riktigt bra ut! blank o fin wink

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 juni 2016 · 2 405 Inlägg

Äkta kolfiber 😊

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Niippee
2 juni 2016 · 110 Inlägg

psyco skrev:
Äkta kolfiber 😊

haha det förklarar saken

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 juni 2016 · 2 405 Inlägg

Köpt komplett rekaro inredning i skinn samt hela orginal kolfiber list paketet till den. Så nu skall jag se om jag kan bygga in minnes funktionen i nya stolarna då mina gamla har detta. Återstår att se hur de fungerar

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 juni 2016 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-ed0d4b9f80ebf87491338563170e448c.jpg
Lite saker har hänt idag med lite hjälp.
Nya inredningen till bilen av lastad.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-8e3ce8b3730ceac2dfcfb85e8a74cf43.jpg
Gamla inredningen. Helt okej och nöjd med den igentligen men då vi vill ha värme bak o denna dök upp så va de bara ta tillfället i akt. Någon som är sugen på en halv skinn inredning?

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-f166bc42acad92c8b4aa04d552670a8d.jpg
Lite skillnad på ny och gammal 😁

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-ab0a4b7caf77119f0b0b17a046d8df42.jpg
Om man bortser från vikten på allt så e denna inredning extremt lätt att byta. Fram stolarna sitter i 2 st bultar med 13mm skalle sen är de bara dra ut dem.
Bak sätet sitter nedre delen i klickad och övre hålls av en torx. Man måste dock släppa en bult till aäkerhets bältet 17mm skalle. Innan man kan lyfta ut allt. I övrigt är de bara en hel hög med kontackter.

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-26625023078196f57f645523c61f8632.jpg
Ca 30 min senare e hela inredningen utbytt. Tyvärr hade förar stolen en trasig styrenhet så den går ej att köra fran och bak. Skall laga den så de lirar imorgon

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-fc74beb673a04c7c18cbf9bda444310a.jpg
Även kolfibret monterat. Insåg en lätt fail från min sida då. Kolfiber inredningen har svarta lister runt ventilations galler och handtag. De får man inte med när man köper de beg... har dörrsidorna från den bilen så kan ev ta loss dem men måste komma på något bra med ventilationen fram. Detta ser ju för taskigt ut annars

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-03fda634ba65d4fcc9f712f0bb2e5b19.jpg
Även dörrar har kolfiber monterat

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 juni 2016 · 2 405 Inlägg

Hitta en sak som skrämmer mig redigt. Golvet på höger sida är blött.. bilen har stått i garaget 2 dygn och de har inte regnat.. känns lite som värme paketet kanske läcker .=/ blir till o kolla närmare på det

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Low
2 juni 2016 · 3 311 Inlägg

Det blir bra!:-) synd med poolen hmm hade samma på min e36 men det var igensatt dräneringsrör.:-)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 juni 2016 · 2 405 Inlägg

Blir o leta en del. Har jag tur e de dränering från takluckan bara. Kollade batteri utrymmet under rutan, brukar sätta igen där men de va torrt och fint

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
robbinT
2 juni 2016 · 341 Inlägg

Funkar ac:n? isf kolla så det droppar på backen när bilen är igång, annars är det igensatt dränering till evaporatorn

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
5 juni 2016 · 2 405 Inlägg

Robin:
Acn litrar så antingen dör eller dreneringen till takluckan skulle jag gissa. De e de vanligaste felen om man bortser batteri lådan.
Mer om de i veckan.


Har fått mail från ett par sponsorer under veckan och kan medela här för ev nya företag som är intresserade. Bilen kommer byggas för att bli så fräsh som möjligt. De kommer inte bli något värsting bygge med kjolpaket och dyligt. Sponsorer är alltid välkomna men av böjer därför sponsorer som önskar att bilen står på mässor mm. Då detta inte riktigt är något jag har tid med längre.
Som läget är nu så har jag endast en skugg sponsor som följt med i mina senaste bilar samt mitt eget företag som står bakom detta. Bilen kommer inte bli bombad med dekaler utan skall hållas så clean som möjligt.
Vid ev splnsorer så finns endast plats för sponsor loggor på regskyllts hållare bromsok och ev bakdörrar. Jag ber därför företag som kontaktar mig att ha de i åtanke innan då detta ej är diskutabelt.

