update nu: Har ryckt lite i drivaxlarna, hmm vet inte om jag gör rätt men tog loss hjulet och ryckte fram o tillbaka men höll i drivaxeln o det glappar lite in o ut i alla fall par mm kanske eller nåt. Men det kanske är själva innre drivknuten det kanske lurar mig då. Kan säga att när jag testade slänga på vinterdäcken 15" plåtfälgarna så var det som en dröm att köra endast lite lite knappt man märkte vibrationerna men direkt när jkag slänger på 17" arna med 215 däck så är det åt helvete. Har tatt bort spcerplattorna nu o skall ut o testa köra 17" arna utan spacers får se då. Det är riktiga spacers med nav så kan inte sätta dom fel o jag har kört med dom hela förra sommaren och fyrhulsinställningen hos Vianor gjordes med dom monterade. Nu till det märkliga jag plockade av dom o körde och inte några vibrationer alls !!!!!!??????? Hur e detta möjligt jag har kollat dom och dom är runda och dom är inte ett dugg skeva. Om nu bussningarna är glappa i diffen ändå så pass skulle det inte vibrera ändå utan 10 mm på vadera sida eller gör 10 mm så pass så det blir vibrationer på diffbussningen? Ber om ursäkt att jag inte sagt om dom men trodde inte det skulle helt plöttsligt bli så när jag haft dom på hela sommaren och vintern och det har funkat. Men kanske räcker att det skall bli annan vinkel nu men borde ju inte det eftersom hjulinställningen e gjort med dom på. Detta är ett mysterium ............................ sitter ju på o jag tog av spacers o körde med samma däck fälgar 17" som innan. För mig mycket mysko att det blir så kraftiga skakningar i hela bilen så att passagerar stolens rygg skakar ordentligt o slår i ratten antal cm. Men nu kört hela kvällen utan spacers och inga vibrationer alls Hmmm ????? för övrigt har jag vart på Euromaster i förrgår o balanserade däcken och det var inga fel på däcken runda och funka bra i maskinen deras. jag synade det själv också. Så hur kan det bli med dom här 10 mm spacers med centrumnav. Hittar inga fel på dom runda och inget skeva och dom är rena o fina från smuts. Kan det vara nåt som hänt med hjulinställningen Vianor gjort åt mig i somras att den ändrats eller nåt men konstigt det också men i den vevan så bytte dom styrlederna på båda sidorna för att dom var tvungen kapa bort dom. ( OBS! när jag säger vibrerar så skakar bilen så jävvla mycket att man tror den skall gå i bitar) Men nu var det ju rena drömmen o köra. Visst kan jag köra så här men hade velat haft spacers på jag har annan front o ser lite konstigt ut. Har 2 st 5 mm spacers liggandes sånna där billiga biltema. har haft dom på förr innan jag köpte navförsedda men skulle kunna testa få se om det händer nån skillnad då. förlåt blev långt skrivet