2694
Sök

Volvo 945 Classic "Track day"

Bilen är en Volvo 945 Classic -98 och ämnas hållas original utseendemässigt, men förbättringar i motor, chassi och bromsar.

587 854 Visningar
Uppdaterades senast 6 juni
Laddtryck :)
431 Inlägg
26 augusti 2016
#161
Aha, aja, 0.4 är ju inte hela världen, men jag förstår.. Är den från biltema/mekonomen eller liknande? De brukar ju inte ha sån jätteprecision på sina mätare oavsett vad de ska mäta, dock kan de ju va som den själv drar den spänningen på något vis, haha..

Nepp precis! Bara gränsen på 1.6mm sommartid är egentligen livsfarlig vid väta, kombinera den gränsen med hårt gummi och resultatet blir intressant minst sagt. Vad är dina nya för däck, sport, ekonomi (bränsle) eller bara vanliga allround? smile

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

2 257 Inlägg
26 augusti 2016
Trådstartare
#162
Faktiskt en mätare från Conrad. Var inte gratis heller, gick på 219kr. Hade en billig mätare från Biltema innan, den visade exakt samma som multimetern, så den var ju bättre på det viset. Tyckte dock att den stack ut för långt mot växelspaken.

Är väl däck åt det sportiga hållet då det är ett "W"-däck.
Senast redigerat av InTheWhite (26 augusti 2016)


Laddtryck :)
431 Inlägg
26 augusti 2016
#163
Där ser man, ja ibland funkar de "billigare" sakerna minst lika bra som de "dyrare".

Okej, de greppar vägen ordentligt med andra ord. Innebär inte W dock hastighetsindex? wink

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

2 257 Inlägg
29 augusti 2016
Trådstartare
#165
Har fått dit en del av dekalerna jag beställt på insidan av huven. Kommer komma två dekaler till som ska sitta under OMP dekalen, det är en Bilstein och en Samco dekal. Tycker att det blev snyggt med dom svarta dekalerna mot den vita huven och det ger lite "racing" känsla.




https://s17.postimg.org/j4tjcqecf/Dekaler.jpg


Laddtryck :)
431 Inlägg
30 augusti 2016
#166
Ja de svartvita temat du har i motorrummet fungerar riktigt bra och klibborna smälter in bra smile

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

2 257 Inlägg
30 augusti 2016
Trådstartare
#167
Tack!smile Jo, tycker själv också att det ser stilrent ut med det svart/vita temat!big_smile Funderar på att lacka fjäderbensstaget vitt också? Vet inte vad folket tror om det?


Laddtryck :)
431 Inlägg
30 augusti 2016
#168
Hmm, ja de ska du ju inte fråga oss de är ju upp till dig. Men jag tycker du kan testa med plastidip först ifall de skulle bli för mycket vit tongue

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

2 257 Inlägg
30 augusti 2016
Trådstartare
#169
Alltid bra med smakråd!wink

Ja kan bli för mycket vitt också, kanske snyggast att låta det vara då det matchar det blanka på luftfiltret och värmeskyddet på huven...roll


Laddtryck :)
431 Inlägg
30 augusti 2016
#170
Instämmer! Men om du ändå vill testa så rekommenderar jag plastidip iallafall så du kan återställa de sen om du skulle ångra dig. För de kan ju alltid vara kul att testa big_smile

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

2 257 Inlägg
31 augusti 2016
Trådstartare
#171
Ja jag får gå och smaka på detta ett tag till innan jag gör någonting. smile


2 257 Inlägg
31 augusti 2016
Trådstartare
#172
Så, då var den ena sidan av huven klar med dekaler! Kommer komma ett par på andra sidan med ovanför värmeskyddet. Gillar stuket som det är nu, ett väldigt diskret yttre och ett lite raceinspirerat motorrum. Är ju inget fake heller med dekalerna då jag kör med alla produkterna på och i bilen.




https://s18.postimg.org/85bh4sqnd/Dekaler_2016_08_31.jpg


2 257 Inlägg
31 augusti 2016
Trådstartare
#173
Blev en liten Bilstein dekal på varsin sida här med. Får gå och smaka lite på detta...




https://s22.postimg.org/mdx1kk39t/Dekaler_II_2016_08_31_002.jpg


2 257 Inlägg
31 augusti 2016
Trådstartare
#174
Ångrade mig igen angående dekalerna på spoilern, så dom åkte bort igen!


Laddtryck :)
431 Inlägg
31 augusti 2016
#175
Mjo bra att de åkte av igen, såg lite "out of place" ut just där. wink

Volvo 945 Turbo Classic -98
Volvo 945 2.3 S LTT -97
Volvo 945 GL -94
Volvo 944 FTT Turbo+ -94 (Volvo original Turbo+)

2 257 Inlägg
1 september 2016
Trådstartare
#176
Jo, jag var inte riktigt nöjd med dom där. Har beställt en av samma storlek som dom andra på insidan av huven och skall sätta den där i stället.


428 Inlägg
1 september 2016
#178
Fråga vad gör skillnad på borrade lr slitsade ?

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013

2 257 Inlägg
2 september 2016
Trådstartare
#179
Det är båda för att kyla och avleda gas som bildas mellan belägg och skiva, dock brukar det med tiden bildas sprickor i hålborrade.
Senast redigerat av InTheWhite (2 september 2016)


428 Inlägg
2 september 2016
#180
InTheWhite skrev:
Det är båda för att kyla och avleda gas som bildas mellan belägg och skiva, dock brukar det med tiden bildas sprickor i hålborrade.

Jaha!

Man lär sig alltid något nytt big_smile

Blir det bättre bromsverkan med slitsade skivor ?
Senast redigerat av Joel0666 (2 september 2016)

Go low but not slow!
R.I.P. Jeff Hanneman 1964-2013


Sök