För att gå vidare i ämnet. Har som sakt problem med styrenheten till motorn. Ett fel som fanns när.vi hämtade bilen. Vi har bytit styrenhet och satt i en orginal mjulvara från en likadan motor. Bilen har nu testats med denna mjukvara någon vecka och allt lirar bra. Dock så får vi felkod på chechsum error pga mjukvaran inte stämmer överens med föregående box. Bilen skall nu när vi vet att den går som den skall in på special mappning av styrenheten där även felkoden kommer åtgärdas. Hoppas på att ha klart detta i veckan. Motorn räknas punga ut strax över 300 blyga rosa ponnys men bilen byggs som sagt inte för strippen. När turbona dock rasar så har jag en sponsor som står redo med nya rs agregat som kommer ge bilen bra myclet mer flås.

I övrigt så är tanken med veckan att åtgärda nya försr stolens el problem. Lätt iriterande att inte kunna åka fram och tillbaka. Sedan felsöka problemet med fukten i mattan på höger sida.

Kan ev bli lite lödning  av intreörs belysning med

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
7 juni 2016 · 2 405 Inlägg

Hittat lösning på eftermonteringen av stolsvärmen i baksätet. Tanken från början var att koppla allt själv. Elektroniken är wnkel ock då motstånden är knbyggda i ställmodulen (knapparna) så är de igentligen bara kontackterna som behövs. I min jakt på nya konyakter snubblade jag över komplett reteofit kabelsats. Well de va ju taget. Med detta så får jag komplett kabelherva med kontackter för snabb montering. Måste stifta in de i säkrongsdosan sedan bara dra fram den. Då kommer ingen se att de är eftermonterat och de e ju ett stort plus.
Letar doxk efter bakre ventilations gallret med ställmoduler (knappar) för stolsvärme. Sen skall allt va igång i bak. Behövs dock knappast innan vintern

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
9 juni 2016 · 2 405 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/images/69/68221/68221-dec767c4dd1398dc152f40f931c811b9.jpg
Lycklig kille.. kom ut till bilen efter besök på sös idag. Brevid hade någon kastat in bilen halvt på tvären. Inte ens bekymrat sig med att stänga dörren helt innan de dragit..

Well hur det sluta? På något vänster så har de lyckats sabba min sido ruta, djupa hack och repor. De har även slängt upp dörren i min dörr så dörr listen ör förstöd och om lack behövs... well med tanken på skicket på min lack efter detta så förstår ni kanske att jag lackade ur med.. jagat tag på ägaren som visade sig va ett stort resebolag.. kul... får se hur detta slutar..

Just my fucking luck

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Joel0666
9 juni 2016 · 428 Inlägg

j***a f****r ingen resepkt! sad

Hoppas allt slutar väl.

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013
Saab 93 (2010)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
9 juni 2016 · 2 405 Inlägg

Nu lyckades jag bara fotografera allt annat en skadorna ser jag på datorn xD
Har fått tag i någon relativt högt uppsatt som skall ta reda på vems tjänstebil det är och så skall vi försöka lösa det där ifrån. Visade upp skadorna nere hos polisen men avvaktat med en anmälan tills man vet om de går att lösa då dem pga skadorna rubricerar de som skadegörelse då övriga skador inte kommer från själva upplaget utan vållat av annat vasst föremål som de förklarade det som. Då detta skedde på ett sjukhus så gissar jag på att personen som kört haft bråttom in till akuten eller liknande och inte haft för avsikt att skada bilen.
Så hoppas på att man kan lösa de emellan då de i bet delar troligen inte överstiger kostnaderna för skälvriken. Måste byta ruta, list och lacka om dörren så vi får se om de slutar bra nu iaf.

(Bilen som syns i spegelbilden är inte bilen som vållat skadan)

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
10 juni 2016 · 2 405 Inlägg

Lite saker på g hem nu iaf. Snart kommer en ny gps tracker som kommer kopplas me d massor av roliga funktioner. Bland annat så kommer bilen gå att stänga av via dator/telefon. Bilen ringer aut upp vid larm. Om något händer så kommer bilen även fotografera kupen och utanför och skicka bilderna omgående till min telefon. Visst, vet att de finns saker som förhindrar systemen mm men de är iaf en extra huvudvärk om någon försöker ta den smile

Sitter även och kollar på media interface till navin. De kostar ju en slant och vissa saker är ju bara en tele kabel (3.5mm hane) kopplat till en mini iso kontakt. Nästan så man skulle bygga eget bara på skoj.
Men får se hur planerna löper, kanske blir ett eftermarknads system i denna bil med sen?

På söndag skall bilen ner på slut optimering. Så hoppas vi på att vi får ut de som man vill och att allt lirar som de skall med nya styrenheten. Letar efter två st saab dumpventiler att smälla på bilen med. Känns som att mina org fungerar lite till och från nu. Ingen som har ett par för en vettig peng?

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang